Ik wist niet dat ik het had want ik had nergens last van. Het waren uiteindelijk maar een paar velletjes tussen m’n tenen. Dat van die 1 of 2 handen weet ik niet, maar ik heb het idd aan 2 handen.
Andere dermatoloog zei dat het samen kan hangen met hooikoorts. Maar ik heb het nu inmiddels het hele jaar rond, dus denk niet dat het bij mij daaraan ligt.
Dus toch wel? Mijn huisarts zag niet direct een relatie met hooikoorts en gaf me dus ook hormoonzalf, maar heb zelf het idee dat ik misschien beter andere hooikoorts medicatie kan gaan gebruiken. Ik heb de eczeem echt rondom mijn ogen dus dan is die hormoonzalf ook niet heel chill om lang te gebruiken. Hmm ik ga toch nog maar eens vragen
Wat klote dat je het het hele jaar rond hebt zeg. Ik heb geen hooikoorts dus dat is het niet bij mij gok ik. Bedankt voor alle tips en info in ieder geval! Hopelijk zijn we er allemaal snel van af of is het in ieder geval iets rustiger.
Zoek eens op atopic eyes! Dat hangt wel samen met atopie (= dus constitutioneel eczeem, hooikoorts/allergische klachten en astma).
Zou zeker even navraag doen!
Hoop ik ook!
Ik heb al meer dan een week een rood oog. Tenminste de buitenhoek, dus het oogwit vanaf mijn iris naar de buitenste ooghoek. Het lijkt in de ochtend roder dan in de middag. Ik heb er verder helemaal geen last van. Wanneer ga je dan met zoiets naar de dokter en kan die er überhaupt wat aan doen of moet ik gewoon afwachten tot het vanzelf wegtrekt?
Kunnen peuters hun knieën echt bezeren met vallen? Ik heb altijd gehoord dat ze toch geen knieschijven hebben en dus eigenlijk niks echt kunnen bezeren. Natuurlijk wel blauwe plekken en bulten, maar niet zodanig dat je een dokter nodig hebt. Ik bedoel echt alleen vallen en dus geen extreme ongelukken.
Het schijnt wel dat kleine kinderen met botbreuken heel vaak veroorzaakt zijn door kindermishandeling, omdat ze niet zo snel iets breken. Weet niet tot welke leeftijd dit opgaat.
volgens mij gaat het kraakbeen daar zich rond een jaar of twee ontwikkelen tot knieschuif. Dus misschien als het al in die ontwikkeling zit en je dan verkeerd valt?
Ik heb nu voor het eerst fosfomycine voorgeschreven gekregen in plaats van het gebruikelijke nitrofurantoïne. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik vind het een beetje spannend omdat het maar 1 pil is en niet een gebruikelijke kuur van 5 dagen.
Heb je ooit al kamelenmelk geprobeerd? Er zijn ook cremes die dat bevatten. Ik werk in een apotheek en heb al meerdere keren patiënten gehad die dat gingen gebruiken en waarbij het beter hielp dat al die andere cremes.
Fosfomycine wordt vaak voorgeschreven als de nitro niet helpt. Ik zie het b.v. Vaak in tehuizen voorbijkomen. Mijn ervaring is dat het goed helpt bij deze mensen. Ik zie niet heel vaak erna nog snel een andere kuur voor die mensen.
Nee, nog nooit van gehoord! Gebruiken ze dat dan in de plaats van de hormoonzalf, vette crème of beide?
Veel mensen starten met het erbij gebruiken. Maar later hebben ze alleen die kamelenmelk nodig. Ik weet niet of het bij iedereen helpt hoor. En wij verkopen het zelf ook niet in de apotheek. Maar heb er al wel meerdere patiënten over gehoord.
Ik heb dit echt nog nooit gehoord, haha, misschien een lokaal ding ofzo?
Waarschijnlijk zegt hij dat het vanzelf wegtrekt of je krijgt druppels. Draag je lenzen? Want die zou ik dan even niet indoen en een bril dragen.
Heeft iemand ervaring met bupropion voor add? Ik slik nu al een tijd concerta en opzich werkt dat prima, hoewel ik ‘s ochtends wel altijd een beetje jittery ben. Het kost me alleen te veel geld, omdat het niet vergoed wordt. Ik heb de generieke geprobeerd, maar die werkt niet lang genoeg. Lisdexamfetamine heb ik te veel bijwerkingen van. Ben dus even de opties aan het bekijken. Slik overigens ook een SSRI.
Mijn kindje van 14 maanden heeft doorkomende tandjes en we zien net op zijn tandvlees een geel/groenige tand/bult/iets op de plek van de tand zitten. ChatGPT zegt een ‘eruption cyste’ maar die voorbeelden zijn rood/blauw.
Iemand enig idee?
Mijn kind heeft dit ook een keer gehad met een melktand, was een wit gele bult. Het bleek ontstoken te zijn. Melktand werd toen eruit gehad, omdat dat uiteindelijk toch de bedoeling is.
Zou het laten checken.