Het grote medische vragen-topic #4

Ik kreeg laatst als tip om deze te gebruiken en het kan toeval zijn maar was er toen echt met een paar dagen vanaf: A.Vogel Bijholteontsteking neusspray | 50 mg | A.Vogel

1 like

1 like

Heb je ook eerst je neus gesnoten? Dat helpt bij mij al vaak dat het dan wat beter doorloopt. En soms moet je het even een paar sec geven voordat het gaat doorlopen :crazy_face:

Ranzig, maar als het heel erg is spoel ik altijd met die netipot onder de douche, waarschijnlijk combinatie van de warmte en dat je minder op hoeft te letten met nat/vies worden, omdat je alles lekker kan laten lopen :skull: maar dan lukt het me altijd beter.

En doorgaan met 4-6x/dag Xylometazoline, proberen echt diep op te snuiven. En anders via HA een corticosteroïdenneusspray vragen.

4 likes

Ik dacht dat je een rebus voor ‘kraaienpootje’ had gemaakt toen ik deze foto zag

3 likes

Ohhh echt ellendig, heb ook zo’n zeer gezicht. Inderdaad ook geen verstopte neus meer. Maar gewoon pijn.:sweat_smile: Heb net zelf even gestoomd, dat hielp wel eventjes maar verder helpt echt niets zo lijkt het.

1 like

Als een netipot niet werkt kun je trouwens ook een spaflesje met drinktuitje op je neus zetten en dan knijpen. Dan zit er meer kracht achter de straal dan als je het water gewoon erin laat lopen.

1 like

Maar voelt het bij jullie ook zo naar?
Ik voel dat water zo achter mijn oog die holtes in lopen en dat voelt als een soort verdrinken zonder dat je je verslikt zeg maar…
Heb een paar seconde gewacht maar er kwam niks uit mijn andere neusgat.
Toen trok ik het niet meer, andersom ook zo.
Mjn neus is btw gewoon open.
Ik durf het nu eigenlijk niet meer :laughing:

1 like

Nee zo voelt het bij mij absoluut niet. Had je lauwwarm water met wat zout? Had je je kin goed op je borst en je hoofd schuin?

2 likes

Jaa alles zoals het moest… :confused:

1 like

Bij mij werkt het ook niet. Heb het een paar jaar geleden geprobeerd en het deed serieus pijn.

1 like

Ik heb deze zojuist gebruik maar jezus wat prikt dat! Voel het nu een half uur later nog. Werd ff niet goed, haha erg naar. Naja als het maar helpt :crossed_fingers:

1 like

Ja ik vind het ook erg naar (ik moet als ik het doe vaak aan die marteltechniek waterboarden denken, slaat natuurlijk nergens op maar het voelt echt afschuwelijk). Maar het werkt wel! Naderhand kan ik echr veel beter ademen, beter dan met xylo neusspray

1 like

Je moet doorademen en niet je adem inhouden anders werkt het niet (wat misschien je reactie was?)
En je kin dicht tegen je borst houden dan komt het water hoger
I :heart: mijn rhino horn

2 likes

Hahah ja dat is echt niet normaal, gelukkig maar 1x per dag! Hopelijk helpt het :crossed_fingers:

Heeft iemand hier weleens een kruisband reconstructie gehad? Ik krijg deze operatie volgende week en ben een beetje zenuwachtig. Dit zal de eerste keer zijn dat ik geopereerd wordt, hebben jullie tips wat ik echt mee moet nemen naar het ziekenhuis?

Slippers, lange oplaadkabel voor je telefoon en een bidon, beterschap alvast!

2 likes

Een vraag over pijnstilling. Ik heb griep, zit op dag 3. Begonnen met alleen paracetamol, hielp niet. Ibuprofen toegevoegd. Slik ze nu om en om., met drie uren er tussen en 2 pillen per keer.

Alleen de pijn blijft verschrikkelijk, hele lichaam maar vooral hoofd en rug. Ben er misselijk en duizelig van. Naar wc lopen is al opgave.

Kan ik nog iets doen? Apotheek en huisarts zijn pas einde van de middag weer bereikbaar, anders had ik hen gebeld voor advies.

2 likes

Dat is volgens mij helaas gewoon hoe griep is. Ik had laatst hetzelfde, werd ‘s nachts ook wakker van de pijn en had overdag alweer pijn voor ik een nieuwe dosis mocht, maar na een dag of 4 werd de pijn langzaam wel minder en kon ik daarna de ibuprofen laten staan.
Beterschap!

4 likes

Ga toch voor een doorverwijzing, de pijn blijft aanhouden ook na mijn stopweek :frowning: