Ja sorry, daar ging het mis haha
Ja dit haha
Ik ben gisteren het bovenste stukje van mijn vingertopje verloren. Het is bij de hap verbonden (bleef bloeden dus thuis nog eens extra verbonden). Doet echt flink pijn.
Heeft iemand ervaring met het herstel hiervan? Mag niet zwemmen tot het dicht is maar ga over een paar weken op vakantie dus hoop wel dat het dan over is…
Ik ben zelf geen heel stuk kwijtgeraakt, maar had wel een hele diepe wond in mijn duim die dicht gelijmd was. Dat herstel heeft echt wel 2 weken geduurd voordat het een beetje oke was weer.
Ik ben een jaar terug het hele kussentje van mijn vingertopje kwijtgeraakt en het heeft toen wel een maand geduurd, maar er was bij mij echt veel vanaf, het bot lag ook aan de oppervlakte (ja goor sorry). Ik moest elke dag het gaas verplicht verschonen en ook van die antibacteriële crème smeren de eerste twee weken, zodat er een extra laagje over de wond heenzat. Na twee weken mocht ik daarmee stoppen en moest ik twee keer per dag gewoon met water gaan spoelen en toen was het na weer ongeveer anderhalve week/twee weken wel ongeveer dicht (maar bleef wel gevoelig nog lang). Mijn vinger is nu ook platter dan de rest.
Als jij maar een klein stukje kwijt bent geraakt en de wond minder diep is gaat het misschien wel sneller, maar ter referentie!
Bedankt voor de reacties!
@Hufflepunk hier was het ook niet heel oppervlakkig, de arts dacht het bovenste stuk van het bot te zien/voelen dus moet ook een week aan de antibiotica.
Ik ga dus maar heel hard duimen dat ik over 3 weken kan zwemmen…
Aiii ja dat klinkt redelijk vergelijkbaar, ik moest ook een tetanusprik destijds (kwam door mijn oude roestige voordeur 🫠). Ga voor je hopen dat je snel geneest!
Haha ja ze gingen overleggen of ik een tetanusprik moest en toen vroeg die arts: zat er straatvuil aan je keukenmachine? (daar was het ongeluk mee gebeurd).
Maar bedankt, ik hoop ook dat het allemaal meevalt. Bleef het bij jou lang pijn doen? En kon je werken ermee?
Kan je er desnoods niet zo’n waterdichte hoes rond doen? Of afgeplakt vingercondoom oid. Er zullen sowieso wel opties zijn dat je kan zwemmen ook al is het nog niet volledig genezen!
Ik heb ook ooit in mn vinger gesneden en met douchen had ik een soort waterdichte rubberen pleister dit ik er overheen kon doen. Werkte top! Kan je vast ook mee zwemmen.
Bedankt! Ga deze opties even bekijken.
Hahahaha love dit wel :’)
Hmm, moet wel eerlijk toegeven dat het een tijd moeilijk is geweest er ook maar iets mee te doen, maar dat trekt wel bij. Toen het kloppende gevoel eenmaal voorbij was en alles niet meer als een elektrische schok voelde als ik er ook maar heel licht ergens mee tegen aanbotste was het vrij snel wel weer oké. Maar ik heb nog steeds niet mijn gevoel in de oppervlakte van het topje terug, kan er minder kracht mee zetten en het is wel diep van binnen gevoeliger omdat er natuurlijk weefsel mist… maar ik ben er dagelijks eigenlijk niet veel meer mee bezig dus hopelijk geeft dat moed!
Ik heb sinds een paar uur weer last van draaiduizeligheid. Vorig jaar heb ik dit ook al eens gehad. Ik draaide mn hoofd naar links en pats daar was het. Die epley gedaan, maakte het alleen maar erger en nu is het ook van kant gewisseld echt heel vaag. Dit is dus de tweede keer dat ik het heb en ik vroeg me af of bekend is dat dit vaker terugkomt als je het een keer gehad hebt. Weet iemand dat? Het is namelijk echt heel naar en ben nu bang voor een jaarlijks terugkomend iets ofzo.
Ik heb het regelmatig in combinatie met verkouden zijn (/worden). Weet niet of jij dat ook hebt nu?
Nee, voel me verder prima! Wel stressvolle week gehad. Heb je het ook zo erg dat je gewoon alleen op bed kan liggen op je ‘goede’ kant? Ik kan echt niks nu en vorige keer lag ik er ook een paar dagen helemaal af. Vraag me af of dat normaal is.
Het kan inderdaad wel vaker voorkomen als je het al eens hebt gehad. De duizeligheid wordt veroorzaakt door losse gehoorsteentjes die in het verkeerde evenwichtkanaal terecht zijn gekomen. Maar dat kunnen 3 verschillende kanalen zijn. De epley werkt alleen voor één van die kanalen. Dus mocht je over een paar dagen nog last hebben zou ik wel naar de dokter gaan. Maar binnen een paar dagen kan het ook vanzelf weer goed gaan.
Net iets anders gedaan (weer bijna kotsen) wat volgens mij wel iets heeft geholpen. Wou dat hier gewoon een pil voor was
Ik heb het wel een paar keer heel erg gehad dat ik wakker werd erdoor. Dan draaide ik om in mijn slaap en werd ik duizelig en daar wakker van. Ik zou als ik jou was en je maakt je zorgen toch even bellen mrt je huisarts!
Ik moest m toevallig nog spreken voor iets anders dus dit ook even opgegooid. Het gaat wel al stuk beter dan vanochtend. Als het binnen een paar dagen niet beter was moest ik langskomen, maar voor nu paste dit goed bij t beeld.
Mijn kleintje heeft al een paar dagen dat één oogje een stuk kleiner lijkt. Hij is flink verkouden en koortsig geweest door vaccinatie.
Is dit iets om in de gaten te houden of is het niks bijzonders?