Oh ja inderdaad die hete douche is het enige wat dan enigszins helpt ontspannen
Wat vervelend zeg! Zou helpend zijn als jij de aanleiding zou kunnen vinden ja
Oh ja inderdaad die hete douche is het enige wat dan enigszins helpt ontspannen
Wat vervelend zeg! Zou helpend zijn als jij de aanleiding zou kunnen vinden ja
De pijn is echt vreselijk inderdaad. Bij mij was vet eten ook een trigger en dan met name gefrituurd eten en kaas. Bij mij is mijn galblaas er inderdaad ook uitgehaald. Ik was vooraf ook bang voor de narcose, maar het is me allemaal meegevallen. Sterkte! Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid.
Voornamelijk bij vet eten. De galblaas knijpt samen en daardoor kan gruis in de galwegen komen. Dit geeft die koliekpijn.
Ik heb 4 sneetjes vanwege het verwijderen van mijn galblaas. Operatie was goed te doen vond ik.
Bij mij werd toen gezegd dat koolsoorten ook konden triggeren en inderdaad vet eten.
@FrozenFlame Hier was ook vet eten de voornaamste trigger. Maar op een gegeven moment maakte het niks meer uit, kon alles een trigger zijn en ontstond de pijn soms al meteen na het eten. De laatste keer nam ook de hete douche geen pijn meer weg, was echt hels. Hou het ook in de gaten als de pijn ineens toch wat anders voelt dan andere keren of langer aanhoudt, want dan kan het ook je alvleesklier zijn (geïrriteerd of ontstoken door de galstenen). Dan zou ik dus zeker even contact opnemen met je (huis)arts.
Ik vond de narcose ook geen fijn idee, maar het is me heel erg meegevallen. En idd vier kleine littekens van de operatie, maar die zijn bijna niet meer zichtbaar nu (drie jaar later, maar was na een jaar al).
Pff klinkt afschuwelijk, als zelfs de douche niet meer helpt. Dat is nu namelijk echt mijn enige redding tijdens de afgelopen aanvallen. De huisarts heeft ook gezegd dat als ik nog een keer zo’n pijnaanval krijg ik direct moet bellen.
Het blijft nu na mijn laatste aanval wat onrustig in mijn buik, dus dat vind ik wel lastig. Maar heb verder geen koorts etc. dus volgens de huisarts kunnen we de afspraak bij de mdl-arts afwachten (eind volgende week). Tenzij ik weer een aanval krijg.
Blijf in goed contact met je huisarts! Zeker met aanhoudende pijn. Ik had door galstenen een alvleesklierontsteking gekregen. Dat wil je echt niet.
Ik denk dat je voor jezelf moet achterhalen wat jouw triggers zijn. Het verschilt echt per persoon, bij mij is het vet eten maar niet alles en slagroom/vette zuivel.
Ik heb laatst wel voor het eerst Buscopan gebruikt toen ik een aanval op voelde komen, dus dat zou je ook kunnen proberen.
Zelf was ik heel erg huiverig om mijn galblaas laten te verwijderen maar mede dankzij de ervaringsverhalen hier heb ik mezelf toch op de wachtlijst laten zetten.
Heel veel sterkte! Ik weet hoe het rot die stomme aanvallen zijn:(
Ik heb een antibioticakuur gekregen en ik moet er drie per dag. Kan ik dan nu alvast beginnen en er vandaag twee? Of beter morgen beginnen?
Zo snel mogelijk beginnen en het aantal pillen opmaken. Dus dan heb je er nu 2 en dan nog een laatste dag met 1 bijvoorbeeld.
Dankje!
Heeft het zin om probiotica te nemen als je antibiotica slikt? Ik heb al een beetje last van m’n darmen en maagzuur na drie dagen antibiotica en prednison. Moet nog 4 dagen antibiotica hierna.
Volgens mij nooit wetenschappelijk bewezen. Maar de mensen die ik ken en incl ikzelf doen het altijd wel. En nooit problemen gehad.
Toen ik na een AB-kuur diarree kreeg die niet stopte hielp twee weken probiotica mij er weer vanaf. Bij een vriendin die hetzelfde had werkte het ook. Dus ik zou zeggen van wel. Wij namen eentje van Winbiotic, volgens mij de Pro-AD. Daar zitten iig wel meerdere stammen in die in relatie worden gebracht met positieve effecten bij AB-gebruik.
Ja
Ik vind het lijken op Perniones oftewel winterhanden. Tenminste voor mij zoet het er vaak zo uit, maar het zou ook iets totaal anders kunnen zijn
Waar is deze persoon? Edit: gewoon in NL / België of in het buitenland?
Dat ziet er iig niet zo uit!
Ik heb een zeer vermoedelijke blaasontsteking en de aandrang om te plassen is echt ondraaglijk. Ik kan morgenochtend pas naar de huisarts en urine inleveren enzo. Is er iets wat ik nu kan doen om het wat draaglijker te maken?