@FrozenFlame ik heb inderdaad ook van Amazon katoenen handschoentjes die zijn prima! Wel even laten weken/voorwassen voor je ze op een normaal programma in de wasmachine doet anders blijven ze zo vet.
Hoe kom je aan zo’n smeerschema? Ik smeer nu maar een beetje random, al had mijn huisarts gezegd maar 1 keer per dag. Soms lijkt het echt bijna weg en dan krijg ik soms weer eens een mega uitbraak. Om gek van te worden.
De huisarts had het voor me uitgeschreven, want dat werkte het handigst zei zei maar ik kan het wel fotograferen als je wilt?
Winbiotic Pro AD is probiotica die helpt na een antibiotica kuur. Ik gebruik op dagelijkse basis antibiotica en heb soms ook last van mijn darmen. Dit helpt geweldig. Tip gekregen van mijn apotheker. Op de website staat een storelocator, maar je kunt het ook online krijgen.
Volgens mij kan je dat online ook wel vinden. Ik smeer ook m’n hele leven al random en dat werkt inmiddels prima omdat het redelijk onder de duim is, maar eigenlijk moet je het inderdaad een tijdje elke dag smeren en dan afbouwen ipv in één keer stoppen - toen ik laatst googlede vond ik volgens mij wel een schema voor wat ik gebruik (ook betamethason)
Ja, dat bedoelt de huisarts inderdaad. Maar @Krabsalade zegt de hormoonzalf 's nachts op te smeren met handschoen. Dus dan breng ik daarna niet nog die vette crème aan lijkt me, of wel?
Als je een linkje hebt graag, vind ze bij die andere shop best prijzig eigenlijk (als het moet dan moet het, maar voor handschoentjes…)
Hormoonzalf werkt beter onder occlusie, dus onder een afgedekt iets, juist het broeien zorgt ervoor dat hormoonzalf beter intrekt volgens mij.
Ik zou daarom voor de nacht alleen de hormoonzalf doen, die moet het werk doen, de vette creme kun je zo vaak als je wilt smeren, hoe vaker hoe beter, want hoe vetter de huid hoe minder de neiging tot eczeem.
Edit: en als je googlet zie je genoeg voorbeelden van afbouwschema corticosteroïden, zoals deze:
Oke duidelijk, thanks! Ga morgen even de huisarts bellen voor die sterkere hirmoonzalf en dan snachts laten inwerken met handschoentje.
Nee ik kan wel verder met de tips hierboven. Dankje voor het aanbod!
Ik heb anderhalve week geleden mijn grote teen bezeerd in zo’n mate dat het blauw en übergevoelig was de afgelopen week, wondjes eromheen ook die nu weer ok zijn dus ik dacht nou dan kan ik wel weer schoenen aan en een boodschap doen.
Ik til blijkbaar elke keer mijn teen op als ik een stap zet en dan drukt mijn nagel tegen de bovenkant van mijn schoen dus dat is knap pijnlijk en ik ben blij dat ik weer thuis ben nu. Zijn er handigheidjes of tips waar ik wat mee kan zodat ik wel naar buiten kan gewoon?
Grote teen zou bij een breukje misschien wel iets mee moeten, is het gezien door de huisarts? Anders kun je een buddytape proberen (even een filmpje zoeken hoe je dat doet) en stevige schoenen aan met harde zolen.
Nee ik heb niet het idee dat het gebroken is, het is meer dezelfde schade als dat iemand er flink bovenop heeft gestaan (het is ook echt de nagel nu die zeer doet en niet meer de teen zelf), ik ga kijken naar tapen, dankje!
in dat geval, lekker birkenstocks of andere sandalen aan. en ervoor zorgen dat niemand erop staat (been there done that)
Klopt, voor het slapen gaan alleen die hormoonzalf en handschoenen aan. Geen vette crème. Welke vette crème gebruik jij? Op aanraden dermatoloog gebruik ik ureum crème van Kruidvat huismerk. De handschoentjes heb ik hier besteld: https://www.amazon.nl/gp/aw/d/B0CR6HSQ72?psc=1&ref=ppx_pop_mob_b_asin_image
Ja ik heb het eerder gehad doordat iemand erop ging staan en toen dat bijna genezen was zo nog een keer, maar ik ga volgende week met mijn gezin paar dagen naar de Efteling en dan wilde ik eigenlijk wel dichte schoenen aan
Maar voor die tijd heb je natuurlijk gelijk dat zo min mogelijk schoenen aan een goed idee is, des te eerder is de pijn eruit
Ik heb deze crème, voorgeschreven door de huisarts, Vaseline cetomacrogol creme. Alleen is die cetomacrogol ook al door de hormoonzalf gemengd door de apotheek. Toen ik vroeg of dat wel klopte (want in mijn ogen heb je dan minder hormoonzalf effectief wat je opsmeerd) was dat volgens hen de standaard.
Ah oké. Ik gebruikte die ureum icm Betamethason. Een deel van de eczeem is daardoor weg maar ik heb nog wel wat plekjes. Wil alleen niet eeuwig doorgaan met hormoonzalf en had de moed een beetje opgegeven dus smeer momenteel alleen ureum crème. Wellicht dat ik nog een keer ga smeren volgens het schema dat hierboven gepost werd.
Ja, dat schema volg ik nu op advies van de huisarts. Zit nu in week 2 laatste dag, maar krijg dus weer wat actief eczeem. Maar wel met die type 2 hormoonzalf dus.
Ben benieuwd of de huisarts morgen gewoon die sterkere zalf gaat voorschrijven of datze eerst vindt dat ik dit af moet maken.
Zal eens kijken naar die ureum. Ik heb al een hele apotheek aan vette crème. Heb ook koelzalf en lanette crème oid.
Die ureum vind ik wel heel fijn. Koelzalf heb ik ook gehad maar deed niets voor mij.
Trouwens, bij de dermatoloog werd er gekeken of ik voetschimmel had omdat dat een relatie kan hebben met eczeem. Bleek idd het geval. Toen die voetschimmel weg was, werd mijn eczeem ook minder.
Ja, ik las dat dat inderdaad ermee te maken kan hebben. Volgens mij heb ik dat niet in ieder geval, dan zou je toch iets moeten zien/voelen lijkt me?
Overigens las ik ook dat het dan vaak op 2 handen is en niet maar op 1 hand. Als dat dus door de schimmel komt. Maar goed, wat daarvan klopt geen idee haha