Dankje!
Heeft het zin om probiotica te nemen als je antibiotica slikt? Ik heb al een beetje last van mān darmen en maagzuur na drie dagen antibiotica en prednison. Moet nog 4 dagen antibiotica hierna.
Volgens mij nooit wetenschappelijk bewezen. Maar de mensen die ik ken en incl ikzelf doen het altijd wel. En nooit problemen gehad.
Toen ik na een AB-kuur diarree kreeg die niet stopte hielp twee weken probiotica mij er weer vanaf. Bij een vriendin die hetzelfde had werkte het ook. Dus ik zou zeggen van wel. Wij namen eentje van Winbiotic, volgens mij de Pro-AD. Daar zitten iig wel meerdere stammen in die in relatie worden gebracht met positieve effecten bij AB-gebruik.
Ja
Ik vind het lijken op Perniones oftewel winterhanden. Tenminste voor mij zoet het er vaak zo uit, maar het zou ook iets totaal anders kunnen zijn
Waar is deze persoon? Edit: gewoon in NL / Belgiƫ of in het buitenland?
Dat ziet er iig niet zo uit!
Ik heb een zeer vermoedelijke blaasontsteking en de aandrang om te plassen is echt ondraaglijk. Ik kan morgenochtend pas naar de huisarts en urine inleveren enzo. Is er iets wat ik nu kan doen om het wat draaglijker te maken?
Dit klinkt raar maar ik heb ooit op internet gelezen dat een theelepel baking soda in een glas warm water helpt en sindsdien heb ik het twee keer geprobeerd en heeft het beide keren voor mn gevoel ook geholpen.
Voor de mensen die arts zijn en nu in een spagaat glijden omdat dit heel slecht is voor je please let me know dan delete ik dit š«
Heel veel (thee) drinken. Zodat je blaas vol blijft. Dan blijf je plassen natuurlijk maar komt er ook echt iets. Dat is het enige wat mij helpt
In het verlengde hiervan, maar absoluut geen gedegen medisch advies, avondje flink bier tanken
Ja, thee of bier inderdaad, dan plas je (hopelijk!) wat meer per keer. En na het plassen niet āafknijpenā, maar proberen te ontspannen en een beetje met je bekken wiebelen, dan komt er soms nog wat. Maar succes! Echt een rotgevoel.
Inderdaad veel drinken, meteen een glas (of 2) achterover slaan als je naar de wc bent gegaan. Kijk wel uit, ik heb mezelf zo ooit bijna een watervergiftiging gedronken En ik zou suiker vermijden, en alcohol zeker ook ivm ontstekingen
Hahaha, oke, een avondje zuipen en baking soda eten it is. Eigenlijk een gewone maandag dus.
Yamas!
En zure dingen drinken helpt toch ook? Cranberrysap zeggen ze maar ik heb dat in ieder geval niet altijd in huis dus sinaasappelsap?
Cranberry en ananassap bevatten beiden mannose, dit werkt in het algemeen wel. Al is het niet de hoeveelheid mannose die je nodig hebt maar het zou wel moeten helpen.
Mannosepillen hadden mij toen ook geholpen
D-mannose slikken werkt goed