Triamcinolon is klasse 2, om hand- en voeteczeem goed te bestrijden heb je toch vaak klasse 3 of 4 nodig. Dus idd huisarts bellen. ‘s Nachts de hormoonzalf onder een katoenen handschoen dragen en proberen niet te krabben.
Betamethason! Dat is het enige wat voor mij werkte. Had ook van alles geprobeerd, maar betamethason en een smeerschema deed eindelijk wat.
Ben bang dat dat nu te mild gaat zijn, mijn hand is echt helemaal naar de klote gewoon. Heel dunne huid die scheurt, door de hormoonzalf en het krabben.
@Krabsalade ah oke, dan bel ik morgen direct de huisarts. Alleen je zegt 's nachts hormoonzalf en dan katoenen handschoen aan (en niet krabben, die snap ik haha ik doe echt mijn uiterste best). De huisarts zelf zegt alleen steeds dat ik de hormoonzalf 1 uur moet laten zitten en daarna de vette crème. Hoeft dat dan niet volgens jou? En weet je toevallig zo waar ik die katoenen handschoenen haal? Want te dik lijkt me ook weer gaan broeien/zweten.
Als ik dan weer moet afbouwen, moet ik dan het beste 's avonds hormoonzalf smeren en dus in de nacht met handschoen laten zitten?
Nu smeer ik steeds 's ochtends de hormoonzalf (en na het eten 's avonds toen ik nog 2x per dag moest smeren).
Ik word er echt moedeloos van namelijk het doet ook gewoon zeer door het stuk gaan en het ziet er echt uit alsof ik een of andere gore besmettelijke ziekte heb aan mijn hand.
Die handschoenen haal je in ieder geval bij allergieshop .nl, daar heb ik ze ook van voor mijn kind.
@FrozenFlame bij de apotheek hebben ze ook katoenen handschoentjes (iig bij mijn Boots apptheek).
Ik heb wondroos in mijn gezicht gehad en daarvoor Flucloxacilline gehad 10 dagen lang. De laatste pil heb ik precies twee weken geleden genomen. De wondroos is weg maar heb enorme buikpijn eraan over gehouden en ben echt extreem vermoeid. Ik ben nu op werk maar moet echt om het half uur naar de wc rennen … heb vooral heel erg last van mijn darmen maar ook mijn maag voelt heel zwaar/vervelend aan. Zijn er tips om dit wat te verlichten?
Bedoelt de huisarts niet dat er 1 uur tussen het smeren van de hormoonzalf en de vette zalf moet zitten? Dat zei die van mij tenminste. Katoenen handschoenen heb ik via Amazon besteld. Als je een link wilt, laat het weten.
Heb je nu niet gewoon een buikgriep?
@FrozenFlame ik heb inderdaad ook van Amazon katoenen handschoentjes die zijn prima! Wel even laten weken/voorwassen voor je ze op een normaal programma in de wasmachine doet anders blijven ze zo vet.
Hoe kom je aan zo’n smeerschema? Ik smeer nu maar een beetje random, al had mijn huisarts gezegd maar 1 keer per dag. Soms lijkt het echt bijna weg en dan krijg ik soms weer eens een mega uitbraak. Om gek van te worden.
De huisarts had het voor me uitgeschreven, want dat werkte het handigst zei zei maar ik kan het wel fotograferen als je wilt?
Winbiotic Pro AD is probiotica die helpt na een antibiotica kuur. Ik gebruik op dagelijkse basis antibiotica en heb soms ook last van mijn darmen. Dit helpt geweldig. Tip gekregen van mijn apotheker. Op de website staat een storelocator, maar je kunt het ook online krijgen.
Volgens mij kan je dat online ook wel vinden. Ik smeer ook m’n hele leven al random en dat werkt inmiddels prima omdat het redelijk onder de duim is, maar eigenlijk moet je het inderdaad een tijdje elke dag smeren en dan afbouwen ipv in één keer stoppen - toen ik laatst googlede vond ik volgens mij wel een schema voor wat ik gebruik (ook betamethason)
Ja, dat bedoelt de huisarts inderdaad. Maar @Krabsalade zegt de hormoonzalf 's nachts op te smeren met handschoen. Dus dan breng ik daarna niet nog die vette crème aan lijkt me, of wel?
Als je een linkje hebt graag, vind ze bij die andere shop best prijzig eigenlijk (als het moet dan moet het, maar voor handschoentjes…)
Hormoonzalf werkt beter onder occlusie, dus onder een afgedekt iets, juist het broeien zorgt ervoor dat hormoonzalf beter intrekt volgens mij.
Ik zou daarom voor de nacht alleen de hormoonzalf doen, die moet het werk doen, de vette creme kun je zo vaak als je wilt smeren, hoe vaker hoe beter, want hoe vetter de huid hoe minder de neiging tot eczeem.
Edit: en als je googlet zie je genoeg voorbeelden van afbouwschema corticosteroïden, zoals deze:
Oke duidelijk, thanks! Ga morgen even de huisarts bellen voor die sterkere hirmoonzalf en dan snachts laten inwerken met handschoentje.
Nee ik kan wel verder met de tips hierboven. Dankje voor het aanbod!
Ik heb anderhalve week geleden mijn grote teen bezeerd in zo’n mate dat het blauw en übergevoelig was de afgelopen week, wondjes eromheen ook die nu weer ok zijn dus ik dacht nou dan kan ik wel weer schoenen aan en een boodschap doen.
Ik til blijkbaar elke keer mijn teen op als ik een stap zet en dan drukt mijn nagel tegen de bovenkant van mijn schoen dus dat is knap pijnlijk en ik ben blij dat ik weer thuis ben nu. Zijn er handigheidjes of tips waar ik wat mee kan zodat ik wel naar buiten kan gewoon?
Grote teen zou bij een breukje misschien wel iets mee moeten, is het gezien door de huisarts? Anders kun je een buddytape proberen (even een filmpje zoeken hoe je dat doet) en stevige schoenen aan met harde zolen.