Als het echt door oorsmeer komt dan is de kans nul.
Waar staat trouwens dat vocht ĂĄchter het trommelvlies (dus iets heel anders dan een verstopte gehoorgang door oorsmeer) snel behandeld moet worden? Dat gaat in 9 van de 10 gevallen vanzelf over, maar kan juist weken duren.
Enige wat snel behandeld moet worden is sudden deafness, dan krijg je Prednisolon. Maar dan is er geen aanleiding over het algemeen.
Kan zeker! Ben een keer na een boottocht ziek geweest met overgeven en al toen ik eenmaal op land kwam.
Zou er inderdaad iets voor innemen. Werkt vrij snel, heb het een keer ingenomen tijdens een misselijke busrit. Was bang dat het toen al te laat zou zijn, maar knapte in een half uur weer op!
Ah dat klinkt wel geruststellend, ik hoop dat het gewoon door dat oorsmeer komt, getriggerd door dat water?
Ik heb haar naar de bron gevraagd, ik kan zelf even niet achterhalen waar die exacte info vandaan komt. Ze had dit gekopieerd van een website:
tekst
Vocht achter het trommelvlies (ook wel Otitis Media met Effusie , lijmâ of slijmoor genoemd) kan tijdelijk gehoorverlies veroorzaken. In sommige gevallen kan langdurig vocht of ontsteking leiden tot blijvend gehoorverlies (kan zelfs met beschadiging van gehoorbeentjes). Daarom wordt, zeker in combinatie met herhaalde klachten, een snelle medische behandeling aangeraden.
Dit lijkt me echter niet iets uit een wetenschappelijk artikel.
Op de pagina â[ik heb last van een dicht oor]â(Ik heb last van een dicht oor | Thuisarts.nl) staat dit, wat best alarmerend overkomt. Maar ik zie wel dat idd wordt doorgelinkt naar âsudden deafnessâ (wat op haar dan gelukkig niet van toepassing zou zijn).
Volgens mij heeft ze heel veel zitten googlen dus mocht ik zo meer links krijgen dan deel ik ze.
Iets anders, je kunt ook je oren laten uitzuigen bij bepaalde audiciens. Moet je helaas wel zelf betalen, maar kun je vaak wel sneller terecht.
Wel verstandig om te overleggen ivm tinnitus.
Link:
Heb het zelf laatst ook laten doen toen mijn oren dicht zaten en ik daar niet meer door kon slapen. Kon dat niet kunnen slapen er niet bij hebben, dus vandaar bij een aangesloten audicien in de buurt dat laten doen.
Wist niet dat dit bestond! Dank je, ik heb het doorgegeven, misschien is dit een goede oplossing voor haar
@Krabsalade en anderen: het citaat over het trommelvlies bleek van chatgpt te komen, en ik heb geen verdere sites meer gekregen. Ze was in paniek en dacht dat die dingen over sudden deafness mogelijk op haar van toepassing waren. Jouw info heeft haar aanvankelijk wel meer gerustgesteld (dankje!)
Helaas kwam de paniek weer terug toen vandaag haar oor en kaak gingen irriteren en tintelen. Ze ligt nu op bed met een malaisegevoel en erge pijn in haar rug en zij. Ze heeft ook rare rode vlekjes dus het doet denken aan gordelroos. Haar ouders nemen het nu gelukkig wel meer serieus (eerst niet). Ze gaat morgen weer bellen en vreest voor gordelroos in haar oor (Ramsay Hunt). Ik hoop dat het een samenloop van omstandigheden is en neem aan dat de HA het wel gezien had als ze dit had. Ze voldoet verder niet aan de symptomen van die variant.
Het klinkt allemaal nogal vergezocht, maar goed, alles kan, het bestaat en zij kan net de pechvogel zijn.
Ja, waarschijnlijk is het gewoon toeval. Ben benieuwd wat eruit komt als ze eenmaal onderzocht is
Weg
Heb je ook aan je huisarts gevraagd of de stap niet te groot is? Zij kent jouw situatie beter dan de dokters op het forum.
Toch maar weer een bericht gestuurd inderdaad.
Is er iemand die ontstoken pezen in de pols (de Quervain syndroom volgens mân huisarts) heeft waarbij antibiotica/een brace niet heeft geholpen en er uiteindelijk een spuit in is gezet?
Ik heb aan het eind van mijn menstruatie vrij lang nog bruin bloedverlies / bruine afscheiding. Nu bijna 2 weken na start menstruatie nog. Naar aanleiding hiervan uitstrijkje laten maken en testen op soaâs, deze uitslagen waren goed, maar omdat het zo lang aanhoudt maak ik me toch weer wat zorgen erover. Iemand dit ook meegemaakt? En wat kan het anders zijn, schommelingen qua hormonen enzo?
Als uitstrijkje goed is heb je toch zeker geen kanker op baarmoeder/baarmoederhals gebied?
Ik zet de spuiten regelmatig en het helpt vaak heel goed en heel lang.
Gebruik je iets van hormonale anticonceptie?
Nee niets
Kan bij hoge uitzonderingen wel geloof ik, maar is echt niet waarschijnlijk. Kan vanalles zijn denk ik, maar als je je zorgen maakt gewoon aan de bel trekken!
Als je echt alles wil uitsluiten zou je nog om een gynaecologische echo kunnen vragen, dan is de baarmoederwand ook nog bekeken.
Het kan zijn dat je progesteron wat laag is en dan bouw je niet zoân stabiel baarmoederslijmvlies op en dan blijft het instabiel/brokkelig. Dit kan komen doordat je richting de overgang gaat of door PCOS, maar bijv ook door schildklierproblemen.
Ik zou me er niet direct zorgen over maken, grootste kans dat het âniksâ is, maar er zijn nog wel dat dingen die onderzocht kunnen worden.
Maar het werkt dan dus maar tijdelijk? Mijn huisarts had wel gezegd dat dat een optie is na antibiotica en voor een operatie, maar verder nog niet echt info gegeven.
Ik denk niet dat je antibiotica hebt gehad, maar een kuur met een ontstekingsremmer?
Bij een deel van de mensen is 1x injectie voldoende, bij een deel komt het terug, ligt ook aan de oorzaak (bijv kapsters die blijven knippen, dan komt het waarschijnlijk wel weer terug).
