Het grote medische vragen-topic #4

Ik heb weer eens een bijholteontsteking en omg zoveel pijn naast mijn neus/onder mijn oog/in mijn kiezen. Ik moest er vandaag gewoon een paar keer van huilen.

Iemand nog tips voor wat kan helpen? Ik doe al best veel:
Om de zoveel uur Paracetamol, soms in combi met Ibuprofen
Zo’n neti pot met zoutoplossing
Neusspray met Xylo
Homeopathische Cinuforce tabletjes

Bovenstaande dingen verlichten het even een klein beetje, maar die kloppende zeurende pijn gaat maar niet weg :disappointed_relieved:

4 likes

Deze heeft mij de laatste keer goed geholpen

Was toen echt snel voorbij terwijl ik echt al lang met klachten liep. Neusspray zelf is echt geen pretje trouwens, maar hoeft maar 1x per dag

Als het al even duurt kun je om een neusspray met ontstekingsremmer vragen bij de huisarts. Oh, en veel stomen werkt ook wel fijn. Beterschap!

2 likes

Is het voor kinderen normaal om te snurken?

Ik weet het niet en vind het echt een domme vraag om de huisarts voor te benaderen.

Is je kind verkouden of verstopt? Die van mij snurkt dan soms wel, omdat ze dan dus niet goed kan ademen. Maar verder is het volgens mij niet normaal, dus dan zou ik het bespreken met de huisarts niet raar vinden.

Het kind van min kinesist had dat en moest uiteindelijke buisjes, kind hoorde ook niet goed tot dan beseften ze zich later.

2 likes

Je zou eens in de keel kunnen kijken of de amandelen vergroot zijn. Mijn kind had erg grote amandelen en had daardoor slaapapneu en snurkte ook. De amandelen zijn er om deze reden uitgehaald!

2 likes

Mijn kind doet mond ademen, zodra ik haar mond dicht doe (even kort en om te kijken of ze kan neus ademen) dan gaat ze dus snurken. Niet verkouden, amandelen niet bekeken.

Volgens mij niet direct iets om je zorgen over te maken als er geen andere klachten zijn. Mijn kind snurkt, ook nu de amandelen eruit zijn. De kno arts maakt zich er iig geen zorgen over

1 like

Dankjewel. Maak me niet zorgen, maar meer omdat ik weet dat het bij volwassenen soms onderzocht word. Geen idee hoe dat dan met kinderen zat.

1 like

Mondademen kan een oorzaak zijn, o.a. omdat de slijmvliezen uitgedroogd en geïrriteerd raken. Mondademen heeft best veel negatieve gevolgen, moet je maar eens googelen. Een logopedist kan helpen!

3 likes

Heeft er iemand een huis-tuin-keuken-tip voor vastzittend slijm/hoesten? Ik loop hier al drie weken mee en ondanks dat het niet super erg is word het inmiddels wel bloedirritant. Heb al gestoomd maar dat leek helaas niet zoveel te helpen.

Filmpje zoeken van hoesttechnieken (ACBT noemen ze het ook wel), soms kan je daarmee wel iets meer los krijgen. Fluimucil enzo heeft geen bewezen werkzaamheid (behalve op je portemonnee :sweat_smile:), maar sommige mensen zweren er toch bij.

2 likes

Oh ja ik zag al wel wat filmpjes voorbij komen maar ik was koppig (ik snap toch wel hoe ik moet hoesten!!!), maar zal toch even daar naar kijken. En ik had idd al het idee dat al dat soort tabletten eigenlijk niet werken, bedankt voor de bevestiging haha

Is er hier iemand bekend met uitslag/eczeem door hooikoorts? En hoe dat eruit ziet.

Zit nog steeds met het eczeem op mijn hand wat nog steeds een grote ellende is.
Alleen nu heb ik ook ineens plekjes op mijn gezicht, op mijn borst en onder mijn oksel. Dit is niet hetzelfde type eczeem als op mijn hand (blaasjeseczeem).
Dit eczeem lijkt gekomen te zijn nadat ik een bh heb gedragen die buiten heeft gehangen. Dacht wellicht komt het door pollen die in aanraking zijn gekomen met mijn huid… (ik denk aan hooikoorts, omdat ik sinds 2 weken ongeveer ineens tranende/geïrriteerde ogen heb en veel snot)

Ik begin zo langzamerhand echt moedeloos te worden namelijk. Heb dit jaar mijn bingo kaart wel vol op gezondheid gebied en wil het liefst met een rasp over mijn lichaam door de jeuk. Heb uiteraard ook al mijn huisarts benaderd, daar wacht ik nog op reactie.

Ik heb zelf geen hooikoorts maar ik weet wel van meerdere mensen die hooikoorts en eczeem hebben dat het eczeem ook opvlamt als ze hooikoortsklachten hebben.

4 likes

Ja heb daar een tijdje geleden nog over gepost hier! Ik heb het ook extreem dit jaar. Vooral rond m’n ogen maar soms ook in mijn hals of andere plekken in mijn gezicht. Helaas is er niet enorm veel aan te doen, behalve de plekjes goed vettig houden en NIET krabben. In plaats van te wrijven leg ik nu vaak een koud washandje op mijn ogen bij veel jeuk en dat helpt wel iets

Ohh ik zie het nu ja! Bij mij zit het alleen niet rondom mijn ogen, maar ik draag ook een bril. Geen idee of dat nog uitmaakt.

Ben er gewoon helemaal klaar mee. :sweat_smile:
Eerst galstenen en galblaasontsteking ( een milde gelukkig), hand vol blaasjeseczeem en hormoonzaalf waardoor de barsten in mijn hand komen als ik er alleen al naar kijk (wat nog steeds niet weg is) en nu ook nog een andere soort eczeem/uitslag.

1 like

Bij mij gaat t meestal ook samen, vaak achter de oren of op de armen, maar laatst ook ineens op de buik en dat ging ook maar niet uit zichzelf weg. Maar uiteindelijk heb ik dat alsnog gewoon met een week weg weten te smeren met de eczeem crème van de Kruidvat.

3 likes

Ja snap ik, super vervelend :persevere: Hopelijk kan je huisarts nog iets voor je betekenen!

2 likes