Ja wel geprobeerd inderdaad, ook goed rollen op zo’n spierroller. Het voelt allebei wel lekker maar geeft geen verlichting.
Ik denk inderdaad dat het iets met zenuwen is ja. Ik ga gewoon maar eens langs de huisarts voor een second opinion!
Ja wel geprobeerd inderdaad, ook goed rollen op zo’n spierroller. Het voelt allebei wel lekker maar geeft geen verlichting.
Ik denk inderdaad dat het iets met zenuwen is ja. Ik ga gewoon maar eens langs de huisarts voor een second opinion!
Het lukt me even niet goed om op internet te vinden maar:
Hoeveel mg oxazepam is 2,5mg lorazepam?
Ik kreeg eerst oxazepam en nu lorazepam.
Nu heb ik 2,5 lorazepam maar hoeveel mg oxazepam is dat dan? Ik weet niet of ik het goed uitleg haha
Als je googlet op ‘oxazepam lorazepam equivalent’ vindt je heel veel calculators tussen alle soorten benzodiazepines.
Nog een niet gevraagde reactie: voor mij klopte dat omrekenen niet omdat het toch op een andere manier werkt. Oxa deed bij mij niets maar lorazepam sloeg juist echt in. Terwijl dat volgens zo’n calculator dezelfde sterkte of zelfs lager was.
Dus staar je niet blind op de uitkomst
Ja dat klinkt wel logisch idd
Heb nu zo’n omreken site gevonden alleen die zegt dat ik nu dus meer dan het dubbele neem met lorazepam als dat ik eerst nam met oxazepam dus ik durf het bijna niet te nemen haha. Misschien moet ik maar met een halfje beginnen om te kijken wat het doet
Dat kan sowieso! Maar zou ook kunnen dat het anders uitpakt dus en dat je misschien van een halfje niets merkt!
Heb je ook uitstraling naar je arm?
Ik heb dat ook jaren af en aan gehad. Het was eerst voornamelijk de pijn tussen mijn schouderblad en wervel in (romboid) en uiteindelijk ook mijn arm. Twee jaar geleden heeft mijn huisarts mij naar de neuroloog gestuurd en blijkt dat mijn nek al behoorlijk versleten is. Mijn zenuwen zitten snel in de knel.
Ik ben daarna naar een mensendieck geweest en sinds ik van haar weet dat je arm strekken naar de zijkant echt niet goed is gaat het een stuk beter. Hoe verder je je arm uitstrekt hoe meer er getrokken wordt aan je nek. Schoolslag mag wel, maar niet de borst crawl.
Als je kracht moet zetten houd dan je ellebogen dicht langs je lijf.
Dus lekker soepel je arm bewegen en stretchen om je schouders los te maken. Stop!
Ik heb jarenlang ballet gedaan. Maar zo mag ik mijn armen niet meer houden.
Sindsdien heb ik geen tot erg weinig last gehad.
Oh shit ik doe veel handstanden, is dat een beetje een beweging die je bedoelt?
Hmm wel fijn dat je goed geholpen werd! Mag ik vragen hoe ze je zenuwen kunnen zien bij een neuroloog?
Oh een handstand kan ik niet dus daar heb ik het nooit over gehad
Zenuwen kunnen ze niet zien. Wel de schade aan mijn wervels, uitpuilende tussenwervelschijven en minder wordende neuroforamen. Dat is voer voor beknelde zenuwen.
Dit bijvoorbeeld niet meer doen.:
(Bijvoorbeeld je tas zijwaarts pakken van de bijrijdersstoel)
Was opghangen gaat tegenwoordig goed, maar was ook een trigger in het begin.
Ik heb natuurlijk geen idee wat voor doseringen oxazepam je slikte, maar 2.5mg is best een forse dosering. Als je niet gewend bent aan benzo’s dan val je daar wel goed van om en zal je lekker slapen zegmaar.
Ik heb ook wel wat mensen moeten switchen door de slechte leverbaarheid van oxazepam, die adviseer ik ipv 10mg oxazepam te starten met 0.5mg lorazepam en als dat niet genoeg werkt 1mg. Daar komen de meesten wel redelijk mee uit.
Dankje voor je reactie!
Ik nam 10mg oxazepam dus die 2,5 lorazepam is denk ik idd wel ff teveel dan haha.
Ik ga hem dan door de helft nemen en even kijken hoe ik daar op reageer
Mijn kind heeft allemaal blaasjes/aften op zijn tong en zijn tandvlees achter zijn boventanden/gehemelte lijkt wat verdikt. Slapen is drama omdat de speen ook pijnlijk lijkt. Hij heeft al pcm gehad. Kan ik nog iets doen?
Misschien nurofen?
Wat sneu! Er is ook aftengel te koop (bijv bij Kruidvat) voor plaatselijke pijnstilling. Dat hielp hier wel ok maar zul je nu niet meer aan kunnen komen denk ik. Beterschap!
Ik zit hier net over te lezen maar kom er nou niet zo goed uit of je dit samen mag geven (pcm en nurofen) en hoe dan? Afwisselend? Lees er wisselende dingen over,
Ja dit mag tegelijk. Allebei maximale dosis! (Gewicht van je kindje volgen)
Ps ik ben geen arts wel drogist
Waarom hoor ik iedereen altijd zeggen dat ze zo moe en duf worden van narcose, en zo lang en veel slapen dagen die volgen. En ben ik nu hyper alert en bruis ik van energie. Laat me met rust ik wil ook slapen
Trouwens oprecht iets wat ik me afvraag want ik heb nog nooit iemand gehoord die hetzelfde effect voelt, maar die zijn er sowieso en er is vast een reden voor.
Er zijn heel veel verschillende middelen die bij narcose gebruikt kunnen worden, elke anesthesist heeft andere voorkeuren, elke operatie vraagt iets anders, elk centrum heeft andere dingen op voorraad. Dus dat er een universele ‘after’ van narcose zou zijn lijkt me onzin, het kan niet dat alle mensen in de wereld exact hetzelfde reageren op al die verschillende middelen. Operaties en ziek zijn op zichzelf zijn wel vermoeiend, dus dat veel mensen er moe van zijn verbaast me niet.
Zolang ze er zijn is het sowieso besmettelijk denk ik
Je moet het sowieso na twee weken nog een keer herhalen, zou het in de tussentijd blijven beschouwen als besmettelijk.