Ik ben op dit moment in een gebied met veel muggen en het viel me op dat ik zo ongelofelijk moe was de afgelopen weken. Ook rare puisten in mijn gezicht die ik nooit in die mate heb en opeens aften in mijn mond (heb ik ook al in geen jaren gehad).
Nu heb ik het idee dat ik dus heftig reageer op de muggenbulten en hoorde hier laatst iets over histamine-intolerantie (of eigenlijk is het dus een histamine teveel in je systeem). Ik heb gisteren panisch met een sterke anti-muggen spray gesprayd en vandaag zijn de puisten opeens veel minder en heb dus ook geen nieuwe muggenbulten. Nog wel moe en de aft-situatie is vervelend maar volgens mij in de herstelfase. Mijn theorie is dus dat mijn afweersysteem door het teveel aan histamine verminderd is en ik daardoor moe ben en aften heb. Die puisten schijnen ook een symptoom te zijn van teveel histamine las ik ergens.
Iemand die dit herkent? En zo ja, nog tips? Vind dit allemaal niet zo ernstig om voor naar een arts te gaan hier in het buitenland, maar het is wel irritant… Als kind heb ik een keer een heftige reactie op muggen gehad, daardoor dacht ik er ineens aan.