Is het een typische reactie dat je altijd een langdurige blauwe plek en bult krijg na vaccinatie?
Ik vind het gewoon heel irritant (er komt ene bult die een paar weken blijft en het voelt (inmiddels) ruim een week blauw, kan er niet op liggen zegmaar) maar is nu de 4e keer op rij en vraag me af of dit gewoon is hoe mij lichaam reageert en ik moet accepteren dat ik de komende weken niet meer op m’n zij kan slapen ![]()
(Want dit komt van de DKTP prik en over 4 weken volgt de griep prik en dan is dit net weg denk ik
)
Ik heb goed nieuws voor je: de D(K)TP-vaccinaties geven het vaakst zo’n hevige lokale reactie, vooral bij de boosters.
Griepspuit veel minder (maar ik heb zelf ook wel vaak daarvan een best hevige reactie, maar niet wekenlang); lijkt ook een beetje willekeur.
Haha tnx! De vorige 3x waren van corona en/of griep en/of dktp ![]()
Heeft een griepprik nou echt zin? Zit eraan te denken om m vrijwillig te nemen in de hoop de griep from hell deze winter te voorkomen.
Natuurlijk heeft het zin, in die zin dat als je griep krijgt (geen verkoudheid, echt influenza) die milder en korter zal verlopen. Maar je weet natuurlijk niet of je komend seizoen influenza krijgt.
Oh ik zit ook zo te speuren/wachten hier, het heerst op de opvang. Ik vidn dit er wel zo uitzien ja! De oudste hier heeft ook twee dit soort vlekjes, waarvan ik dacht dat het muggenbulten waren. De baby heeft daarentegen al een week 38,5-39,5 graden koorts terwijl ik vooral lees een dag of twee lichte verhoging. Wil echt dat het maar doorkomt en snel achter de rug is…
Ja gadver niks aan. Hier is de baby -gelukkig- nog oke maar de peuter dit weekend al heel lamlendig maar we dachten dat ie gewoon heel moe was. Ik hoop dus heeeeel erg voor hem dat het meevalt en voor mezelf dat het niet dit weekend doorkomt want mn vriend is een weekend weg ![]()
En vind het met de baby wel spannend hoor, hij is nog geen 8 weken. Hoe oud is jullie baby?
Ik zie hier op het forum veel goede ervaring met excedrin en bij mij werkt het ook super bij heftige hoofdpijn. Ik hoorde van iemand dat je het ook gewoon ‘zelf kunt combineren’. Aspirine, pcm en een glas cola/ koffie en dat dat dan veel goedkoper is. Is dat te simpel gedacht? ![]()
Zag wel dat in een tablet excedrin 250 mg aspirine, 250 mg pcm en 65 mg cafeïne zit. 250 mg is minder dan normale aspirine/pcm natuurlijk…
Je kan ook huismerk proberen:
https://www.kruidvat.nl/kruidvat-apc-tabletten/p/21755
Of gewoon paracetamol met coffeine en los aspirine erbij
Dan is het huismerk kruidvat of roter goedkoper. Aspirine is best duur alsnog om dan los te kopen.
En ik kreeg dan vandaag bij de huisarts weer het advies om alleen 400mg ibuprofen te gebruiken bij hoofdpijn.
Ja ik doe het vaak met ibuprofen maar soms krijgt dat het niet weg en excedrin wel
Waarom eigenlijk? Is dat beter dan excedrin?
Ja geen idee, ik vond het ook een beetje apart maar ik vond het consult lang duren en had geen zin om het te vragen ![]()
![]()
1 tablet Excedrin bevat 250 mg aspirine en 250 mg paracetamol en nog een beetje cafeine.
Als je per se paracetamol en aspirine zou willen nemen voor migraine - en dus niet gewone hoofdpijn - is het goed om te weten dat aspirine sowieso al een off-label behandeling is. Maar dan is de geadviseerde dosis volgens de NHG-standaard 1 gram paracetamol en 1000mg aspirine. Zelfs als je per keer dan 2 tabletten excedrin inneemt heb je een onderdosering van beide.
Een off-label medicijn is in de meeste gevallen niet de beste keuze. Beste is dus bij hoofdpijn en migraine om paracetamol en ibuprofen (of naproxen) te combineren, gewoon het huismerk van Kruidvat of Etos. Als dat niet werkt of je hebt meer dan 2 migraine aanvallen per maand dan kan een preventieve aanpak zinvoller zijn (en is het ook waard om een afspraak bij je huisarts te maken). Daarbij nog; te lang en teveel pijnstiller gebruik an sich kan ook juist zorgen voor het in stand houden van hoofdpijn.
Ik gebruik het in plaats van sumatriptan want daar reageer ik ineens heel gek op.
Verder heb ik metoprolol als voorkomend medicijn voor migraine.
Die excedrin zal dan deels placebo zijn wsl maar placebo effect is ook effect ![]()
Ben in zuid Duitsland gebeten door dit insect die in de mouw van m’n vest zat, heb op de plek van de beten een rood puntje met witte soort zwelling/bultje er omheen. Moet ik hier iets mee? Ik krijg niet uitgevonden welk insect dit is, het lijkt een soort tor (ongeveer 1,5cm, wat bruiner dan op de foto).
Ik kom bij een boomsikkelwants uit en die is niet gevaarlijk/giftig voor de mens volgens Google
Ah bedankt voor de info! Raar dat excedrin dan toch beter werkt bij mij dan een combi van paracetamol en ibuprofen/naproxen. Komt dat dan door de toevoeging van cafeïne
Placebo zou ook goed kunnen haha.
Wat bedoel je trouwens met preventieve aanpak? (sorry voor al de vragen, hoofdpijn is nogal een onderwerp in mijn leven
)
Net als voor @Hippe_kikker als het werkt is dat alleen maar goed voor jullie! Kan goed placebo zijn; maar als het echt niet werkte dan zou niemand het meer kopen… Dus er moet iets goed aan de combinatie zijn. De NL richtlijnen zijn alleen zo ingericht zoals ik beschreef (dus waarom de HA van Karl het advies gaf om ibuprofen te gebruiken)
Met preventieve aanpak bedoel ik voorkomen dat je migraine krijgt in plaats van pas medicatie gaan nemen als je het krijgt. Dat kan bijvoorbeeld door elke dag een medicijn te namen (zoals bijvoorbeeld een beta-blocker, metoprolol). Hierbij zie je dat mensen dat minder of geen migraine aanvallen meer krijgen. Maar dat gaat eigenlijk veel te ver om hier helemaal advies over te geven via het forum (en mist hier ook alle nuances).
Als je veel last hebt van hoofdpijn en je komt via je huisarts niet verder dan paracetamol en ibuprofen (of excedrin) dan kan het het echt waard zijn om een verwijzing te vragen naar een neuroloog. Ik vind hoofdpijn vaak echt een klacht die niet serieus genoeg genomen wordt!