Ben jij eigenlijk al clean?
Neejoh
Ik ben vanochtend opgestaan met een enorm brandende plek aan de buitenkant van mijn bovenbeen, ongeveer in het midden tussen heup en knie. Ik heb al langere tijd last van een slijmbeursontsteking in dat gebied die niet over gaat.
Nu heb ik dus een plek, waar niets aan te zien is trouwens, die vanochtend alleen pijn deed met aanraken maar nu meer pijn gaat doen. Ook met gaan zitten en sommige bewegingen. Het voelt dan alsof mijn bovenbeen in brand staat en het is heftige pijn. Gelukkig zakt het dan ook al snel weer.
Heeft iemand een idee wat dat kan zijn? Of heeft iemand het zelf gehad wellicht?
Ik heb het vanochtend aan mijn fysio gevraagd maar die wist het niet.
Ik heb dit gehad met een slijmbeursontsteking in mijn elleboog, ook zo’n vervelend brandende, rode plek. Volgens mij heb ik toen antibiotica gekregen en trok het allemaal vrij snel weg.
Hmm bij mij is het niet rood maar ik denk wel dat de kans groot is dat het in verband staat met de slijmbeursontsteking. Ik wacht het nog even af en anders bel ik de huisarts! Thanks
Het laat inderdaad je bloedvaten samentrekken waardoor het bloeden zou moeten stoppen.
Klinkt als meralgia parasthetica qua plek
Oh wat gek. Dacht dat wel iets algemeen was. Hier een foto: zitten gewone oranje plukken wat in die je dus ook makkelijk in een heel klein potje kan doen…
“Pijn gaat meestal binnen 2 jaar over”
Is helaas echt zo Het is bij mij onstaan na heel snel en veel aankomen. Vooral bij staan en lopen kwam het (doof gevoel aan de huid, het gevoel dat er ijswater door mijn been heen liep en brandende sensaties) en het zakte af op momenten dat ik ging zitten. Leek ook erger te worden bij temperatuurswisselingen. Anyways, na afvallen is het afgenomen maar heb nu na 2 jaar nog regelmatig dat de zenuw na een lange dag, savonds kan zeuren.
Handschoenen aan? Ik heb ze ook gedragen in mijn ergste krab periode
Ik ben op vakantie en heb steeds buikpijn. Ik denk dat het komt door het dieet van vooral veel witbrood en weinig groente/fruit. Makkelijkste oplossing is dat niet meer eten natuurlijk, maar dat gaat niet zo makkelijk. Nu denk ik eraan om Psylliumvezels te kopen, zou dat kwaad kunnen?
Komt je buikpijn door verstopping? Ik vind daarvoor Psylliumvezels wel ideaal (wel genoeg bij drinken) omdat het iets minder heftig is dan van die zakjes die je daarvoor ook bij de drogist kunt kopen.
Voor opgeblazen buik kan ook pepermuntolie capsules helpen.
Net een e-consult ingediend ivm extreem zweten. Dit doe ik altijd al meer dan normaal maar het laatste jaar is het echt erger geworden maar ook echt óveral . Kan na een half uur sommige kleding wel uitwringen, zó kut.
Iemand hier ervaring met behandeling bijv. via medicatie (oxybutinine)? Heb alle andere dingen via drogist, polarwise, zo’n aluminium dinges spray via mijn oude huisarts al geprobeerd.
Zo vervelend hier zit hyperhidrose in de familie. Mijn moeder heeft heeeeel veel baat gehad bij oxybutinine, maar had er ook wel bijwerkingen van. Haar mond was zo extreem droog dat ze kunstmatig speeksel moest gebruiken en ze ging het vocht erg vasthouden.
Beehh ok ja dat klinkt dan ook weer kut . Ik heb ook naar iontoforese gekeken maar dat vind ik in de buurt niet en om nu voor 800 zo’n apparaat zelf te kopen 🥹
Hoe lang moet je dat dan slikken? Ik heb de laatste tijd ook echt last van meer zweten, mijn hele rug en borst is helemaal nat, net zoals de oksels.
M’n moeder moest het gewoon langdurig blijven slikken. Het onderdrukt het maar loste het probleem niet op. Uiteindelijk is ze er mee gestopt omdat het telkens weken tot maandenlang niet leverbaar was, maar dit is al enkele jaren geleden.
Ja geen idee, ik heb wel een minder soepele stoelgang maar niet perse verstopt? Gewoon heel de tijd zo’n zeurende pijn bij mijn navel.
Kwaad zal het niet doen, maar het kan wel drie dagen duren voordat je resultaat merkt. Misschien dat je dan al thuis bent?