Ik heb het gevoel dat ik hier alleen maar kom wanneer ik weer ergens tegenaan loop op medisch gebied maar goed. Ik heb dus al zo lang ik me kan herinneren ijzertekort (zeker sinds mijn 16de, toen voor het eerst getest). Dacht eerst dat dit te maken had met heftige menstruaties, echter heb ik in augustus een mirena spiraal laten zetten en is mijn bloedverlies afgenomen en heb ik sindsdien trouw tardyferon geslikt, maar mijn ijzer blijft laag waardoor de huisarts een stoelgangstaal wilde afnemen om naar de darmen te kijken. Nu is die test positief
dus is er op microscopisch level in mijn ontlasting bloed gevonden. Nooit zelf bloed gezien trouwens. Heb nu volgende week een afspraak in het ziekenhuis voor verder onderzoek en ondanks dat de huisarts aangaf dat het geen reden is tot paniek, speelt mijn ziekteangst heel erg op. Heb al alle mogelijke vragen gesteld aan chatgpt maar daar wordt de angst natuurlijk niet beter op. Ben ook vegetariƫr maar goed denk dat de invloed daarvan op ijzer minimaal is.
Heb zelf wel ook al zo lang ik me kan herinneren last van mijn darmen (opgeblazen, buikpijn, winderigheid) en denk zelf misschien aan een glutenintolerantie? Dus ga vragen of ze dat ook kunnen checken. Zit nu ook steeds redenen te bedenken waarom de test vals positief zou zijn, bv. Dat ik een paar dagen vantevoren ook buikgriep had en dat ik heb getest op de eerste dag van mijn menstruatie (tmi maar kwam bij het testen geen bloed op mijn ontlasting)
OkƩ dit is een lange angstige ramble geworden maar basically ben ik op zoek naar een beetje geruststelling tot aan mijn consult want zit helemaal in de angst dat ik darmkanker heb en zoek ik ervaringen van mensen die ook ooit een coloscopie hebben gehad want dat zit er dus waarschijnlijk ook aan te komen en dat vind ik ook geen fijn vooruitzicht