Wat is je leeftijd? Kan het peri-menopauze zijn?
Ja, dit zou kunnen (nl. bijna veertig )
@popje: ik slaap al met alleen een dekentje sinds dit aan de gang is.
Misschien is je schildklier ontregeld? Ik heb daardoor vaak hitte aanvallen of het juist ijskoud.
@iedereen: ik ga inderdaad op van alles getest worden via mijn bloed. Ook pre-menopauze en schuldklier. En op advies heb ik een bloeddrukmeter gekocht om een tijdje bij te houden hoe het daarmee zit. Huisarts heeft snel gehandeld!
Op peri-menopauze kun je niet getest worden, alsin, je hormonen schommelen dan nogal, dus wat vandaag normaal is kan volgende week ineens helemaal anders zijn. Dus een bloeduitslag zegt niet zo veel. Volgens mij wordt het meer vastgesteld adhv symptomen.
Wel heel fijn dat je huisarts het zo serieus neemt! Dat hoor je niet altijd.
(Pre-menopauze is trouwens iedereen voor peri- en menopauze. Pre is voor, peri is rondom, dus als je lichaam echt langzaam op weg is naar menopauze). Ik kan je het boek en de instagram van dr Mary Claire Haver aanraden als je meer wilt weten.
Dank! Ik weet er echt niets van - dit geeft meer inzicht. Moet zeggen dat de huisarts zoveel informatie gaf dat ik vooral heb onthouden dat ik bloedtesten ga doen en dat we daarna weer in gesprek gaan.
Jaa ik vermoed het zelf ook een tijdje, heb eigenlijk wel alle symptomen behalve echt pijn. Wel zware benen soms.
Maar idd je kunt er weinig aan doen dus tjah…
Heb het ook met mijn armen trouwens, herkent iemand dat? En vreselijke putten/blubberhuid ondanks veel sporten, snel blauwe plekken, dikke enkels, ben ook wel eens met spoed naar het ziekenhuis gestuurd voor een trombosecheck ook al zei ik al dat dat been altijd zo dik was
Op mn rechtervoet begint zich een bunion te ontwikkelen. Heel lelijk, maar heb er ook best wel last van soms, vooral na lang lopen. Is er iets wat ik zelf kan doen of ben ik gewoon fucked?
Lipoedeem kan ook voorkomen in je armen inderdaad.
Ik heb gister een wrat laten aanstippen met stikstof bij de huisarts maar er komt geen blaar? Eigenlijk overal op internet lees ik dat er binnen 3-6 uur een blaar ontstaat. Ik heb wel best wel wat pijn en het is zeker diep genoeg gegaan. Zit op mijn voetzool.
Weten jullie of het erg is als er geen blaar komt?
Ik heb nog nooit een blaar gehad en wel pijn na het aanstippen. Dus ik denk dat dat wel normaal is. Sterker nog ik wist niet eens dat er een blaar hoort te komen en ik heb denk ik wel 25+ keer iets laten aanstippen.
Oke top! Dan ga ik het gewoon rustig afwachten. Kan gelukkig vandaag alweer stuk beter lopen
Ik heb dit al mijn hele leven en sinds ik schoenen met een voetvorm draag heb ik geen pijn meer. Je hebt dan een wijde toebox. Misschien niet heel mooi, maar het is het mij wel waard. Verder zijn er schijnbaar ook oefeningen die helpen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Een operatie vind ik eng, want sommige mensen kunnen daarna blijkbaar moeilijk lopen…
Bedankt voor het delen! Ik ben begonnen met het tapen van mn voet snachts en heb zooltjes gekocht die mn voetboog ondersteunen. Benieuwd of dat wat gaan doen.
Heb je al meer duidelijkheid kunnen krijgen over het plekje op je huid?
(Mocht je er niets meer over willen delen ook helemaal oké natuurlijk!)
Je zou ook nog naar een podoloog kunnen gaan. Misschien kun je steunzolen krijgen die de klachten verminderen of in ieder geval niet verergeren.
Ja als dit niet werkt ga ik dat zeker doen.
Je mag ibuprofen niet combineren met naproxen. Maar na hoeveel uur ertussen kun je overstappen van de een naar de ander?
Ik heb 10 uur geleden 400 mg ibuprofen genomen, maar naproxen werkt beter dus wil overstappen maar kan dat nu? Na 10 uur is nog 12,5 mg over van die 400 mg, is dat verwaarloosbaar?
Het is dezelfde medicijngroep, dus je mag het niet tegelijk gebruiken (zoals je paracetamol en ibuprofen wel samen neemt), want dan neem je een dubbele dosis van die groep. Maar het bijt elkaar niet direct, dus je kan overstappen bij de eerstvolgende dosis die je normaal zou nemen, dus als je gisteravond ibuprofen hebt gehad kun je voor de ochtendgift naproxen nemen.
Sinds een tijdje heb ik last van veel plassen en niet goed uit kunnen plassen. Afgelopen maandag heb ik maar urine ingeleverd bij de huisarts en uiteindelijk heb ik woensdag antibiotica voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Dit kwam uit de test waarbij het een dagje op kweek? Stond. Nu ben ik woensdagavond begonnen met furabid en heb een 5daagse kuur. Maar ik heb tot nu toe nog niet het idee dat het verbeterd is. Ik word gek ondertussen en aankomende woensdag ga ik op vakantie naar een ver land dus de paniek begint een beetje toe te slaan. Ik vraag me echt af of t wel echt een blaasontsteking is of dat er wat anders aan de hand is omdat ik totaal geen pijn heb. Ook niet gehad ook.
Ik weet gewoon niet zo goed of ik maandag meteen weer moet bellen of nog even af moet wachten. Maar ik trek dit erg slecht. Op het moment dat ik naar de wc ben geweest moet ik als het ware alweer.