Long shot maar het valt te proberen. Zijn er hier mensen die ook in bepaalde periodes last hebben van focale epilepsie-aanvallen? Ik heb dit al ongeveer 15 jaar maar dacht altijd dat het een soort hyperventilatie was. Ik heb er meer last van als ik me ziek voel, moe ben en stress heb. Deze week al 2x een aanval gehad. Erna heb ik soms hoofdpijn, soms niet. Misschien herkent iemand het en heeft die tips om aanvallen te voorkomen of wat je na een aanval het beste kan doen om er zo min mogelijk last van te hebben?
Dit is de omschrijving (ik heb altijd een déjà vu bij een aanval):
Focale aanvallen met gevoelens of sensaties
Soms krijg je tijdens de focale aanval juist ongebruikelijke gevoelens of sensaties. Dit worden niet-motorische symptomen genoemd. Je kunt denken aan:
Hallucinaties: het proeven, ruiken, horen of zien van dingen die er niet zijn.Een onwerkelijk gevoel over jezelf of de rest van de wereld.Emotionele verwardheid of stemmingsveranderingen.Het gevoel hebben dat iets al eens eerder gebeurd is (déjà vu) of juist dat de wereld compleet vreemd is (jamais vu).Een doof of tintelend gevoel.
Aura
Soms krijg je vóór een aanval eerst een kleine aanval, een aura. Die duurt vaak maar een paar seconden. Dan ben je bij bewustzijn, maar krijg je bijvoorbeeld een misselijkmakend gevoel in de bovenbuik dat opstijgt naar het hoofd. Dit is de āepigastrische auraā. Of je hebt het gevoel dat iets al eerder is gebeurd, krijgt een vieze smaak in je mond of ruikt iets vreemds.