Het grote medische vragen-topic #4

Ja, je kan gewoon een afspraak maken, voor fysio heb je geen verwijzing nodig! Je moet wel even checken of jouw fysio een contract heeft met je zorgverzekeraar overigens.

3 likes

Voor de zekerheid even checken of je zorgverzekeraar een contract heeft met de fysio. Dat kun je op de website van je zorgverzekeraar wel checken!

Ik zou er zinkzalf op smeren, wel met een wattenstaafje, omdat je niet zeker weer of het besmettelijk is.

(Ik hoop dat dit de goede plek is voor deze vraag)

Ik heb al een tijdje dat als ik in bed het lijkt alsof er beestjes over me heen kruipen. Een beetje alsof er muggen of iets anders over mn huid lopen. Maar als ik op die plekken sla/wrijf zie ik niets. Ik heb al alles gegoogeld over bedwansen en luizen en ander ongedierte maar ik herken de symptomen of signalen daarvan totaal niet. Ik heb mn bed onderzocht en zie geen beestjes of rare puntjes die beestjes zouden kunnen zijn, ik kan ook geen plekjes ontdekken die op een beet lijken ofzo. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Heb hierdoor wel allemaal stipjes op mn armen ontdekt wat blijkbaar keratosis pilaris heet, en ik heb geleerd dat er iets bestaat als formicatie, waarbij je de waan hebt dat beestjes over je heen kruipen, dus het was allemaal weer heel educatief.

1 like

Ik heb dat gevoel van beestjes die over mij heen kruipen in bed als mijn huisstofmijt allergie weer heel erg opspeelt, heb je dat toevallig?

Daar ben ik (vermoedelijk, ik ben er nooit op getest) wel allergisch voor idd. Dat zou een hoop verklaren. Bedankt voor je antwoord!

1 like

Ik heb het nu ook na de zomer. Mijn theorie was dat ik m’n huid meerdere keren per dag insmeerde met zonnebrandcrĆØme en nu met (vrijwel) niks meer en dat mn droge huid gaat jeuken. Ik hou helemaal niet van bodylotion maar ben het sinds deze week toch maar gaan gebruiken in de hoop dat de jeuk minder wordt.

2 likes

Ik herken dit ook. Heb het vaak op een specifieke plek (stukje bovenbeen) en vooral als ik in een bepaalde houding lig. Heb inderdaad ook het gevoel dat het bij mij droge huid is icm dat er dan lucht over dat stuk huid beweegt. Overdag heb ik er geen last van en als ik anders ga liggen, met dat stuk huid tegen het matras of dekbed is het gevoel ook weg. Dus geen oplossing helaas, maar wel herkenbaar…

1 like

Is het een typische reactie dat je altijd een langdurige blauwe plek en bult krijg na vaccinatie?
Ik vind het gewoon heel irritant (er komt ene bult die een paar weken blijft en het voelt (inmiddels) ruim een week blauw, kan er niet op liggen zegmaar) maar is nu de 4e keer op rij en vraag me af of dit gewoon is hoe mij lichaam reageert en ik moet accepteren dat ik de komende weken niet meer op m’n zij kan slapen :rofl:
(Want dit komt van de DKTP prik en over 4 weken volgt de griep prik en dan is dit net weg denk ik :rofl:)

Ik heb goed nieuws voor je: de D(K)TP-vaccinaties geven het vaakst zo’n hevige lokale reactie, vooral bij de boosters.

Griepspuit veel minder (maar ik heb zelf ook wel vaak daarvan een best hevige reactie, maar niet wekenlang); lijkt ook een beetje willekeur.

1 like

Haha tnx! De vorige 3x waren van corona en/of griep en/of dktp :rofl:

2 likes

Heeft een griepprik nou echt zin? Zit eraan te denken om m vrijwillig te nemen in de hoop de griep from hell deze winter te voorkomen.

Iemand bekend met kinderziektes? Zijn dit beginnende waterpokken?

1 like

Natuurlijk heeft het zin, in die zin dat als je griep krijgt (geen verkoudheid, echt influenza) die milder en korter zal verlopen. Maar je weet natuurlijk niet of je komend seizoen influenza krijgt.

4 likes

Oh ik zit ook zo te speuren/wachten hier, het heerst op de opvang. Ik vidn dit er wel zo uitzien ja! De oudste hier heeft ook twee dit soort vlekjes, waarvan ik dacht dat het muggenbulten waren. De baby heeft daarentegen al een week 38,5-39,5 graden koorts terwijl ik vooral lees een dag of twee lichte verhoging. Wil echt dat het maar doorkomt en snel achter de rug is…

Ja gadver niks aan. Hier is de baby -gelukkig- nog oke maar de peuter dit weekend al heel lamlendig maar we dachten dat ie gewoon heel moe was. Ik hoop dus heeeeel erg voor hem dat het meevalt en voor mezelf dat het niet dit weekend doorkomt want mn vriend is een weekend weg :sweat_smile:

En vind het met de baby wel spannend hoor, hij is nog geen 8 weken. Hoe oud is jullie baby?

Ik zie hier op het forum veel goede ervaring met excedrin en bij mij werkt het ook super bij heftige hoofdpijn. Ik hoorde van iemand dat je het ook gewoon ā€˜zelf kunt combineren’. Aspirine, pcm en een glas cola/ koffie en dat dat dan veel goedkoper is. Is dat te simpel gedacht? :joy:

Zag wel dat in een tablet excedrin 250 mg aspirine, 250 mg pcm en 65 mg cafeĆÆne zit. 250 mg is minder dan normale aspirine/pcm natuurlijk…

Je kan ook huismerk proberen:
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-apc-tabletten/p/21755
Of gewoon paracetamol met coffeine en los aspirine erbij

3 likes

Dan is het huismerk kruidvat of roter goedkoper. Aspirine is best duur alsnog om dan los te kopen.

En ik kreeg dan vandaag bij de huisarts weer het advies om alleen 400mg ibuprofen te gebruiken bij hoofdpijn.

Ja ik doe het vaak met ibuprofen maar soms krijgt dat het niet weg en excedrin wel

3 likes