Ik heb drie hoofdpijn vragen waarvan ik het te onbelangrijk vind om mee naar de dokter te gaan, maar waarvan ik wel beniewud ben wat het is/hoe het komt/wat ik er aan kan doen/of ik het gewoon moet verdragen.
- Soms heb ik, zoals nu, meerdere dagen aanhoudend hoofdpijn. Het is nu - en ik heb het idee dat dat altijd zo is maar dat weet ik niet zeker - aan de linkerkant van m’n hoofd, een beetje boven/voorin. Scherpe, soms bonzende pijn. Als ik m’n hoofd te snel beweeg, of mij inspan voelt het erger, fel licht of hard geluid is ook niet chill, maar tegelijkertijd is het ook niet zo dat ik het echt niet kan verdragen. Ik heb twee uur geleden twee paracatemol en ibuprofen genomen en het haalt het scherpste randje er wel van af, maar de hoofdpijn blijft. Alleen paracetamol doet eigenlijk niets.
Soms heb ik het na een avond drinken, dat ik echt drie dagen lang mega hevige hoofdpijn heb. Dan wil ik ook eigenlijk het liefst is bed/op de bank liggen (dag 1 het ergst, en dan wordt het wel steeds minder, maar dag 2 nog echt kut en dag 3 wel te verdragen maar vervelend). Maar nu is het bijvoorbeeld gewoon gistermiddag komen opzetten zonder duidelijk aanleiding, behalve misschien dat ik misschien al vier nachten niet zo goed geslapen had. Ik vraag mij dus af wat dit is, of dit “normale” hoofdpijn is? En of ik er wat aan kan doen/het kan voorkomen. Het is niet dat het mij helemaal lamlegd maar het is wel vervelend.
-
Tweede vraag is dat ik sowieso echt best wel vaak hoofdpijn heb, wekelijks? Dan meestal niet zo erg en dan helpt paracetamol wel voldoende en verdwijnt de hoofdpijn. Maar is dat normaal?
als in, het is natuurlijk niet normaal, maar moet ik er ook iets mee of is het gewoon pech? Ik vermoed dat het samenhangt met stress en vermoeidheid (en ja daar werk ik op zich wel aan)
-
Derde vraag is of het erg is als ik wekelijks een paar keer paracetamol neem?? Of dat het echt beter is die hoofdpijn te verdragen als dat m’n functioneren niet te veel belemmert?