Het grote medische vragen-topic #4

Bij mij werkt het ook niet. Heb het een paar jaar geleden geprobeerd en het deed serieus pijn.

1 like

Ik heb deze zojuist gebruik maar jezus wat prikt dat! Voel het nu een half uur later nog. Werd ff niet goed, haha erg naar. Naja als het maar helpt :crossed_fingers:

1 like

Ja ik vind het ook erg naar (ik moet als ik het doe vaak aan die marteltechniek waterboarden denken, slaat natuurlijk nergens op maar het voelt echt afschuwelijk). Maar het werkt wel! Naderhand kan ik echr veel beter ademen, beter dan met xylo neusspray

1 like

Je moet doorademen en niet je adem inhouden anders werkt het niet (wat misschien je reactie was?)
En je kin dicht tegen je borst houden dan komt het water hoger
I :heart: mijn rhino horn

2 likes

Hahah ja dat is echt niet normaal, gelukkig maar 1x per dag! Hopelijk helpt het :crossed_fingers:

Heeft iemand hier weleens een kruisband reconstructie gehad? Ik krijg deze operatie volgende week en ben een beetje zenuwachtig. Dit zal de eerste keer zijn dat ik geopereerd wordt, hebben jullie tips wat ik echt mee moet nemen naar het ziekenhuis?

Slippers, lange oplaadkabel voor je telefoon en een bidon, beterschap alvast!

2 likes

Een vraag over pijnstilling. Ik heb griep, zit op dag 3. Begonnen met alleen paracetamol, hielp niet. Ibuprofen toegevoegd. Slik ze nu om en om., met drie uren er tussen en 2 pillen per keer.

Alleen de pijn blijft verschrikkelijk, hele lichaam maar vooral hoofd en rug. Ben er misselijk en duizelig van. Naar wc lopen is al opgave.

Kan ik nog iets doen? Apotheek en huisarts zijn pas einde van de middag weer bereikbaar, anders had ik hen gebeld voor advies.

2 likes

Dat is volgens mij helaas gewoon hoe griep is. Ik had laatst hetzelfde, werd ‘s nachts ook wakker van de pijn en had overdag alweer pijn voor ik een nieuwe dosis mocht, maar na een dag of 4 werd de pijn langzaam wel minder en kon ik daarna de ibuprofen laten staan.
Beterschap!

4 likes

Ga toch voor een doorverwijzing, de pijn blijft aanhouden ook na mijn stopweek :frowning:

Ik heb binnenkort mijn galblaasverwijdering, weet dat er hier meerdere forumleden zijn die deze operatie ook hebben gehad dus was benieuwd hoe jullie het herstel hebben ervaren. Ben wel benieuwd wat ik kan verwachten dan kan ik daar misschien een beetje op anticiperen en rekening mee houden, ik woon alleen maar kan eventueel naar familie.

Ik moest door mijn sikkelcel een nachtje overnachten in het ziekenhuis. Operatie zelf ging vlot en werd ook makkelijk wakker uit narcose. Thuis voor het herstel ben ik twee weken thuisgebleven om echt goed bij te komen. Was zo’n week kortademig maar nadien niets meer.
Edit: ik woonde nog thuis dus koken en schoonmaak deed mijn moeder. Maar kon wel zelf douchen en naar de wc en zo

Galblaas is preventief verwijderd door mijn sikkelcel

2 likes

Moest een nachtje blijven want dat was standaard.
Ik vond het herstel goed te doen.
Ik had een open wond die niet dicht ging, dus wel wat extra aandacht gehad specifiek daarvoor. Maar deed geen extra pijn oid.

1 like

Hier was een nachtje blijven niet de standaard, mocht in principe eind vd middag naar huis. Uiteindelijk moest ik wel een paar nachten blijven door mijn hartritmestoornis, maar dat stond compleet los van de operatie.
Het enige waar ik last van heb gehad is de pijn in met name mijn linkerschouder/-bovenarm/nek. Dit komt door het gas dat ze inbrengen om de galblaas makkelijker te kunnen verwijderen. Op het moment dat dat je lichaam uit gaat, kan dat een paar dagen pijn geven. Ik kon verder wel alles gewoon zelf, ook de eerste dagen met die pijn. Misschien fijn om achter de hand te houden dat je de eerste paar dagen naar familie kan als het nodig blijkt of dat er iig iemand voor je kookt ed. Het herstel van de wondjes ging bij mij heel makkelijk.

3 likes

@Masterchef @Daelyss @Nox

Bedankt voor jullie reacties! Ik hoef niet in het ziekenhuis te blijven als de operatie goed gaat maar er moet de eerste 24 uur wel iemand bij mij zijn dus heb al afgesproken dat ik bij familie blijf, zat zelf aan twee nachtjes extra te denken.

Ik ga vooraf mijn huis lekker opruimen en waarschijnlijk ook even wat mealpreppen en in de vriezer stoppen. Hoe ging het eten bij jullie? Had al gelezen dat je de eerste tijd wel wat ongemak kan ervaren en op moet letten met heel vet eten maar dat doe ik eigenlijk sowieso al wel.

2 likes

Niet veel last gehad van eten erna, heb mijn gewone maaltijden aangehouden.

Het herstel van de operatie zelf is me alles meegevallen. Ik heb denk ik 3-4 nachten half rechtop moeten slapen, maar kon alweer vrij vlot op mijn zij/buik liggen. De wondjes zelf bleven wel wat langer gevoelig. Het is nu een maand geleden en ik voel met bukken nog steeds het litteken van mijn navel.

Ik ben de dag na de operatie eigenlijk alles weer gaan eten. Ik werd wel soms wel een beetje misselijk, maar dat trok snel weg. Ook daar niet echt last van gehad.

Je hebt die aanvallen overleefd, dus dit lukt ook wel. :sweat_smile: Die aanvallen zijn 10x erger.

2 likes

@Solee het herstel ging bij mij ook vlot. Toen moest ik een nacht blijven maar dat is inmiddels ook al 14 jaar geleden. 1e nacht dat ik thuis wou gaan slapen deed alleen flink pijn toen ik ging liggen. Dus toen rechtop geslapen volgende nacht was dat voorbij. Maar denk dat dit komt door het gas wat ze in de buik deden.

2 likes

Hahaha ja dat geloof ik direct, ben nu al een tijdje aanval vrij maar ben alsnog blij dat ie eruit gaat. Jullie reacties doen me echt goed, stelt me echt gerust. Ben erna een tijdje vrij dus lekker veel lezen en netflixen.

2 likes

Wat nemen jullie tegen hooikoorts? Ik heb nu 2 dagen reactine geprobeerd, wat is dat voor spul joh? Kan alleen maar slapen, echt extreem moe word ik er van.

1 like