Toch maar weer een bericht gestuurd inderdaad.
Is er iemand die ontstoken pezen in de pols (de Quervain syndroom volgens mân huisarts) heeft waarbij antibiotica/een brace niet heeft geholpen en er uiteindelijk een spuit in is gezet?
Ik heb aan het eind van mijn menstruatie vrij lang nog bruin bloedverlies / bruine afscheiding. Nu bijna 2 weken na start menstruatie nog. Naar aanleiding hiervan uitstrijkje laten maken en testen op soaâs, deze uitslagen waren goed, maar omdat het zo lang aanhoudt maak ik me toch weer wat zorgen erover. Iemand dit ook meegemaakt? En wat kan het anders zijn, schommelingen qua hormonen enzo?
Als uitstrijkje goed is heb je toch zeker geen kanker op baarmoeder/baarmoederhals gebied?
Ik zet de spuiten regelmatig en het helpt vaak heel goed en heel lang.
Gebruik je iets van hormonale anticonceptie?
Nee niets
Kan bij hoge uitzonderingen wel geloof ik, maar is echt niet waarschijnlijk. Kan vanalles zijn denk ik, maar als je je zorgen maakt gewoon aan de bel trekken!
Als je echt alles wil uitsluiten zou je nog om een gynaecologische echo kunnen vragen, dan is de baarmoederwand ook nog bekeken.
Het kan zijn dat je progesteron wat laag is en dan bouw je niet zoân stabiel baarmoederslijmvlies op en dan blijft het instabiel/brokkelig. Dit kan komen doordat je richting de overgang gaat of door PCOS, maar bijv ook door schildklierproblemen.
Ik zou me er niet direct zorgen over maken, grootste kans dat het âniksâ is, maar er zijn nog wel dat dingen die onderzocht kunnen worden.
Maar het werkt dan dus maar tijdelijk? Mijn huisarts had wel gezegd dat dat een optie is na antibiotica en voor een operatie, maar verder nog niet echt info gegeven.
Ik denk niet dat je antibiotica hebt gehad, maar een kuur met een ontstekingsremmer?
Bij een deel van de mensen is 1x injectie voldoende, bij een deel komt het terug, ligt ook aan de oorzaak (bijv kapsters die blijven knippen, dan komt het waarschijnlijk wel weer terug).
Dank voor je reactie! Van de huisarts mocht ik zwanger worden maar dit klinkt nou niet alsof dat eitje makkelijk zal blijven plakken
zie wel wat andere symptomen ook qua schildklierproblemen. Ik ga deze menstruatie even afwachten en dan zien wat ik ga doen
Oh ja kan ook, de huisarts noemde het antibiotica maar het is ibuprofen aurobindo dus denk idd ontstekingsremmer ja
Ik mag echt hopen dat de huisarts het niet zo noemde haha het is echt heel iets anders. ![]()
NSAID lijkt ook net niet op antibiotica
Haha ja ik weet het niet meer, misschien noem ik het in mân hoofd zo.
Ze is wel Belgisch dus misschien scheelt dat nog iets. Ik heb echt geen flauw idee, ze schreef iets voor en dat slik ik maar gewoon braaf.
Ik heb trommelvliesbuisjes en ben op een tropisch eiland op vakantie. Gisteren heb ik gesnorkeld (en een walvis haai gezien omg) maar nu zit er water in mijn oor.
Van mijn KNO arts mocht ik gewoon zwemmen met de buisjes ook met hoofd onder water maar niet duiken. Dit heb ik ook niet gedaan.
Online zie ik wisselende adviezen bij folders van ziekenhuizen, sommige zeggen dat ik niet met het hoofd onder water mag.
Nu ben ik dus toch bang dat het water door het buisje heen gaat naar het middenoor en daar gaat irriteren. Over twee dagen vlieg ik alweer. Ik heb altijd oorproblwmen gehad en daardoor ook wel een klein trauma aan over gehouden. Ik zoek eigenlijk gewoon geruststelling.
Ja, heb ik gehad tweemaal. Hielp hier niet en ben uiteindelijk eraan geopereerd.
Ik heb injecties gehad. Heel fijn om direct van de pijn af te zijn maar helaas werkte het maar tijdelijk (6 maanden ongeveer), is echt symptoombestrijding. Ik zou je echt aanraden éérst handtherapie te proberen, die injecties maken je pezen zwakker.
Ik ga op vakantie naar een plek waar vooral Amerikanen komen en op elke in paklijst staat pepto bismol
. Wij hebben dat natuurlijk niet en ik kan ook niet iets vinden met dezelfde werkzame stof. Is er iets wat hierop lijkt? Ik wil wel voor de zekerheid iets meenemen maar weet niet of rennies/gaviscon vergelijkbaar zijn
Op welke paklijst, voor jezelf? Waarom is het relevant dat er veel Amerikanen komen?
Ik denk omdat het dan om een Amerikaans product gaatâŠ
@Luzarl als ik google lees ik dat het ook voor darmklachten en diarree is, dus zou dan eerder aan imodium denken om mee te denken.