Dit heb ik ook ja. Even kijken of ik hier aan anti-histamine kan komen, thanks
Als er veel histamine vrijkomt/een allergische reactie optreedt kan dat vermoeidheid veroorzaken. Mensen die constant blootgesteld worden aan hun allergeen (zoals een kat in huis of pollen bij hooikoorts) hebben ook echt meer vermoeidheidsklachten. Dat hoeft niets met een āhistamine intolerantieā te maken hebben.
Mij lijkt eigenlijk dat iedereen toch min of meer een histamine-intolerantie heeft, er zijn toch geen mensen die lekker gaan op een histamine-release.
Ja vermoeidheid, jeukende ogen, benauwdheid, echt prachtspul dat histamine
Histamine is in principe een gezonde reactie van je lichaam, alleen als je lichaam het niet goed kan afbreken dan zorgt het blijkbaar voor klachten. Ik las dus hier iets over die intolerantie (die dus eigenlijk een overschot is ipv een soort allergie) en herkende me wel in die klachten. Maar ik denk dus inderdaad dat het komt omdat ik steeds opnieuw word blootgesteld aan muggen.
Nu ik actief muggenspul op doe zijn de klachten echt minder! Alleen nog vreselijk moe af en toeā¦
Het zorgt bij iedereen voor klachten, niet alleen als je het niet goed af kan breken. Het gaat erom hoe snel en hoe veel histamine je produceert/vrijkomt. Histamine intolerantie is een omschrijvende diagnose van het internet, ik zou daar niet op varen.
Is er hier iemand met een medische achtergrond of kennis van het menselijk lichaam aan wie ik een vraag kan stellen?
Gooi het open in dit topic. Dan kan iedereen reageren.
Je hebt gelijk.
Ik vraag me af of als je in vet knijpt, echt heel diep, dat het dat normaal kan zijn dat dit niet volledig zacht is ? In mijn geval binnenkant bovenarmen. Zitten daar geen weefsel, pezen etc in ?
Ik ben een serieuze angst episode aan het doormaken ivm met lipoedeem. Ik heb geen enkel ander symthomen, buiten dan die knobbeltjes.
Huisarts heeft licht gevoelt en voelde niets maar als je diep knijpt dan voel je wel iets. Maar voel dit bv ook op borst kast⦠ergens anders durf ik niet voelen.
PLEASE BEGIN NIET OVER LIPOEDEEM
Ik denk dat je mag vertrouwen op wat je huisarts zegt. Vervelend dat je er angstig over bent, maar zolang je HA zich geen zorgen maakt hoef jij dat ook niet te doen. Kun je je aandacht verleggen met wat afleiding, iets anders doen zonder focus op je lichaam?
Helaas niet. Ik heb Xanax voorgeschreven en dan lukt het wel een beetje maar is natuurlijk tijdelijk.
Vraag me gewoon af of het bindweefsel is dat je kan voelen. Ik moet nog lang wachten op een afspraak terug. En als je heel angstig bent is elke minuut teveel.
Bedankt voor je berichtjeā¦
Maar wat is nu precies je angst?
Je kan onderhuids vetweefsel voelen, ook als je geen lipoedeem hebt. Als je maar diep genoeg voelt kun je ook spieren/pezen voelen. Bindweefsel zit meet tussen al die structuren in, dat kun je niet echt ālosā voelen. Dus je kunt vanalles voelen en dat is allemaal normaal.
Dat ik lipoedeem heb
Heb niet echt het uiterlijk, maar dit kan natuurlijk.
Voel wel onderhuids vanalles, dacht dat vet echt volledig zacht wasā¦
Als ik teruglees in dit topic maak je je al een tijd zorgen maar ben je in de tussentijd bij een arts geweest die niets vindt. Je hebt stevige benen (maar verder geen symptomen?!) en sport veel, waarschijnlijk sla je gewoon meer vet op in je benen. Ik heb precies hetzelfde en geen lipoedeem. Ik zou zeggen: lees de posts nog eens terug en laat het daarna los.
Huh ik ging dit googelen met de gedachte van dat moet wel iets terminaals of intens heftigs zijn oid, maar het is gewoon onregelmatige vet opslag op je benen? People are dying Kim.
Vetweefsel is altijd hobbelig/bobbelig, bij de een voel je het wel iets beter dan bij de ander, afhankelijk van hoeveel vet je hebt en de vetverdeling.
Er is geen echte test voor lipoedeem, dus stel je hebt de meest milde variant, dan verandert er helemaal niets aan je leven?
Ik snap dat angsten niet realistisch zijn, maar snap echt niet waar je dan bang voor bent.
@vitaminwater ik waardeer je zoektocht naar mijn berichten ( niet sarcastisch ). Ik vermoed vooral dat ik het in mijn armen heb. Arts heeft mijn benen grondig onderzocht en was negatief.
Ik vroeg me vooral af of normaal vet ook bobbelig kan aanvoelen. Mijn onderarmen zijn wat zwaarder die train ik minder.
@Krabsalade de ziekte is wel echt progressief daarmee. Ik let eigenlijk altijd op mijn eten, sport veel. Ik heb ongelofelijk veel bang dat de progressie snel zal beginnen.
De ziekte is inderdaad niet terminaal, klopt.
Maar heb dus geen symptomen buiten die bobbeltjes. Ik durft niet zomaar in vriendinnen hun armen de beginnen porren daarmee dat ik het hier vraag.
Mijn bovenarmen zijn iets dikker. Maar weet niet of het hier mag om foto te posten.
Lees je überhaupt wat ik zeg?!?!
Het is echt niet per se progressief. Dat is gewoon onwaar.
Ik vermoed van niet.
Ik heb zelf ook een wat hypochondrische inslag soms en ik vermoed dat @Popje een soort hyperfocus heeft gevonden op lypoedeem. En dat zal ook niet weg gaan tot haar afspraak bij de arts.