Nee ik heb niet het idee dat het gebroken is, het is meer dezelfde schade als dat iemand er flink bovenop heeft gestaan (het is ook echt de nagel nu die zeer doet en niet meer de teen zelf), ik ga kijken naar tapen, dankje!
in dat geval, lekker birkenstocks of andere sandalen aan. en ervoor zorgen dat niemand erop staat (been there done that)
Klopt, voor het slapen gaan alleen die hormoonzalf en handschoenen aan. Geen vette crème. Welke vette crème gebruik jij? Op aanraden dermatoloog gebruik ik ureum crème van Kruidvat huismerk. De handschoentjes heb ik hier besteld: https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B0CR6HSQ72?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_image
Ja ik heb het eerder gehad doordat iemand erop ging staan en toen dat bijna genezen was zo nog een keer, maar ik ga volgende week met mijn gezin paar dagen naar de Efteling en dan wilde ik eigenlijk wel dichte schoenen aan
Maar voor die tijd heb je natuurlijk gelijk dat zo min mogelijk schoenen aan een goed idee is, des te eerder is de pijn eruit
Ik heb deze crème, voorgeschreven door de huisarts, Vaseline cetomacrogol creme. Alleen is die cetomacrogol ook al door de hormoonzalf gemengd door de apotheek. Toen ik vroeg of dat wel klopte (want in mijn ogen heb je dan minder hormoonzalf effectief wat je opsmeerd) was dat volgens hen de standaard.
Ah oké. Ik gebruikte die ureum icm Betamethason. Een deel van de eczeem is daardoor weg maar ik heb nog wel wat plekjes. Wil alleen niet eeuwig doorgaan met hormoonzalf en had de moed een beetje opgegeven dus smeer momenteel alleen ureum crème. Wellicht dat ik nog een keer ga smeren volgens het schema dat hierboven gepost werd.
Ja, dat schema volg ik nu op advies van de huisarts. Zit nu in week 2 laatste dag, maar krijg dus weer wat actief eczeem. Maar wel met die type 2 hormoonzalf dus.
Ben benieuwd of de huisarts morgen gewoon die sterkere zalf gaat voorschrijven of datze eerst vindt dat ik dit af moet maken.
Zal eens kijken naar die ureum. Ik heb al een hele apotheek aan vette crème. Heb ook koelzalf en lanette crème oid.
Die ureum vind ik wel heel fijn. Koelzalf heb ik ook gehad maar deed niets voor mij.
Trouwens, bij de dermatoloog werd er gekeken of ik voetschimmel had omdat dat een relatie kan hebben met eczeem. Bleek idd het geval. Toen die voetschimmel weg was, werd mijn eczeem ook minder.
Ja, ik las dat dat inderdaad ermee te maken kan hebben. Volgens mij heb ik dat niet in ieder geval, dan zou je toch iets moeten zien/voelen lijkt me?
Overigens las ik ook dat het dan vaak op 2 handen is en niet maar op 1 hand. Als dat dus door de schimmel komt. Maar goed, wat daarvan klopt geen idee haha
Ik wist niet dat ik het had want ik had nergens last van. Het waren uiteindelijk maar een paar velletjes tussen m’n tenen. Dat van die 1 of 2 handen weet ik niet, maar ik heb het idd aan 2 handen.
Andere dermatoloog zei dat het samen kan hangen met hooikoorts. Maar ik heb het nu inmiddels het hele jaar rond, dus denk niet dat het bij mij daaraan ligt.
Dus toch wel? Mijn huisarts zag niet direct een relatie met hooikoorts en gaf me dus ook hormoonzalf, maar heb zelf het idee dat ik misschien beter andere hooikoorts medicatie kan gaan gebruiken. Ik heb de eczeem echt rondom mijn ogen dus dan is die hormoonzalf ook niet heel chill om lang te gebruiken. Hmm ik ga toch nog maar eens vragen
Wat klote dat je het het hele jaar rond hebt zeg. Ik heb geen hooikoorts dus dat is het niet bij mij gok ik. Bedankt voor alle tips en info in ieder geval! Hopelijk zijn we er allemaal snel van af of is het in ieder geval iets rustiger.
Zoek eens op atopic eyes! Dat hangt wel samen met atopie (= dus constitutioneel eczeem, hooikoorts/allergische klachten en astma).
Zou zeker even navraag doen!
Hoop ik ook!
Ik heb al meer dan een week een rood oog. Tenminste de buitenhoek, dus het oogwit vanaf mijn iris naar de buitenste ooghoek. Het lijkt in de ochtend roder dan in de middag. Ik heb er verder helemaal geen last van. Wanneer ga je dan met zoiets naar de dokter en kan die er überhaupt wat aan doen of moet ik gewoon afwachten tot het vanzelf wegtrekt?
Kunnen peuters hun knieën echt bezeren met vallen? Ik heb altijd gehoord dat ze toch geen knieschijven hebben en dus eigenlijk niks echt kunnen bezeren. Natuurlijk wel blauwe plekken en bulten, maar niet zodanig dat je een dokter nodig hebt. Ik bedoel echt alleen vallen en dus geen extreme ongelukken.
Het schijnt wel dat kleine kinderen met botbreuken heel vaak veroorzaakt zijn door kindermishandeling, omdat ze niet zo snel iets breken. Weet niet tot welke leeftijd dit opgaat.
volgens mij gaat het kraakbeen daar zich rond een jaar of twee ontwikkelen tot knieschuif. Dus misschien als het al in die ontwikkeling zit en je dan verkeerd valt?
Ik heb nu voor het eerst fosfomycine voorgeschreven gekregen in plaats van het gebruikelijke nitrofurantoïne. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het een beetje spannend omdat het maar 1 pil is en niet een gebruikelijke kuur van 5 dagen.