Oh wat gek. Dacht dat wel iets algemeen was. Hier een foto: zitten gewone oranje plukken wat in die je dus ook makkelijk in een heel klein potje kan doen…
“Pijn gaat meestal binnen 2 jaar over”
Is helaas echt zo Het is bij mij onstaan na heel snel en veel aankomen. Vooral bij staan en lopen kwam het (doof gevoel aan de huid, het gevoel dat er ijswater door mijn been heen liep en brandende sensaties) en het zakte af op momenten dat ik ging zitten. Leek ook erger te worden bij temperatuurswisselingen. Anyways, na afvallen is het afgenomen maar heb nu na 2 jaar nog regelmatig dat de zenuw na een lange dag, savonds kan zeuren.
Handschoenen aan? Ik heb ze ook gedragen in mijn ergste krab periode
Ik ben op vakantie en heb steeds buikpijn. Ik denk dat het komt door het dieet van vooral veel witbrood en weinig groente/fruit. Makkelijkste oplossing is dat niet meer eten natuurlijk, maar dat gaat niet zo makkelijk. Nu denk ik eraan om Psylliumvezels te kopen, zou dat kwaad kunnen?
Komt je buikpijn door verstopping? Ik vind daarvoor Psylliumvezels wel ideaal (wel genoeg bij drinken) omdat het iets minder heftig is dan van die zakjes die je daarvoor ook bij de drogist kunt kopen.
Voor opgeblazen buik kan ook pepermuntolie capsules helpen.
Net een e-consult ingediend ivm extreem zweten. Dit doe ik altijd al meer dan normaal maar het laatste jaar is het echt erger geworden maar ook echt óveral . Kan na een half uur sommige kleding wel uitwringen, zó kut.
Iemand hier ervaring met behandeling bijv. via medicatie (oxybutinine)? Heb alle andere dingen via drogist, polarwise, zo’n aluminium dinges spray via mijn oude huisarts al geprobeerd.
Zo vervelend hier zit hyperhidrose in de familie. Mijn moeder heeft heeeeel veel baat gehad bij oxybutinine, maar had er ook wel bijwerkingen van. Haar mond was zo extreem droog dat ze kunstmatig speeksel moest gebruiken en ze ging het vocht erg vasthouden.
Beehh ok ja dat klinkt dan ook weer kut . Ik heb ook naar iontoforese gekeken maar dat vind ik in de buurt niet en om nu voor 800 zo’n apparaat zelf te kopen 🥹
Hoe lang moet je dat dan slikken? Ik heb de laatste tijd ook echt last van meer zweten, mijn hele rug en borst is helemaal nat, net zoals de oksels.
M’n moeder moest het gewoon langdurig blijven slikken. Het onderdrukt het maar loste het probleem niet op. Uiteindelijk is ze er mee gestopt omdat het telkens weken tot maandenlang niet leverbaar was, maar dit is al enkele jaren geleden.
Ja geen idee, ik heb wel een minder soepele stoelgang maar niet perse verstopt? Gewoon heel de tijd zo’n zeurende pijn bij mijn navel.
Kwaad zal het niet doen, maar het kan wel drie dagen duren voordat je resultaat merkt. Misschien dat je dan al thuis bent?
Ik slik al jaren oxybutynine voor iets anders (blaaskrampen) en heb nul last van bijwerkingen. En ik weet dat mijn nichtje het ook zonder problemen slikt. Dat kan dus gelukkig ook!
Wel een vervelend probleem zeg. Hoop dat je een goede oplossing vindt!
Gelukkig nog niet, ga het morgen maar opzoeken en kijken of het wat doet
Kan het kwaad om Miconazol crème te smeren als je niet 100% zeker bent dat het een schimmel infectie is? Mijn baby van 2,5 maand heeft wat uitslag van de luier, en door mijn werk (kdv babygroep) heb ik wel vaker schimmelinfecties gezien dus denk te weten hoe het eruit ziet (rood en met wat butljes). Ik smeer al een paar dagen gewoon sudocreme of bepanthen maar dat doet niks. Ik heb nog miconazol (2 maanden geleden gekocht bij de drogist) in huis, maar twijfel of ik dat gewoon moet smeren om te kijken of het helpt of dat ik echt eerst langs de huisarts moet. Voelt als zoveel gedoe voor iets wat zo gemakkelijk op te lossen is.
(En begrijp me niet verkeerd, ik ga echt wel met mijn baby naar de huisarts als ze iets mankeert en het nodig is.)
Ik zou dat zelf wel gewoon smeren vanavond, kan in mijn ogen niet veel kwaad.
Zouden jullie ongesteld naar een vaginaal onderzoek bij de ha gaan? Afspraak staat en is al later dan ‘gewenst’ (vanuit hun kant) en ze zijn heel druk dus kom er ook niet makkelijk even tussen. Maar ehhh de shame (ja i know niks om me voor te schamen maar om nou met een jam kruis daar met benen wijd te gaan).
Ik zou het dit weekend gewoon smeren! Volgens mij kan het inderdaad niet veel kwaad. Dan kan je na het weekend langs als het nog niet verbeterd is.
Kan idd geen kwaad, gewoon doen 2x/dag en dan tussendoor even goed nog zinkzalf of Sudocrem inkloppen voor extra bescherming.