Je hebt het niet verkeerd begrepen hoor. De regels zijn hierover aan het veranderen, er is een hoop gedoe over. Zorgaanbieders delen niet meer de DSM code als de cliënt daar geen toestemming voor geeft. Dus het ligt eraan wat je zelf wil @wompie. Overigens is postpartum depressie geen aparte dsm code dus zal er waarschijnlijk iets als depressie worden ingevoerd. Ik weet niet of dat echt bijdraagt aan jouw doel van inzicht creëren.
Ohh echt, dat wist ik niet! Wat een goede verandering (werd tijd ook)
Mag ik vragen waarom je dit een goede verandering vindt? Ik kom er met google echt niet uit.
Heel benieuwd naar jouw mening. Ook omdat je zegt dat het tijd werd…
Omdat een zorgverzekering zorg moet vergoeden ja of nee, maar geen recht heeft op jouw medisch-inhoudelijke informatie. Maar stiekem hebben zij best veel medische gegevens denk ik. Want als ze een bepaald fysio-traject (GLA:D) vergoeden, dan “weten” ze al dat je een versleten knie of heup hebt. Als ze GLI vergoeden dan “weten” ze al dat je overgewicht hebt etc.
Als ze GGZ vergoeden “weten” ze dat je een DSM-diagnose hebt, maar niet exact welke, is het idee nu.
@wompie dit! Plus zorgverzekeraars hebben een veel te grote vinger in de pap als het gaat om zorg. Zij hebben daar geen verstand van maar bepalen wel van alles. Ik vind daar wat (heel veel) van.
Ik heb gisterochtend heel hard mijn hoofd gestoten op de rand van een metalen glijbaan (dit hele verhaal verdient een plek in het Ongemakkelijke momenten-topic). Huisartsenpost gebeld voor advies en het op hun suggestie de rest van de dag rustig aan gedaan. Ik heb nu afgezien van pijn op de plek van het stoten en een beetje een stijve nek als ik naar links draai nergens meer last van. Kan ik dan nu mijn gewone bezigheden weer oppakken?
Ja, klinkt als gewoon een blauwe plek/kneuzing, zonder tekenen van een hersenschudding.
Thanks, dacht ik idd ook omdat ik geen van de alarmsignalen had. Ga ik gewoon weer verder met mijn dag
Heeft iemand dé tip bij Dyshidrotisch eczeem? Ik heb het eerder gehad, maar heb nu zo’n enorme uitbraak op mijn linker handpalm. Het gaat gewoon niet weg.
Heb al de wat zwaardere hormoonzalf (Triamcinolonacetonide), maar zodra ik aan de afbouw fase begin, komen er weer nieuwe actieve blaasjes. En ik word helemaal gek van de jeuk, word er ook wakker van (nu dus om 2.45u).
Ik smeer echt voldoende hormoonzalf en ik smeer continu die vette zalf.
Ga de huisarts ook nog vragen sowieso, maar heb nu echt zo’n gevoel van ‘dit gaat nooit meer weg😭’.
Ik durf niet te beweren dat het dé tip is, maar lees goede reviews over Tiny Todd. Weet alleen niet of het bij alle typen eczeem kan helpen. Of misschien helpt het al om je hand af en toe in een havermoutbadje te leggen?
Hopelijk trekt het snel weg iig, echt vreselijk om er ‘s nachts van wakker te worden.
Triamcinolon is klasse 2, om hand- en voeteczeem goed te bestrijden heb je toch vaak klasse 3 of 4 nodig. Dus idd huisarts bellen. ‘s Nachts de hormoonzalf onder een katoenen handschoen dragen en proberen niet te krabben.
Betamethason! Dat is het enige wat voor mij werkte. Had ook van alles geprobeerd, maar betamethason en een smeerschema deed eindelijk wat.
Ben bang dat dat nu te mild gaat zijn, mijn hand is echt helemaal naar de klote gewoon. Heel dunne huid die scheurt, door de hormoonzalf en het krabben.
@Krabsalade ah oke, dan bel ik morgen direct de huisarts. Alleen je zegt 's nachts hormoonzalf en dan katoenen handschoen aan (en niet krabben, die snap ik haha ik doe echt mijn uiterste best). De huisarts zelf zegt alleen steeds dat ik de hormoonzalf 1 uur moet laten zitten en daarna de vette crème. Hoeft dat dan niet volgens jou? En weet je toevallig zo waar ik die katoenen handschoenen haal? Want te dik lijkt me ook weer gaan broeien/zweten.
Als ik dan weer moet afbouwen, moet ik dan het beste 's avonds hormoonzalf smeren en dus in de nacht met handschoen laten zitten?
Nu smeer ik steeds 's ochtends de hormoonzalf (en na het eten 's avonds toen ik nog 2x per dag moest smeren).
Ik word er echt moedeloos van namelijk het doet ook gewoon zeer door het stuk gaan en het ziet er echt uit alsof ik een of andere gore besmettelijke ziekte heb aan mijn hand.
Die handschoenen haal je in ieder geval bij allergieshop .nl, daar heb ik ze ook van voor mijn kind.
@FrozenFlame bij de apotheek hebben ze ook katoenen handschoentjes (iig bij mijn Boots apptheek).
Ik heb wondroos in mijn gezicht gehad en daarvoor Flucloxacilline gehad 10 dagen lang. De laatste pil heb ik precies twee weken geleden genomen. De wondroos is weg maar heb enorme buikpijn eraan over gehouden en ben echt extreem vermoeid. Ik ben nu op werk maar moet echt om het half uur naar de wc rennen … heb vooral heel erg last van mijn darmen maar ook mijn maag voelt heel zwaar/vervelend aan. Zijn er tips om dit wat te verlichten?
Bedoelt de huisarts niet dat er 1 uur tussen het smeren van de hormoonzalf en de vette zalf moet zitten? Dat zei die van mij tenminste. Katoenen handschoenen heb ik via Amazon besteld. Als je een link wilt, laat het weten.
Heb je nu niet gewoon een buikgriep?