Het grote medische vragen-topic #4

Ik slik al jaren oxybutynine voor iets anders (blaaskrampen) en heb nul last van bijwerkingen. En ik weet dat mijn nichtje het ook zonder problemen slikt. Dat kan dus gelukkig ook!

Wel een vervelend probleem zeg. Hoop dat je een goede oplossing vindt!

2 likes

Gelukkig nog niet, ga het morgen maar opzoeken en kijken of het wat doet :blush:

2 likes

Kan het kwaad om Miconazol crème te smeren als je niet 100% zeker bent dat het een schimmel infectie is? Mijn baby van 2,5 maand heeft wat uitslag van de luier, en door mijn werk (kdv babygroep) heb ik wel vaker schimmelinfecties gezien dus denk te weten hoe het eruit ziet (rood en met wat butljes). Ik smeer al een paar dagen gewoon sudocreme of bepanthen maar dat doet niks. Ik heb nog miconazol (2 maanden geleden gekocht bij de drogist) in huis, maar twijfel of ik dat gewoon moet smeren om te kijken of het helpt of dat ik echt eerst langs de huisarts moet. Voelt als zoveel gedoe voor iets wat zo gemakkelijk op te lossen is.
(En begrijp me niet verkeerd, ik ga echt wel met mijn baby naar de huisarts als ze iets mankeert en het nodig is.)

1 like

Ik zou dat zelf wel gewoon smeren vanavond, kan in mijn ogen niet veel kwaad.

3 likes

Zouden jullie ongesteld naar een vaginaal onderzoek bij de ha gaan? Afspraak staat en is al later dan ‘gewenst’ (vanuit hun kant) en ze zijn heel druk dus kom er ook niet makkelijk even tussen. Maar ehhh de shame :neutral_face: (ja i know niks om me voor te schamen maar om nou met een jam kruis daar met benen wijd te gaan).

Ik zou het dit weekend gewoon smeren! Volgens mij kan het inderdaad niet veel kwaad. Dan kan je na het weekend langs als het nog niet verbeterd is.

2 likes

Kan idd geen kwaad, gewoon doen 2x/dag en dan tussendoor even goed nog zinkzalf of Sudocrem inkloppen voor extra bescherming.

1 like

Mijn nek/schouder zit sinds begin deze week helemaal vast en het wordt niet beter, eerder erger. Ik doe al het volgende:

• 3x per dag 400 mg ibuprofen en 1000 mg paracetamol
  • bureau op werk goed afstellen
  • af en toe spierbalsem erop
  • af en toe een rekoefening die ik lang geleden eens van de fysio gekregen heb voor een vergelijkbare klacht

Ik kan komende week bij de fysio terecht. Hebben jullie in de tussentijd nog tips? (Nu ik dit zo lees denk ik zelf al: vaker rekken, vaker spierbalsem)

Ik zou even bellen om na te vragen of het kan, ik kan me namelijk wel voorstellen dat het afhangt van het soort onderzoek of het uitmaakt of niet

4 likes

Diclofenac? Je hebt bij Kruidvat van die warmtepleisters. Verricht geen wonderen maar voelt wel fijn

1 like

Goed warm houden. Warmte pleisters, warme douche, kruik

1 like

Twee keer per dag een half uurtje wandelen. Wel echt rot hoor die pijn!

2 likes

Een tennisbal gebruiken als massage, tussen je schouders en een muur.
Een oefening voor je armen waar je zogenaamd ‘appels plukt’.

1 like

Ik heb in mijn lies een ontstoken haarzakje. Die zat er vorig jaar al eens, is nooit volledig weggegaan, maar was wel gewoon rustig. Sinds twee/drie weken is het wel weer onrustig en is het een bultje geworden en kun je tussen je vingers echt een verharding van ca. 1 cm voelen. Ik probeer eraf te blijven, maar gisteravond zat er weer rotzooi in. Ik denk door wrijving met fietsen. Zelfdokter die ik ben zit er dan met een naald in te prikken, en dan komt de troep er wel uit (troebel vocht en beetje bloed), maar ik ben bang dat ik deze unit weg moet laten snijden. Ik ga alleen over een week naar Mallorca en ik wil graag zwemmen. :sweat_smile: :joy: Plan is om dan begin aug naar de huisarts e gaan.

Wat kan ik tot die tijd het beste doen? Ik heb heb het nu ontsmet en afgedekt met een wattenschijfje met jodium.

Bij mij werkt deze altijd heel goed, samen met de 5 minuten variant die ze heeft. Ik vind die vrouw alleen strontvervelend, maar goed bij mij werkt het dus heb het er voor over :joy:

2 likes

Je zou met deze vraag ook gewoon even de hap kunnen bellen voor overleg? Iedere forummer kan in theorie zeggen dat hij/zij arts is.

Yes ben ik aan het doen, maar erg lange wachtrij en paniek komt nogal op. Maar ben er doorheen dus zal mijn vraag weg doen!

@Vloeistof @DikkeKip @Philo @Zoeva @Zomerjas wat een hoop goede tips, dankjulliewel! Met warmhouden, wandelen, appels plukken en een bal (ik had nog zo’n triggerpointbal liggen) gaat het al een stukje beter dan vanochtend :blush:

5 likes