Ohhhhh Haha jammer!
Hahaha misschien kan je het een keer voor ons opnemen?
@ZusjevanJoost deze meditatie heeft mij een tijd geholpen bij slapen, de eerste keren luisterde ik hem uit maar na een tijdje was ik vaak halverwege al weg. Wel incl goede “slaaphygiene” (zo’n vies woord vind ik dat haha)
Fijn, dank je wel! Ik merk nu ik denk richting de perimenopauze aan het gaan ben ik meer moeite heb om in slaap te vallen. Ga deze eens luisteren en naar mijn slaaphygiëne ( ) kijken
Val ik zelf in slaap bij de opnames
Wat mij hielp met in slaap vallen was steeds hetzelfde herhalen. Op een gegeven moment ben je dan zo geconditioneerd dat zodra je ermee begint je hersens al denken oh ja zzz
Voor doorslapen helpt me dan weer helemaal niks jammer genoeg (ik hou van lijstjes dus dan noem ik in mijn hoofd bijvoorbeeld een hele boekenreeks of plaatsen met abc of iets anders wat je zo kunt opdreunen)
Ik vind de tracks to relax podcast heerlijk. Gebruik het bijna nooit maar als ik 't aanzet werkt het altijd.
Sorry. Maar ik vind dit echt heel grappig. Dat jij in bed tegen jezelf zegt ‘wat fijn dat je luistert’
Ik heb met fases veel last van eczeem, vooral in mijn gezicht. Ik ben hiervoor al vaker bij een dermatoloog geweest, maar de oorzaak is tot nu toe niet gevonden. Nu heb ik momenteel ook alweer een week of 8 eczeem rond mijn ogen en mond en niks lijkt nu echt te helpen. Ik had een redelijk sterke hormoonzalf maar de huisarts dacht dat ik daar te heftig op reageerde dus nu heb ik weer een type 1 zalf sinds woensdag en lijkt het weer zo enorm op te laaien. Ook heb ik een tijdje Elidel gesmeerd, en dat houdt de boel wel stabiel maar het gaat niet weg.
De eczeem is nu zo erg dat het vooral rond mijn ogen echt pijn doet en er vocht onder zit waardoor mijn huid dik is. Het liefst zou ik nu weer Elidel gaan smeren omdat dat de boel in elk geval niet verergerd, maar die zalf mag niet met hormoonzalf gecombineerd worden. Hoe lang zou ik moeten wachten voor de hormoonzalf is uitgewerkt en ik de Elidel kan smeren?
Uiteraard bel ik maandag de huisarts weer, maar ik heb er zo’n last van dat ik me echt ff hopeloos voel.
Oh rond je ogen is echt killing! Ben je al een bij een allergoloog geweest?
Ik vind de laroche posay cicaplast B5 dan echt heerlijk om te smeren rond mijn ogen.
Sterkte
@Ladybug ik heb heel veel geleide meditaties gedaan. Denk dat het daar van komt.
Ik ben toevallig gister overgestapt van hormoonzalf naar elidel en een antibioticakuur. En daar zaten 2 dagen van niet smeren bij!
Ik heb mijn galblaas nu een paar maanden geleden en nu aanvalsvrij. Wel last van mijn darmen af en toe maar dat had ik daarvoor ook!
De operatie zelf is me ook heel erg meegevallen.
Nee, denk dat dat misschien de volgende stap wordt. Heb wel flinke hooikoorts, dus daar kan het ook aan verwant zijn.
Die Cicaplast heb ik ook en helpt ook wel fijn als het rustig is, maar nu heb ik zo’n opvlamming dat het niet genoeg is.
@JustinBieber Heb je de hormoonzalf ook af moeten bouwen? Ik gebruik deze sinds woensdag dus ik weet ook niet of ik in 1x mag stoppen nu, of ook nog af moet bouwen.
Nee ik heb cold turkey met alles moeten stoppen. Maar echt alles. Soort tandpasta, makeup, hormoonzalf & alle huidverzorging.
Bedoel je dat je helemaal niks meer mocht gebruiken? Of speciale producten?
Ik heb niet zo lang geleden nog een allergietest gehad met alles wat ik op mijn lichaam smeer en daar kwam niks uit. Dus dat kan (gelukkig) niet de trigger zijn.
Bij mij is het ook hooikoorts gerelateerd en ik heb de laatste weken weer meer last. (kan het door het vele maaien komen?)
Als ik eczeem rond mijn ogen krijg druppel ik een tijdje consequent met oogdruppels (allergo-comod) en mijn eczeem verdwijnt dan ook.
Ik mag echt helemaal niks meer gebruiken. 0. Alleen spoelen met lauwwarm water. Elidel creme smeren & ik slik antibioticakuur erbij de komende weken.
Maar ik heb clownseczeem dus ik weet niet of we hetzelfde hebben.
Onze baby heeft vandaag 11 dagen geleden gepoept hij is verder niet huilerig dus wilde dit weekend nog afwachten (gezien het bij baby’s die borstvoeding krijgen normaler schijnt te zijn als ze eens in de 10 dagen poepen).
Vandaag toch maar de huisarts bellen. Weet iemand wat ze daaraan kunnen doen bij baby’s?
Lactulose is volgens mij eerste keus bij geobstipeerde baby’s, hoe oud is je baby? Al aan de fruithapjes? Dan zou je zo’n potje pruimen kunnen proberen (zelfde werkzame stof als lactulose).
Nog geen 7 weken dus dan zal het wel een laxerend middel worden? Heeft dat verder geen vervelende bijwerkingen?
Hier ook lactulose gehad bij ons kleintje, ging prima in het begin. Later zijn we overgestapt op Forlax, toen hij ouder was.