Ik ga er verder niet meer op in, maar wil je voortaan aub symptomen zeggen/schrijven ipv symthomen. 🥹
Wat vervelend voor je! Ik heb zelf nooit xanax gehad en ben over het algemeen niet zo’n paniekeerder, dus mn baseline is misschien anders dan de jouwe. Maar ik herken wel dat haast gevangenengenomen gevoel dat een gedachte over je kan hebben, van ik móét het uitzoeken, ik móét het weten, en dat je hele lichaam dan warm/misselijk/vreselijk is. Heb dat twee keer achter elkaar gehad een aantal jaar terug en toen dokter gebeld, onderzocht op adhd en behandeld daarvoor en sindsdien niet meer meegemaakt gelukkig. Denk dat de eerste een halve dag duurde en de tweede was echt een weekend oid en dacht echt word ik ooit nog normaal, dus ik snap hoe het kan voelen.
Wat mij wel heeft geholpen is veel lezen over adhd (heb ik dus) en ocd (komt veel in de familie voor) en ervaringen van anderen, vooral vrouwen. Bijvoorbeeld adhdwomen op Reddit en dan daar zoeken naar panic , intrusive thoughts, anxiety. Als je het van een ander leest herken je vaak dingen en dan krijg je langzaam aan (hopelijk) door dat het je brein is dat dit doet en kan je het gaan herkennen.
En denk dat je idd wel een afspraak mag maken met een psycholoog en aangeven hoe erg je paniek is, hoe het voelt en uitzoeken wat het precies is (kijk bij mij ocd maar het kan van alles zijn). Je moet niet naar de psycholoog omdat je gek bent, maar omdat het helemaal niet nodig is dat jij zo moet leven en het echt beter kan worden!
Ik heb een rood plekje op mn bovenbeen. Het jeukt niet, doet geen pijn en irriteert verder niet. Er lijkt een soort putje in het middel te zitten, maar lastig te zien. Dit is het enige plekje dat ik heb. Zou het scheerirritatie kunnen zijn of misschien toch een schimmelplekje?
-foto weg-
Wat Lula zegt. Mijn moeder heeft het, mild en niet progressief. Ikzelf heb meerdere symptomen en er is ook verder geen progressie. Gewoon gezond leven, genoeg bewegen. Maar het is maar de vraag of je het hebt, klinkt niet overtuigend, er is geen reden tot zorg. Maargoed, je hebt meer aan tips van forummers qua angsten denk ik.
Probeer ajb wat met de adviezen te doen en niet overal een tegenargument op te bedenken.
En wees je er van bewust dat het een paniekaanval gemiddeld 12 minuten duurt. Er is een opbouw en een afbouw natuurlijk.
Logica werkt niet op mensen die midden in een - in dit geval al een week aanhoudende- paniekaanval zitten. Haar brein wil per se absolute bevestiging van iets en aangezien dat niet kan in dit geval gaat het zich dan uitten in blijven zoeken en zoeken naar hoe het toch wel kan.
Niks dat er gezegd gaat worden over limpoedeen of de waarschijnlijkheid van een bepaald scenario gaat die ‘jeuk’ oplossen, omdat het paniek is die zich toevallig uit in dit onderwerp. Het had ook over haaruitval of terugtrekkend tandvlees of wat voorn onderwerp dan ook kunnen gaan, de obsessie is een symptoom van de paniek.
Knijp het eens bij elkaar, komt er dan een duidelijkere put/dimple? Dan is het een histiocytoom denk ik - EN DAT IS NIKS ERGS.
Hahahaha ben oke hoor!
Heb even zitten knijpen en ja klein kuiltje maar niet mega overtuigend.
Waarschijnlijk omdat het je uiterlijk zou kunnen beinvloeden en je daar veel waarde aan hecht.
Ik snap wat je doet nu, heb zelf add én ocd (top combo). Je zit in een hyperfocus en het feit dat er een kans is op het allerergste scenario ooit zorgt ervoor dat je denkt dat dat waarschijnlijk wel de situatie zal zijn bij jou. Ik raad je aan om wel naar de arts te gaan en met jezelf af te spreken dat die second opinion het verlossende antwoord gaat zijn. Waarschijnlijk heb je het niet en kun je het dan meer loslaten. Daarna is het zaak dat je hulp zoekt voor dit mentale probleem. Ik heb spijt dat ik dat niet veel eerder heb gedaan. Binnen een half jaar was ik er vanaf voor zover dat kan. Succes!
Wat naar om te horen dat je zo vast zit in die gedachten!
