Na een verkoudheid is de kans op een oogontsteking best groot! Zou even in de gaten houden of het ook rood wordt en er smurrie uit komt.
Als ik de pil al meerdere strips heb doorgeslikt kan ik toch gewoon 1 week eerder stoppen dan normaal, zodat ik 1 week eerder mijn stopweek heb? Dan ben je toch gewoon nog beschermd tegen zwangerschap?
Uiteraard begin ik met een nieuwe strip na de 7 dagen van de vervroegde stopweek.
Ja dat klopt allemaal!
Ik heb volgens mij een (heel lichte) springvinger. Het doet helemaal geen pijn, en overdag heb ik er ook geen last van, alleen nachts en in de ochtend blijft die ene vinger (ringvinger) wat haperen bij het plooien.
Het lijkt begonnen te zijn na spierpijn in mân beide handen (na een heel weekend werken in mân verbouwing, urenlang gehamerd onder andere).
Ik mag toch gewoon nog alles doen he, of zou ik dan risico lopen om het te verergeren? Voor mijn sport heb ik veel grijpkracht nodig, ik hoop dat ik gewoon verder mag trainen.
Mijn kind (16 maanden) eet al meer dan een week nauwelijks, is totaal niet zichzelf, huilt ontzettend veel, dunne ontlasting, gelukkig geen koorts. Ik ben donderdag bij de huisarts geweest (naar huis gestuurd met flinke verkoudheid en neusspray) maar ik vind het heel spannend om nu het weekend zo af te wachten.
Zouden jullie de HAP bellen of is maandag huisarts voldoende?
Wat heb je donderdag afgesproken? En wat is er vanochtend anders dan afgelopen dagen? Als er niets nieuws bij is gekomen dan is het geen spoed en dus niet voor de spoedpost.
Niks⊠de focus lag bij hem op de verkoudheid en vastzittend slijm, het niet willen eten zou daardoor komen dus vandaar de neusspray. Wat ik begrijp, alleen hebben we een kindje met ondergewicht en ontwikkelingsachterstand. Dus elke dag niet eten is er echt gewoon één te veel.
De ontlasting is wel echt dunner geworden sinds dien, wat opzich logisch is als je geen enkele vezel eet. Het huilen en ontroostbaar zijn is ook toegenomen.
Edit: we hebben gewoon zoveel zorgen over hem, dat ik soms niet kan relativeren vind het zĂł moeilijk, dit stukje moederschap
Ik snap het, maar in principe zijn dat dan toch dingen/zorgen die beter binnen kantoortijden met een âeigenâ behandelend arts overlegd kunnen worden. Maar bij twijfel kun je altijd overleggen uiteraard. In de dienst wordt er wel veel pragmatischer gekeken: heeft antibiotica zin, heeft opname zin (bijv bij uitdroging). Veel meer nuances zijn er op de Spoedpost niet.
Dankjewel voor je uitleg, heel fijn!
Is je kind nog goed alert, heeft hij/zij plasluiers? Dat zijn nu belangrijke punten om op te letten
Ik snap je angst met het niet willen eten bij ondergewicht (zelf ook een kind met vordingsproblematiek) maar voor nu even loslaten en zorgen dat hij/zij tenminste vocht, in welke vorm dan ook binnenkrijgt.
Ik heb op mijn borst al maanden een plekje waarvan ik niet goed weet of het een soort eczeem kan zijn en wat ik ertegen kan doen. Ben dit jaar al meerdere keren bij de huisarts geweest dus die ziet me alweer aankomen, dan vraag ik het liever eerst hier. Het plekje is een paar millimeter, rood, vochtig en lijkt als een soort plakkaatje op de huid te zitten. Doorgaans zit er een soort plat korstje bovenop, maar met afdrogen na douchen is die er net weer eens af gegaan en nu is het rode en vochtige zichtbaar. Als het korstje eraf is dan jeukt het flink, met korstje niet. Iemand enig idee? En zo ja, kan ik het ergens mee wegkrijgen of verminderen?
Kun je ook een foto en uitleg naar de huisarts ter beoordeling sturen? Misschien een minder grote stap dan op visite gaan.
Is het geen huid schimmel?
Nee het ziet er wel anders uit dan huidschimmel, heb al eens ringworm gehad en dit is echt een klein solide korstje bovenop een rood plekje.
@Sade Ik ga uitzoeken of dat bij mijn huisarts kan!
Als het niet vanzelf overgaat zou ik toch even langsgaan.
Met iets geks op mijn borst zou ik sowieso bellen. Ik denk dat ze je wel even willen zien.
Ik heb via het online portaal een vraag met foto ingestuurd bij mijn huisarts, dus voor nu is het even afwachten.
Ik slik al ongeveer 17 jaar microgynon 30 en nu heb ik voor ât eerst in al die jaren in mân stopweek geen bloedverlies. Herkennen meer vrouwen dit? Moet wel zeggen dat ik nooit heftig ongesteld ben en altijd weinig bloed verlies (inlegkruisje is vaak genoeg), maar nu dus helemaal niets. Normaal gesproken slik ik wel altijd 2/3 strips door en dan merk ik vaak wel meer klachten, maar heb nu na 1 strip een stopweek ingelast in verband met mijn vakantie. Ben vooral benieuwd of dit zorgwekkend is of dat erbij hoort na 17 jaar
Had ik ook een keer maar kwam door medicatiegebruik kwam ik later achter. Daarna gewoon weer goedgekomen!