Lactulose siroop of macrogol zakjes. Hier veel ervaring mee. Het is niet dat ze dan ineens mega diaree krijgen ofzo, alleen dat poepen lukt.
Inmiddels na de PBS diagnose nog steeds elke dag zo’n buikpijn. Ook steeds op precies dezelfde plek. Vanochtend huilend bij de huisarts gezeten.
De afgelopen dagen ook echt allerlei voedsel vermeden, geen koolzuur, knoflook, chili, suikers, tarwe, bepaalde fruit en noem maar op.
Maar de pijn blijft ook als ik naar de toilet ben geweest. Nu is het al de 6e week en de pijn maakt me gek.
Ze gaat de diagnose heroverwegen en morgen een volledige buikecho. Hoop echt dat daar iets uitkomt.
Probeer in de tussentijd even pepermunt olie capsules. Weet niet of je dat al geprobeerd hebt. Enige wat mij hielp met enorme darm pijn.
Ja heb ik 14 dagen achter elkaar geslikt, maar geeft geen verlichting. Ik heb nu zelfs ontlasting gehad en de buikpijn blijft het zelfde. Ik heb nog geen enkele keer géén buikpijn gehad in de afgelopen 6 weken
Oh das kak!
Top, dit inderdaad gekregen en hij heeft nu gepoept het was niet zoveel zoals verwacht na 11 dagen dus ik verwacht meer haha.
Maar wat ik me afvroeg, wanneer stop je hiermee? Direct als ze poepen of niet? Mn vriend heeft gegoogled (…) en die zei dat er stond dat je niet direct moet stoppen. Maar wanneer dan wel?
In de bijsluiter kan ik niks vinden. En om dit recept te verkrijgen moest ik CB, huisarts en apotheek bellen die allemaal naar elkaar wezen dus ik hoop dat iemand het hier weet.
Lactulose is toch gewoon vrij verkrijgbaar? Ik ben er destijds niet gelijk mee gestopt maar mijn baby had er ook al veel langer last van. Het lijkt mij beter om even door te gaan tot alles weer helemaal goed op gang is maar misschien kan je hiervoor beter weer het cb/huisarts bellen
Ondanks dat het misschien vrij te verkrijgen is. Zou ik bij een baby van 7 weken niet zomaar iets gebruiken.
Nee dat snap ik? Ik vroeg het omdat ze zei dat het moeilijk was om aan het recept te komen. Tegen mij zeiden ze toen namelijk dat ik het zelf bij de drogist moest halen.
Bij ons nam de huisarts dit gedeelte op zich. En ook qua begeleiding want bij ons deed de lactulose bijv niet voldoende.
Heeft iemand een tip voor het verwijderen van amandelstenen?
Ja, als je erop googled krijg je zo’n setje met een spuitje, lampje en ‘spateltje’. Dat werkt wel goed vind ik, vooral dat spuitje met water.
Is wel even oefenen (zodat je niet stikt), maar werkt wel goed.
Voorheen deed ik met een tandenstoker (een schone), werkt goed maar is niet zo veilig haha
Thnx, ja die spuitjes met spateltje was had ik al gevonden op google maar ik kan er denk ik helemaal niet bij. Ze zitten heel erg diep
Ja, met zo’n spuitje kan je ze dan soms wel eruit spuiten. Maar goed weet natuurlijk niet hoe diep ze zitten.
Ik vouw een haarspeld helemaal uit en dan gebruik ik de dikke kant om de amandelsteentjes eruit te wippen, beetje aan de zijkanten van de groeven drukken zodat ik ze goed leeg kan maken. Dan hoef ik zelf niet vol met m’n handen in m’n mond maar kan ik er wel gewoon bij
Ik had er vroeger regelmatig last van, zaten zo diep dat ik er niet bij kon. Ik gorgelde dan met zout water. Echt minuten lang tot zo’n brokje los schoot .
Heb dit weekend met grootste klus van het jaar (ben fotograaf) en nu is mn oog ontstoken heb de huisarts al gesproken en fotos gemailt, maar hebben jullie tips wat evt kan helpen?
Oogdruppels, schoonmaken met gekookt water een een watje
Ja zo’n spateltje/lepeltje werkt voor mij het beste. Is wel echt oefenen en nu wip ik ze er zo uit zonder te kokhalzen
Dit. @itakepictures Vond zelf zalf makkelijker toedienen. En een zonnebril zoveel mogelijk op. (Zon) licht is een extra irritatie waardoor je sneller kan gaan tranen en het is gewoon vervelend aan je ogen.