Ik zou, in tegenstelling tot eerder genoemd in dit topic, niet per se aanraden meer informatie over ADHD, OCS of welk ziektebeeld dan ook op te zoeken. Zoals je zelf al hebt bemerkt is het nu gewoon te sterk en geeft geen enkele uitleg of geruststelling nu rust. En denk dat het ook niet helpt als mensen via internet nu een diagnose gaan noemen als verklaring van je klachten.
Goed om te horen dat je al hulp hebt van een crisisteam, ik hoop dat je snel weer contact met ze hebt en dat ze je verder kunnen ondersteuen. Ik zou wel adviseren te vertellen dat de onrust/paniek nu zo erg is dat je continu kalmerende medicatie nodig hebt om te functioneren, dat zegt wel iets over hoeveel last je er nu van hebt.
Weet niet hoe je sociale situatie is, maar misschien kun je met partner/familie/vrienden contact hebben en wat afleiding zoeken?
Sterkte!
Ik heb een heel vervelend probleem, echt al mijn halve leven minimaal: puistjes op mijn billen.
Ik heb er nu weer zo’n 40 en ik weet gewoon niet wat te doen. Mijn billen zijn net een puberwang ![]()
Meestal draag ik strings, maar ook wel andere modellen ondergoed, ze zitten alleen ook buiten het onderbroek gebied. Ik draag broeken maximaal twee dagen, was mijn bed wekelijks en douche elke dag. Ik heb met douchen al 300 verschillende dingen geprobeerd en niets helpt.
Nu het weer zomer is vind ik het extra vervelend, omdat ze dus ook zichtbaar zijn als ik een bikini draag.
Heeft iemand een gouden tip wat ik hier aan kan doen?
Op de rest van mijn huis heb ik overigens nooit puistjes, ook in mijn puberteit amper gehad.
Het kan ook aan bijvoorbeeld je shampoo liggen. Ik had mijn schouders vol totdat ik wisselde van shampoo ![]()
@Spencer ja dit ook mijn ervaring, zeker met cremespoeling bijv extra last van. Wat bij mij wel helpt is om de gebieden waar dan puistjes zijn te behandelen alsof het je gezicht is haha. Dus bijv geen sulfaten (zo’n shampoo vindt mn haar ook fijn trouwens) en bijv de Cerave smoothing cleanser daar ook gebruiken en dan als laatste, zodat de shampoo/cremespoeling resten daar ook goed weggespoeld zijn. Ik deed soms ook nog wel eens een watje langs plekken met puistjes met wat Tea Trea water (toner van lush) erop, die doet bij mij sowieso wonderen.
Merk je ook nog verschil met bijv voeding? Of bepaald stoffen van gewone kleding? Zeker als het buiten je ondergoed zone zit is een luchtige stof (of in ieder geval niet synthetisch) wel prettiger voor je huid waarschijnlijk.
In ieder geval vervelend, hopelijk vind je iets wat het een beetje minder maakt.
Ben je al langs de huisarts gegaan? Ik heb altijd van alles gesmeerd op/voor/tegen mijn acne. Misschien kan dat ook wel voor bil-acne.
Elke dag smeren met 2% BHA, (bv van dr leenarts))
Ik heb dit meer als ik op openbare wc’s ben geweest. Mogelijk dat daar wat in zit?
Zoek eens op “fungal acne”. Lijkt het daar toevallig op?
Ik had daar vorige zomer last van… wat zou moeten helpen: niet in bezwete kleding blijven zitten, synthetische stoffen vermijden en ook liever losse en luchtige kleren dragen vs strak. Een goede Anti-Roos shampoo kan als behandeling, een paar minuten laten inwerken en dan afspoelen.
Nee je bent niet raar, je bent gewoon bang. Dit is iets dat in je hoofd gebeurt en dat is gewoon onwijs vervelend.
Wat je misschien kan helpen is een soort ontleding. Ik lees dat verondersteld wordt dat erfelijke factoren en hormonale schommelingen een rol spelen bij lipoedeem. Is het iets dat in je familie voorkomt? Struggle je met je hormonen? Als de antwoorden nee zijn, hoe groot is de kans dat het dan alsnog opspeelt bij jou? Heb je eraan gedacht dat de arts misschien niet zo lang heeft gevoeld omdat het meteen duidelijk was voor haar dat je het niet hebt? Meer onderzoek was waarschijnlijk helemaal niet nodig om het zeker te weten. Hoe fijn is dat?
In ieder geval een dikke knuffel voor jou!
Is hier iemand die in verband met psoriasis een eliminatiedieet volgt die ik wat mag vragen?