Nou ja, ik word, als vrouw zijnde, liever vaginaal dan anaal behandeld.
Nee mijn bekkenfysio zegt dat. Ik kwam daar een tijd twee keer per week dus dan heb je het nog eens ergens over.
Ja helemaal mee eens, goed bericht. Een familielid van mij heeft hier ook veel zenuwpijn/schade van gekregen. Echt zo bizar dat hier weinig over bekend is en er zo’n overload in zit.
Hopelijk ben jij snel van je klachten af!
Fuck in de b12 die ik (en m’n dochter van 3 ook) slik zit 200% b6.
Ik zou je niet meteen zorgen maken, dit ligt toch ook aan je eetpatroon en aan nog meer factoren
Ja ik drink niet zoveel energy, en m’n dochter voor zover ik weet ook niet. Maar ik vind het sowieso moeilijk hoeveel zij nou nodig heeft, want die vitamines hebben van alles een hoger percentage, berekent op een volwassene, en zij is natuurlijk maar klein.
Je hebt toch speciale kids vitamine, zit daar niet minder in? En sowieso heb je toch niet standaard aanvullende vitamine nodig, althans dat dacht ik altijd. Ala je gezond en afwisselend eet haal je het meeste toch uit je voeding?
Wij eten thuis vegetarisch en ook veel vegan, daarom slik ik b12 en d3 bij. Zij kreeg ook omega 3 druppels maar die zijn nu op.
Ik kon qua kids vitamines enkel van die multivit vinden en dan krijgt ze weer van alles binnen dat me niet nodig lijkt.
Misschien kan ik met een pillensnijder de vitamines in stukjes breken.
Edit : ohja ben aan 't zoeken en b12 is dan dus bij multivitamine maar 30%
Je hebt toch ook gewoon b12 zonder b6 erin
Is dit dan niet iets? bij 15 druppels zit je op de 100% adh van alleen B12, maar doordat het druppels zijn kan je zelf doseren
Ja ik heb die gehad maar ik vind dat echt heel duur en je moet het bestellen, ipv in de winkel kopen, en die druppels geven vlekken als ze op kleding komen.
Multivitamine is sowieso geen goed plan trouwens. Je moet alleen vitamines slikken als je er een (aangetoond) tekort van heb en geen andere vitamines.
Als je bijvoorbeeld een tekort aan vitamine d hebt en daar multivitamine voor gaat nemen: er zit echt veel te weinig vitamine d in multivitamine en juist weer teveel aan andere vitamines etc.
En als aanvulling: veel vegan producten zijn al verrijkt met B12 (sojamelk, yoghurt etc), dus misschien krijg je het als veganist vanzelf al voldoende binnen als je die producten eet @Kusjessoldaat
Ja heb een maagverkleining gehad, dus ik neem het sowieso minder goed op en moet het eigenlijk wel slikken, maar ga nu maar kijken hoe ik het anders kan doen en in ieder geval geen energydrankjes meer drinken. Maar verder heb je gelijk, het is echt niet nodig om het zomaar te slikken.
Gewoon bij Kruidvat:
Voor mensen die geen vlees eten of die een tekort hebben:
Voor mensen met een donkere huid of die onvoldoende zonlicht op de huid krijgen of die een tekort hebben:
Alle kinderen tot 4 jaar en voor oudere kinderen met een donkere huid of die onvoldoende zonlicht op de huid krijgen of die een tekort hebben:
Ik zou het niet moeilijker maken dan dit. En ook niet duurder!
Ik vind de Instagram van sterkher echt fijn hierover, heb ik veel aan gehad naast de bekkenfysio. Voor mij hielp het om in child pose te liggen en dan idd te voelen dat je bekkenbodem beweegt. En overdag erop letten dat ik mijn buik niet aanspan, want dan spant (tenminste, bij mij, weet niet of dat automatisch zo is) ook de bekkenbodem de hele tijd aan. En juist niet te veel letten op hoe je plast, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
Ohja goed dat je het zegt want ik was alweer vergeten dat ik moest oefenen om mijn buik los te laten voor ik haar weer zie haha. Echt ingewikkeld die kleine, onbewuste dingen. Doe mij maar de oefeningen van de ‘normale’ fysio
Dit heeft echt geholpen dankjewel! Ik smeer het nu nog elke avond in met lanoline en merk echt dat mn lippen veel zachter zijn en ik niet meer de neiging heb om te bijten.
Dat vind ik fijn om te horen!