Het grote medische vragen-topic #4

Van die cranberry tabletten van de kruidvat starten. Eventueel tijdens het plassen met bidon warme water meespoelen tegen de brandende pijn?

Flinke blaasontsteking it is. Krijg antibiotica, dus ik laat alle huis-tuin en -keuken dingen even voor wat het is. Behalve veel drinken dan, want dat geeft wel echt wat verlichting.

1 like

Tegen de pijn kun je een kruik of kersenpitkussen opwarmen en die er tegenaan houden. Dat verlicht wel wat

1 like

Moest aan @MaartenvanRossum denken, benieuwd hoe het nu gaat maar zo te zien zijn alle posts verwijderd?

10 likes

Ze lijkt van het forum af te zijn…

2 likes

Ja dat was al duidelijk toch? Alleen nog niet of er ook uitzaaiingen waren maar denk dat ze momenteel middenin het proces zit en nu even genoeg aan haar hoofd heeft, maar hopen dat het goed te behandelen is :crossed_fingers:

2 likes

Beetje raar om over haar gezondheid te speculeren met dit soort doemverwachtingen, zeker nu ze hier zelf niet meer zit en er blijkbaar niks over wil delen.

60 likes

Joh blablabla ze heeft hier haar nieuws destijds gedeeld en ik vond dat heel heftig voor haar, net als een hoop anderen. Dit betekent volgens mij niet meer dan dat veel mensen nog aan haar denken en zich er zorgen over maken. Ik verwijder dat bericht daarover wel, maar het was zeker niet bedoeld om te speculeren over.

3 likes

Ja prima dat je aan d’r denkt en het erg vindt, maar gaan roepen dat ā€˜het wel nog erger zal zijn’ over een vreemde die onlangs heeft gedeeld ernstig ziek te zijn is gewoon dom. Grote kans dat zij dat ook nog leest, hoe kut is dat om te lezen over jezelf. Joh blablabla

24 likes

Hallo, dagboekpost;

Sinds 6 januari ben ik begonnen met een nieuwe baan. Diezelfde vrijdag werd ik met spoed opgenomen vanwege een galwegverstopping, waardoor mijn galwegen en zelfs intrahepatische galwegen vergroot waren (mijn hoofdgalweg was 20 mm). Ik was zo geel als een kanarie en mijn leverwaarden echt extreem over de kop. Na een MRCP en ERCP ben ik na 3 dagen alweer aan het werk gegaan. Twee weken geleden moest ik opnieuw naar het ziekenhuis voor de operatie om mijn galblaas te verwijderen. Die operatie ging niet zonder problemen; ik kreeg brochospasme en werd wakker met een ademhalingsbuis in mijn keel. Daarop ook weer opgenomen omdat ik niet tegen de Ventolin injectie en verneveling bleek te kunnen. Na 5 dagen was ik weer aan het werk, omdat ik me veel te verantwoordelijk voel omdat ik in mijn proeftijd zit. :smiling_face_with_tear:

Kort daarna werd ik te vroeg ongesteld, maar ik dacht dat dit door de stress kwam.

Afgelopen maandag heb ik drie moedervlekken laten verwijderen, zodat ik dan alles achter de rug had, maar nu heb ik dus sinds dag 9 (afgelopen dinsdag) van mijn cyclus ineens bloedingen. Het is echt heel weinig, een beetje lichtroze/helderrood bloed met slijm. Op dag 9 was het het ergst, daarna minder, dag 11 weg en nu op dag 12 minimaal vanochtend.

Zou dit door stress kunnen komen? Ik zoek geruststelling, want ik heb echt geen zin om weer naar de huisarts te gaan. Ze zien me weer aankomen… :smiling_face_with_tear:

In september had ik trouwens nog een goed uitstrijkje en ik ben niet zwanger, fysiek niet toe in staat geweest de afgelopen 1,5 maand. Ik heb ook echt geen idee wat ze allemaal bij me in het infuus hebben gestopt, volgens mij meermaals antibiotica. Kan dat er nog iets mee te maken hebben?

Jeetje jij hebt nogal wat meegemaakt in een paar weken zeg! Klinkt behoorlijk heftig.
Ik heb niet meegemaakt wat jij hebt doorstaan, maar wel na meerdere operaties gemerkt dat mijn cyclus direct daarna van de leg was. Vaak een kortere, heftige cyclus. Dat herstelde dan weer binnen 1 of 2 cycli daarna.

Overigens vind ik tussentijds bloedverlies wel voldoende reden voor een belletje met de huisarts hoor, ik verwacht niet dat de huisarts dit raar vindt en dat ze je liever een keer ā€˜onnodig’ zien / spreken, dan dat er iets over het hoofd gezien wordt.

7 likes

Meld je alsjeblieft ziek en ga uitrusten… jemig wat een weken

19 likes

Zo maar 100% dit @Friemel. Meld je inderdaad ziek, pak goed je rust en bel maandag gewoon even de huisarts om te overleggen over dat bloedverlies.
Niet te streng zijn voor jezelf, want dit klinkt vrij heftig alles bij elkaar.

7 likes

@Hippe_kikker @FrozenFlame dank, ook voor de erkenning, in mijn omgeving krijg ik helaas vooral het gevoel dat ik me aanstel. Al snap ik dat iedereen inmiddels klaar is met mijn gezeik (ik zelf ook). :heart:

Ik kijk het dit weekend aan en anders bel ik inderdaad maandag maar de HA weer.

4 likes

Nou hallo zeg een ding is zeker en je stelt je zeker niet aan! Sterkte met je herstel.

4 likes

Kan een jaar of anderhalf nadat je verstandskies is getrokken nog een ontsteking ontstaan? Ik heb sinds een paar dagen vreselijke pijn en het komt vanuit dat gat (bovenkaak) :smiling_face_with_tear:. Wat een helse pijn

Wat raar… Neem aan dat het wel dicht is? Het enige dat ik me kan bedenken is dat er nog een botsplinter zit ofzo.

1 like

Naar mijn idee kan altijd overal een ontsteking ontstaan toch? Hoeft niet perse door het trekken te komen lijkt me gezien het termijn. Zou morgen de tandarts bellen en nu goed pijnstilling nemen.

4 likes

Heeft iemand hier wel eens een MRI scan gehad met contrastvloeistof?
Ik zie er tegenop omdat ik snel misselijk ben en zie nu dat ik 2 uur van te voren niet meer mag eten/drinken dus kan helaas niet ontbijten van te voren

Ik heb wel een CT gehad met contrastvloeistof, maar ik weet niet of dat hetzelfde idee is?
Kan je niet wat eerder opstaan zodat je nog iets kleins kan eten? Ik werd van de vloeistof niet misselijk ofzo overigens. Het vreemdste was dat als ze wat van die vloeistof ā€˜los lieten’, dat het leek alsof je in je broek plaste. Wat dus niet zo is, maar het voelt helemaal warm dan daar.
Mij hadden ze hiervoor gewaarschuwd, maar anders kan ik me voorstellen dat je echt denkt dat je in je broek plast.

2 likes