Ik ga morgen nogmaals langs de huisarts. Ze willen me nogmaals graag zien en onderzoeken. Omdat ik nu wel erg mager ben en er geen reden is gevonden voor het extreme gewichtsverlies en de slapeloosheid. Ik ben blij dat we toch even verder op zoek gaan. Ik heb oxazepam in huis maar met een kind vind ik dat toch niet een heel fijn idee.
Hoe was het bij de psycholoog? Ik twijfelde of ik hier zou reageren of je zou taggen in angst en paniektopic maar wist niet of je dat fijn zou vinden.
Ik hoop dat je goede hulp krijgt zodat die paniekstand uit kan!
Geen vraag, maar ik ben even blij.
Ik heb coeliakie en ik hou me nooit 100% aan het dieet (ik heb de pijn en diaree/kotsen niet bij eten van gluten), nu ben ik aangenomen voor een nieuwe (droom)baan, maar ik moet me nog wel medisch laten keuren (a.s. donderdag) en toen bleek het ook dat ik mijn laatste controle brieven mee moet nemen, nou die zijn dus dramatisch.
Ik heb mijn behandelend arts gevraagd of ik opnieuw mag bloedprikken voordat ik op de keuring moet en ik heb gewoon 12 afwijkende bloedwaardes naar normaal gekregen met supplementen en een maand glutenvrij eten.
Ik heb weer een voetschimmel/zwemmerseczeemâŠ
Vorig jaar had ik het ook al, kon ik gelukkig goed bestrijden met van dat drogist spul. Nu ben ik voor de eenmalige behandeling gegaan, hopelijk werkt dat ook goed.
Maar HOE kom ik er steeds aan, met name met mooi weer, bepaalde sneakers draag ik toch al wel een tijdje⊠zo raarâŠ
Wat goed! Voel je je ook beter nu of merk je er niks van? Dit vraag ik uit pure nieuwsgierigheid hoor haha.
Wellicht wel iets meer energieker, maar niet ineens verbazendwekkend beter! Ik voel me altijd al prima haha.
Ik heb de afgelopen tijd Kruidvat calcium + vit D., Kruidvat vit. B complex, foliumzuur & ijzer op recept geslikt. Vooral mijn foliumzuur is van 5,4 naar 26 gegaan.
Ik ga het nu ook zonde vinden om alles weer te laten zakken, dus ik ga mijn best doen om dit zo vol te houden. De arts zal wel denken die meid heeft ook eindelijk het licht gezien.
Haha nou energieker is altijd winst! Wie weet als je het vol blijft houden wordt dat nog meer, klinkt goed in ieder geval
Misschien toch sneller zweetvoeten in mooi weer, waardoor het gaat broeien? Desinfecteer je je schoenen wel eens met zoân spray tussendoor? Voetschimmel kan wel een jaar overleven.
Iedereen heeft zn eigen wakeup call volgens mij Ik heb nog niet zo lang de diagnose coeliakie maar had ook heel weinig klachten dus weinig motivatie me aan het dieet te houden. Maar toen bij mij bij de gastroscopie mn darmvlokken vrijwel volledig afgevlakt waren was dat voor mij dus wel het besef dat de schade wel echt gebeurt, ook al had ik geen klachten.
Dus misschien is dit idd jouw teken! Mân ervaring is wel dat des te langer ik glutenvrij ben ik meer reageer op gluten (eerst geen reactie, nu overgeven). Dus niet leuk maar wel makkelijker om aan het dieet te houden
Ja dat zal het vast zijn ja! Nee zoân spray ga ik ook nog even halen, thanks!
Ik heb medicatie en die zorgt voor intense dromen. Online zie ik dat meer mensen dat hebben. Hoe werkt zoiets? Mijn dromen zijn een soort brain-rot/inception en het gĂĄĂĄt maar door.
Ik heb dit ook. Word heel vaak wakker met het gevoel alsof ik net een film heb gekeken
Altijd weer blij dat het niet waar is. Dat wel.
Oh god, de eerste weken dat ik antidepressiva slikte, waren net alsof ik in een Jeroen Bosch schilderij was beland. Zo heftig en bizar allemaal. En het ging ook gewoon door als ik wakker was geweest en weer in slaap viel.
Mijn dromen nu noem ik altijd gratis entertainment. Nog steeds intens en veel, maar geen nachtmerrie-materiaal meer. Eerder amusant wat voor verhalen mijn brein allemaal creëert.
Hier ook, aan één stuk door rare dromen met wakker worden tussendoor. Ook overdag space ik hem soms helemaal, gisteren lag ik te rusten met mijn ogen dicht en voelde het alsof mijn mond en handen ENORM waren en de rest van mân lichaam voelde ik nauwelijks. Zo raar hahaha.
In mijn geval komt het denk ik doordat ik niet/nauwelijks in een diepe slaap kom door mijn medicatie.
Dromen kan toch alleen in je remslaap? Dus dat zou wel betekenen dat je âdiepâ slaapt.
Waterpokken vraag:
Mijn dochter (6) heeft de waterpokken. De vlekken waren er opeens zondag nadat zij vrijdag koorts gehad heeft.
Nu zijn sommige vlekken veranderd in blaasjes. De blaasjes zijn nu opgedroogd en hebben een korstje.
Moet ieder vlekje door de zelfde fase heen? Dus worden alle vlekjes een blaasje? Ze heeft namelijk ontzettend veel vlekken. Dat zou betekenen dat dit nog wel even gaat duren
Helaas wel!
Volgens mij wel.
Hier was het vorige week en de aanstiplotion van drs. Leenarts leek heel goed te helpen. Tegen jeuk en voor indrogen. Erg duur, maar het geld wel waard.
Ah top! Die heb ik besteld maar dat duurt dus een paar dagen.
Nu smeren we zinkolie crĂšme erop. Dat lijkt te helpen met uitdrogen, maar ze zit dus vol met kleine stipjes die geen blaasjes lijken te worden. Dus stippen is een dagtaak. (Voor ons niet erg natuurlijk, maar als je 6 bent heb je weinig geduld)