Het grote medische vragen-topic #4

Een lichte ontstekingsreactie is niet gek als het lichaam een groot hematoom aan het opruimen is. Als je verder niet ziek erbij bent en geen koorts hebt is het een kwestie van koelen, PCM zo nodig en de tijd zijn werk laten doen.

Edit: er bloedt heus niets meer actief.

3 likes

Dank!! :heart: PCM, is dat een paracetamol?

Haha ja, alleen nodig bij pijn.

1 like

Top, dankjewel voor de geruststelling!

1 like

Sorry misschien voor mijn irritante updates, maar na een buikecho wordt ik toch doorverwezen naar de gyn om endometriose of andere afwijkingen uit te sluiten. Ik hoop echt dat ik snel terecht kan (want over 5 weken vertrek ik naar Japan en met deze pijn wilt ik dat écht niet). En ik hoop dan écht dat ze iets vinden want ik trek deze buikpijn zo onwijs slecht.

@ciselering als iets gehoord van jouw arts?

2 likes

Ahhh wat vreselijk naar jouw situatie! Ik heb erg last gehad van vleesbomen en had op een gegeven moment ook elke dag buikpijn. Kost zoveel energie… hoop dat ze snel achterkomen wat het is joh! Ik leef met je mee wil ik zeggen met mijn anecdote :joy: Bleh!

En ja het is gewoon een bloeduitstorting die naar beneden zakt dus niks aan de hand als het goed is gelukkig :slight_smile:

1 like

Ik heb al weken een wondje aan het begin van mijn neusgat wat maar niet weg gaat. Het doet geen pijn maar ik ‘voel’ het wel de hele tijd. Ik smeer er nu steeds vaseline. Heeft iemand een beter idee wat ik er op zou kunnen smeren en het hopelijk weg gaat?

1 like

Na alle krentenbaard verhalen is dat waar ik aan denk en anders zou ik er juist een tijdje niks opsmeren en er ook echt niet aan zitten. Als het gewoon een wondje is zou het dan wel moeten genezen.

2 likes

Idd echt afblijven en als het niet overgaat even naar de huisarts

2 likes

Denk niet dat het krentenbaard is. Volgens mij is het ontstaan vanuit een puistje… maar niks er op dus? Voelt zo gek maar ga daar maar even voor dan

Als jij aan puistjes zit/krabt, kan het wel daar uit ontstaan.
Zelf ook op die manier krentenbaard in m’n gezicht gehad.

Wellicht even op thuisarts de symptomen van krentenbaard opzoeken?

Beetje een domme vraag maar hoe werkt een bezoek aan de fysiotherapeut? Kan ik gewoon een praktijk bij mij in de buurt opzoeken en een eerste afspraak maken?

Ik heb fysiotherapie in mijn verzekeringspakket zitten. Moet ik dan nog ergens op letten (tarieven ofzo?)? Of kan ik gewoon bij een willekeurige fysio een afspraak maken?

Ja, je kan gewoon een afspraak maken, voor fysio heb je geen verwijzing nodig! Je moet wel even checken of jouw fysio een contract heeft met je zorgverzekeraar overigens.

3 likes

Voor de zekerheid even checken of je zorgverzekeraar een contract heeft met de fysio. Dat kun je op de website van je zorgverzekeraar wel checken!

Ik zou er zinkzalf op smeren, wel met een wattenstaafje, omdat je niet zeker weer of het besmettelijk is.

(Ik hoop dat dit de goede plek is voor deze vraag)

Ik heb al een tijdje dat als ik in bed het lijkt alsof er beestjes over me heen kruipen. Een beetje alsof er muggen of iets anders over mn huid lopen. Maar als ik op die plekken sla/wrijf zie ik niets. Ik heb al alles gegoogeld over bedwansen en luizen en ander ongedierte maar ik herken de symptomen of signalen daarvan totaal niet. Ik heb mn bed onderzocht en zie geen beestjes of rare puntjes die beestjes zouden kunnen zijn, ik kan ook geen plekjes ontdekken die op een beet lijken ofzo. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Heb hierdoor wel allemaal stipjes op mn armen ontdekt wat blijkbaar keratosis pilaris heet, en ik heb geleerd dat er iets bestaat als formicatie, waarbij je de waan hebt dat beestjes over je heen kruipen, dus het was allemaal weer heel educatief.

1 like

Ik heb dat gevoel van beestjes die over mij heen kruipen in bed als mijn huisstofmijt allergie weer heel erg opspeelt, heb je dat toevallig?

Daar ben ik (vermoedelijk, ik ben er nooit op getest) wel allergisch voor idd. Dat zou een hoop verklaren. Bedankt voor je antwoord!

1 like

Ik heb het nu ook na de zomer. Mijn theorie was dat ik m’n huid meerdere keren per dag insmeerde met zonnebrandcrème en nu met (vrijwel) niks meer en dat mn droge huid gaat jeuken. Ik hou helemaal niet van bodylotion maar ben het sinds deze week toch maar gaan gebruiken in de hoop dat de jeuk minder wordt.

2 likes

Ik herken dit ook. Heb het vaak op een specifieke plek (stukje bovenbeen) en vooral als ik in een bepaalde houding lig. Heb inderdaad ook het gevoel dat het bij mij droge huid is icm dat er dan lucht over dat stuk huid beweegt. Overdag heb ik er geen last van en als ik anders ga liggen, met dat stuk huid tegen het matras of dekbed is het gevoel ook weg. Dus geen oplossing helaas, maar wel herkenbaar…

1 like