Het grote medische vragen-topic #4

Nee dat snap ik? Ik vroeg het omdat ze zei dat het moeilijk was om aan het recept te komen. Tegen mij zeiden ze toen namelijk dat ik het zelf bij de drogist moest halen.

1 like

Bij ons nam de huisarts dit gedeelte op zich. En ook qua begeleiding want bij ons deed de lactulose bijv niet voldoende.

2 likes

Heeft iemand een tip voor het verwijderen van amandelstenen?

Ja, als je erop googled krijg je zo’n setje met een spuitje, lampje en ‘spateltje’. Dat werkt wel goed vind ik, vooral dat spuitje met water.
Is wel even oefenen (zodat je niet stikt), maar werkt wel goed.

Voorheen deed ik met een tandenstoker (een schone), werkt goed maar is niet zo veilig haha

Thnx, ja die spuitjes met spateltje was had ik al gevonden op google maar ik kan er denk ik helemaal niet bij. Ze zitten heel erg diep :grimacing:

1 like

Ja, met zo’n spuitje kan je ze dan soms wel eruit spuiten. Maar goed weet natuurlijk niet hoe diep ze zitten.

Ik vouw een haarspeld helemaal uit en dan gebruik ik de dikke kant om de amandelsteentjes eruit te wippen, beetje aan de zijkanten van de groeven drukken zodat ik ze goed leeg kan maken. Dan hoef ik zelf niet vol met m’n handen in m’n mond maar kan ik er wel gewoon bij

3 likes

Ik had er vroeger regelmatig last van, zaten zo diep dat ik er niet bij kon. Ik gorgelde dan met zout water. Echt minuten lang tot zo’n brokje los schoot :nauseated_face:.

1 like

Heb dit weekend met grootste klus van het jaar (ben fotograaf) en nu is mn oog ontstoken :expressionless: heb de huisarts al gesproken en fotos gemailt, maar hebben jullie tips wat evt kan helpen?

Oogdruppels, schoonmaken met gekookt water een een watje

Ja zo’n spateltje/lepeltje werkt voor mij het beste. Is wel echt oefenen en nu wip ik ze er zo uit zonder te kokhalzen

1 like

Dit. @itakepictures Vond zelf zalf makkelijker toedienen. En een zonnebril zoveel mogelijk op. (Zon) licht is een extra irritatie waardoor je sneller kan gaan tranen en het is gewoon vervelend aan je ogen.

1 like

Thanks, wat voor zalf had jij? Gewoon van de drogist?

1 like

Ughhh ik heb mijn huisarts al gemaild maar kreeg net terug dat de assistent het morgen aan de huisarts gingen laten zien en ik heb NU geruststelling nodig :joy:
Ik heb een week geleden bloed laten prikken en ondanks dat het in 1x prikken goed ging is het echt een enorm grote blauwe plek geworden. Dat heb ik noooooit. Ik heb wel eens blauwe plekken maar ben er denk ik niet gevoelig voor?

Nu is er sinds gisteren een rood stuk bij gekomen, wat ook wat lijkt te gloeien (ik weet gewoon niet meer wat ik voel op dit moment, zo zit ik in mijn hoofd hiermee haha). De spier rond mijn elleboog is ook al een paar dagen wat gevoelig, als een soort heel lichte spierpijn. De reden dat ik hier zoveel stress van heb is niet omdat ik denk dat ik dood ga maar omdat ik trouwfotograaf ben en ik zaterdag en volgende week bruiloften/mijn drukste week heb die ik NIET kan missen.

De foto’s natuurlijk!

Samenvatting

Hoe het was begin deze week (heb maandag deze foto ook al gemaild naar de huisarts op aandringen van vrienden)

En nu:

Mijn eigen vermoeden is dat ik maandagavond bij sportles, waar ik alleen mijn benen heb getraind, toch misschien met een apparaat net wat teveel druk heb gezet (door me ergens aan vast te houden bijv.) en er weer iets is gaan lekken? Het lijkt ook wat te gloeien. Als ik logisch nadenk weet ik ook niet wat er aan gedaan kan worden behalve rust nemen, maar misschien ben ik gewoon intern aan het doodbloeden met 5 tromboseproppen weet je wel?!?!?! :joy: :joy:

1 like

Is het mogelijk om je huisarts/assistente hierover te bellen? Het is inderdaad een onwijs grote blauwe plek voor een bloedafname prik.

5 likes

Ja heb ze al gemaild met foto’s en kreeg dus net terug dat ze het morgen gaat laten zien aan de huisarts.

3 likes

Nee van de dokter. Maar dat dan maak je een gootje van je oog en doe je daar een klodder in. Met druppelen moet je toch omhoog kijken het licht in.

Thnx allemaal voor de amandelsteentips. Ik ga gorgelen met zout water en de haarspeld proberen!

1 like

Ik vind het best wel raar dat ze dit morgen pas laat zien :smiling_face_with_tear: sorry dat helpt niet voor geruststelling hahaha

6 likes

Ja ik ook haha, ergens denk ik: nou dan zit er geen spoed achter dus dan is het vast een goed teken. Anderzijds denk ik: zie je nou wel, die van maandag heb je ook niet aan de huisarts laten zien maar zelf gewoon een standaard verhaal over een hematoom getypt!! :joy: