Het grote medische vragen-topic #4

Heb je havermout in huis? Een havermoutbadje was het enige wat hier wat verlichtte. Je kan havermout in een hydrofiele doek oid doen en dichtknopen en dan in het badwater. Je kan de zak met natte havermout over de huid deppen, dat heeft een laagje af. Het beste niet afspoelen en dan droog deppen / laten drogen.

2 likes

Ja dat hebben we. Werkt goed tegen de jeuk, maar het zijn er best veel. Dus veel delen kan ik niet in bad doen.
Haar rug ziet zo uit. Haar gezicht en borst zijn net zo.

Waterpok

Ach arm kind, die heeft er inderdaad erg veel. Sterkte!

2 likes

Oh bah, dat zijn er echt heel veel :frowning:

Hier ook waterpokken momenteel. Als ik de havermout in een hydrofiel doe en even natmaak en daar hard in knijp, komt er een beetje slijmerig goedje vrij, dat smeer ik op zijn huid. Dat werkt hier beter dan badderen.

1 like

Mijn kind zat er ook zo erg onder en die kreeg lang niet overal een (zichtbaar) blaasje op. Andere kind had het tegelijk en veel minder plekken, maar wel alles duidelijke blaasjes.

1 like

Mijn dochter had t ook zo erg. Ik had ook die lotion die je hebt besteld en tot die tijd blijven smeren met zinkzalf ook al ziet ze er dan uit als een mummy haha.

1 like

Ooh jeetje, dat zijn er veel! Mijn zoontje zat ook goed onder, maar we merkten wel dat hij van de laatste blaasjes veel minder last had dan van de eerste. Geen idee waar dat door kwam, maar hopelijk is het bij je dochter ook zo!

Dag 4/5 (soms 6) zijn vaak het ergste, daarna wordt het beter en komen er niet meer pokken bij. Super vervelend voor haar. Nog even doorzetten…

1 like

Iemand bekend met pijn rondom de linkerborst? Normaal krijg ik dit altijd als ik ongesteld moet worden. Dan is mijn borst wat gevoeliger, maar ben pas ongesteld geweest en nu begint het weer. Heb gevoeld, en voel geen rare dingen als bultjes of onregelmatigheden. Lijkt wel alsof het de spieren zijn tussen de ribben die daaronder zitten. Als ik druk doet het zeer, ook het dragen van een bh is pijnlijk. Nu heb ik scoliose en mijn linkerkant staat door de S bocht wat meer naar voren gedrukt. Zwangerschap etc is niet van toepassing in mijn geval.

Ja! Ik heb dit vaak. Mastopathie geloof ik?
Ik maak me er dan ook snel zorgen over, maar ik heb een echo gehad waarop niets te zien was.
Het is bij mij volgens mij deels stress/ veel beweging met armen/ tijd voor nieuwe prikpil.

Wel vervelende pijn he?

Ik heb hetzelfde gehad (en nog wel) wel een knobbeltje, maar die echo was schoon. Was uiteindelijk gewoon spieren vanuit de rug/schouder/oksel die uitstraalden naar voren. En nu ben ik van de push-up bh’s af en draag ik topjes van de hema, life-changing.

1 like

@Snork Ja heel vervelend. Links is sowieso al mijn zwakke kant door de scoliose en de balans die ik daardoor mis. Maar vind het rondom het borst gebied altijd wel vervelende pijn ook. Ik draag al geen push up bh’s meer, maar het elastiek van het topje dat ik draag komt net op zo’n pijnlijk stuk te zitten.

1 like

Je tussenrib spiertjes kunnen pijn doen ja! Ik heb endometriose en daardoor verklevingen waar ik veel pijn aan heb (is dus iets anders dan de endometriose haarden die je daarvan krijgt) en links is trekt het echt van mijn bovenbeen naar mijn zij naar ook mijn tussenrib spiertjes. Mijn bekkenbodem fysio behandelt die mee.

1 like

Hiervoor hoef ik niet de hap toch? Heb het schoon gespoeld met water en betadine over heen gebracht. Vervolgens een hydrocolloïd pleister over heen geplakt.

Maar ik twijfel een beetje of het niet gelijmd hoeft te worden? Zit best een paar lagen diep.

Zit onder de hak van mijn 6 jarige dochter.

1 like

Wow hoe komt dat? Ik ben geen arts maar zou niet weten hoe ze dit moeten lijmen. Sowieso staat er veel spanning op die huid en het zijn niet echt flapjes die je bij elkaar kunt trekken lijkt het?

1 like

nee, dit valt niet te lijmen en hier hoef je ook niet voor naar de HAP.
geen betadine meer op doen, goed schoonspoelen onder de douche bv en zoveel mogelijk droog houden (geen pleister tijdens het slapen, en als je een pleister gebruikt een gewone)

1 like

:woman_shrugging:t4: kwam zo thuis van een kinderfeest en ouders hadden het niet gezien. Geeft zelf aan uitgegleden te zijn.

1 like

Wanneer gaan jullie naar de huisarts met keelpijn klachten?
Ik heb de laatste tijd zo vaak de huisarts bezocht (wel allemaal, helaas, met een goede reden), maar daardoor voelt de drempel erg hoog.

Heb nu een week of 2 denk ik af en aan gedurende de dag wat keelpijn en er zitten flink wat witte plekjes op mijn keelamandelen (ik heb wel eens een amandelsteentje, maar dit zijn echt een stuk meer witte plekjes). Ook is er 1 keelamandel groter dan de andere, maar dat is al jaren zo en nooit last van gehad.

Opzich allemaal prima te doen, maar maak mij gewoon wat zorgen merk ik.

1 like

Zou aanhouden wat er op thuisarts wordt aangeraden

1 like