Heb je ooit al kamelenmelk geprobeerd? Er zijn ook cremes die dat bevatten. Ik werk in een apotheek en heb al meerdere keren patiënten gehad die dat gingen gebruiken en waarbij het beter hielp dat al die andere cremes.
Fosfomycine wordt vaak voorgeschreven als de nitro niet helpt. Ik zie het b.v. Vaak in tehuizen voorbijkomen. Mijn ervaring is dat het goed helpt bij deze mensen. Ik zie niet heel vaak erna nog snel een andere kuur voor die mensen.
Nee, nog nooit van gehoord! Gebruiken ze dat dan in de plaats van de hormoonzalf, vette crème of beide?
Veel mensen starten met het erbij gebruiken. Maar later hebben ze alleen die kamelenmelk nodig. Ik weet niet of het bij iedereen helpt hoor. En wij verkopen het zelf ook niet in de apotheek. Maar heb er al wel meerdere patiënten over gehoord.
Ik heb dit echt nog nooit gehoord, haha, misschien een lokaal ding ofzo?
Waarschijnlijk zegt hij dat het vanzelf wegtrekt of je krijgt druppels. Draag je lenzen? Want die zou ik dan even niet indoen en een bril dragen.
Heeft iemand ervaring met bupropion voor add? Ik slik nu al een tijd concerta en opzich werkt dat prima, hoewel ik ‘s ochtends wel altijd een beetje jittery ben. Het kost me alleen te veel geld, omdat het niet vergoed wordt. Ik heb de generieke geprobeerd, maar die werkt niet lang genoeg. Lisdexamfetamine heb ik te veel bijwerkingen van. Ben dus even de opties aan het bekijken. Slik overigens ook een SSRI.
Mijn kindje van 14 maanden heeft doorkomende tandjes en we zien net op zijn tandvlees een geel/groenige tand/bult/iets op de plek van de tand zitten. ChatGPT zegt een ‘eruption cyste’ maar die voorbeelden zijn rood/blauw.
Iemand enig idee?
Mijn kind heeft dit ook een keer gehad met een melktand, was een wit gele bult. Het bleek ontstoken te zijn. Melktand werd toen eruit gehad, omdat dat uiteindelijk toch de bedoeling is.
Zou het laten checken.
Hé shit, hoe oud was je kindje toen? Ik was sowieso al van plan om maandag even de huisarts te bellen.
Wanneer is het tijd om naar de hap te gaan? Ik ben vanochtend gevallen en iets met mn knie gedaan waardoor het echt veel pijn doet intern. Heb er vandaag veel op gestrompeld, want koningsdag we moeten door. Snap dat dat niet handig is, maarja. Extern het aanraken doe tgeen pijn. Lopen wel, maar het gaat, gewoon langzaam. Soms maak ik een draai en doet het evht veel veel pijn, ik wacht af tot morgen. Alleen ben ik nooit in mijn volwassen leven jaar de ehbo/huisart voor zo iets geweest. Waarschijnlijk moet ik het uitzitten, maar ik weet het even niet nu. Wanneer is iets ernstigs genoeg om morgen te gaan of kan ik wachten tot maandag? Ook dan is het onhandig met werk.
Kan je dan naar spoed in het ziekenhuis, of gewoon je eigen huisarts bellen?
Kijk eens op moetiknaardedokter.nl, dan wordt aan de hand van een vragenlijst bepaald of je wel of niet naar de dokter moet. Als daar uit komt dat je wel naar de dokter moet bel je de lokale huisartsenpost, het telefoonnummer daarvan staat vaak ook wel op de site van je eigen huisarts.
Eigenlijk is een breuk uitsluiten het enige wat er in de diensturen gebeurt en het klinkt niet als een breuk, gezien je wel kunt belasten. Advies bij kneuzing of verdraaiing van de knie is in de eerste fase altijd koelen, pijnstilling en belasten op geleide van de pijn. Dus je kunt dat doen en na het weekend je eigen praktijk bellen, maar in bijna alle gevallen gaan knieklachten door een val op de knie vanzelf over binnen 1-2 weken.
Edit:
Kleuterleeftijd
Thanks, Het lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk dat ik iets gebroken heb. De website “moetiknaardedokter” zegt ja bel direct de huisartsenpost, maar ik slaap er een nachtje over. Ben al blij zat dat ik geen hersenschudding heb. Was ook op mijn achterhoofd gevallen, maar heb geen hoofdpijn en de bult is inmiddels bijna weg. Inmiddels ben ik wel oke in bed gestationeerd, dus als het morgen niet verergerd is, bel ik maandag mijn huisarts. Dankjewel!
Hoe weet je of haaruitval hormonaal is? Ik ben sinds drie maanden gestopt met borstvoeding geven (kind was toen 9 maanden), maar heb sinds een paar weken echt zieke last van haaruitval…dacht dat die fase inmiddels wel voorbij was?
Je kan je schildklier laten checken. Ik had na mijn zwangerschap ook mega veel haaruitval en mijn schildklier bleek compleet van slag.
Goeie, ga ik eens uitzoeken!
Bij mij was het haaruitval juist 3 maanden na stoppen bv op zn ergst. Daarna stopte het en kwamen de babyhaartjes
Volgens mij is dat heel normaal, helaas…