Het grote medische vragen-topic #4

Oke top! Dan ga ik het gewoon rustig afwachten. Kan gelukkig vandaag alweer stuk beter lopen :joy:

Ik heb dit al mijn hele leven en sinds ik schoenen met een voetvorm draag heb ik geen pijn meer. Je hebt dan een wijde toebox. Misschien niet heel mooi, maar het is het mij wel waard. Verder zijn er schijnbaar ook oefeningen die helpen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Een operatie vind ik eng, want sommige mensen kunnen daarna blijkbaar moeilijk lopen…

Bedankt voor het delen! Ik ben begonnen met het tapen van mn voet snachts en heb zooltjes gekocht die mn voetboog ondersteunen. Benieuwd of dat wat gaan doen.

2 likes

Heb je al meer duidelijkheid kunnen krijgen over het plekje op je huid?

(Mocht je er niets meer over willen delen ook helemaal okƩ natuurlijk!)

1 like

Je zou ook nog naar een podoloog kunnen gaan. Misschien kun je steunzolen krijgen die de klachten verminderen of in ieder geval niet verergeren.

4 likes

Ja als dit niet werkt ga ik dat zeker doen.

1 like

Je mag ibuprofen niet combineren met naproxen. Maar na hoeveel uur ertussen kun je overstappen van de een naar de ander?
Ik heb 10 uur geleden 400 mg ibuprofen genomen, maar naproxen werkt beter dus wil overstappen maar kan dat nu? Na 10 uur is nog 12,5 mg over van die 400 mg, is dat verwaarloosbaar?

1 like

Het is dezelfde medicijngroep, dus je mag het niet tegelijk gebruiken (zoals je paracetamol en ibuprofen wel samen neemt), want dan neem je een dubbele dosis van die groep. Maar het bijt elkaar niet direct, dus je kan overstappen bij de eerstvolgende dosis die je normaal zou nemen, dus als je gisteravond ibuprofen hebt gehad kun je voor de ochtendgift naproxen nemen.

4 likes

Sinds een tijdje heb ik last van veel plassen en niet goed uit kunnen plassen. Afgelopen maandag heb ik maar urine ingeleverd bij de huisarts en uiteindelijk heb ik woensdag antibiotica voorgeschreven gekregen voor een blaasontsteking. Dit kwam uit de test waarbij het een dagje op kweek? Stond. Nu ben ik woensdagavond begonnen met furabid en heb een 5daagse kuur. Maar ik heb tot nu toe nog niet het idee dat het verbeterd is. Ik word gek ondertussen en aankomende woensdag ga ik op vakantie naar een ver land dus de paniek begint een beetje toe te slaan. Ik vraag me echt af of t wel echt een blaasontsteking is of dat er wat anders aan de hand is omdat ik totaal geen pijn heb. Ook niet gehad ook.
Ik weet gewoon niet zo goed of ik maandag meteen weer moet bellen of nog even af moet wachten. Maar ik trek dit erg slecht. Op het moment dat ik naar de wc ben geweest moet ik als het ware alweer.

1 like

Heel herkenbaar! Had geen pijn bij plassen ofzo, alleen superveel aandrang. Bleek ook een heftige blaasontsteking te zijn en na voer dagen ofzo werd het gelukkig beter.

Voelde wel gek soms bij plassen maar niet branderig. Misschien even aankijken tot maandag? Sterkte!

Had je ook het gevoel dat je niet uit kon plassen?
Ik word echt helemaal gek. Het is zo raar. Had je ook die furabid? Ik heb nu dus een 5daagse kuur maar vraag me echt af of dat genoeg is ofzo :sweat_smile:

1 like

Ik heb vroeger veel blaasontstekingen gehad (wel met de klassieke verschijnselen) en furabid hielp echt als een tierelier. Ik zou zeker de kuur afmaken om te zorgen dat je lichaam niet van slag is van de antibiotica als je het niet afmaakt.

Nu had ik enkele weken geleden ook vage klachten (waarvan ik dacht dat het een blaasontsteking was) waarbij ik het gevoel had continue te moeten plassen. Ik had alleen aandrang, maar geen pijn tijdens het plassen of kleine beetjes plassen. Dit bleek toen een dikke darmontsteking te zijn, door de ontsteking zwelde mijn darm enorm op en drukte het continue tegen mijn blaas (maar ook baarmoeder etc aan dus voelde me in zijn algeheel wel rot).

1 like

Maar jij had toen toch ook flinke buikpijn?

3 likes

Plas je ook snel of probeer je het zo lang mogelijk op te houden? Ik heb een periode van heel veel blaasontstekingen gehad en kreeg toen een overactieve blaas. Daardoor het gevoel dat ik na het plassen eigenlijk alweer moest. Toen ik die blaasontstekingen had, kon ik het niet zo goed ophouden waardoor ik vaak ging. Ook al moest ik nog niet heel nodig. Uiteindelijk merkte ik dat het beter was om het zo lang mogelijk uit te stellen. Maar ophouden is niet goed als het wel echt een blaasontsteking is. Rot dat je bijna op vakantie gaat! Hopelijk gaat het toch nog over.

Een beetje een combinatie. Probeer nu veel te drinken dus daardoor moet ik ook veel plassen. Maar t meeste last heb ik van het feit dat t voelt alsof ik niet ben uitgeplast. Merkte je dat het beter werd toen je het lang ging volhouden om niet te plassen?

2 likes

Ja een stuk beter! Alleen ik merk wel dat als ik toch weer te snel op elkaar ga plassen (bijv. als ik de deur uit moet) dat het gevoel soms wel terug komt. Mocht het aanhouden kan een bekkenfysio je misschien helpen

1 like

Ik heb een aft in m’n mond. Heb ik wel vaker maar nu wat groter dan normaal en echt een vervelende plek. Kan je iets doen om hier versneld van af te komen? Vroeger gebruikte okĆ© bocasan maar dat bestaat volgens mij niet meer.

2 likes

Aanstippen met pyralvex

2 likes

Er is niet echt een manier om er sneller van af te komen, maar het is meer een kwestie van het gebied niet verder irriteren / met rust laten zodat het zichzelf kan helen. Dus niet te veel zuur/pittig eten. En af en toe spoelen met Corsodyl. Maar I feel your pain, aften zijn irritant.

2 likes

Hoe word je hiervoor behandeld als ik vragen mag? Krijg je medicatie om de aanmaak van het schildklierhormoon te reguleren of dien je hiermee te leven oid?

2 likes