Heb al wel wat opgezocht hier maar nog niet echt gevonden: heeft er iemand een bloedtest laten doen om glutenintolerantie te testen? Ik twijfel al een tijdje, heb namelijk met periodes echt wel last van mijn darmen (nu ook weer 1,5 week lang een opgezette buik en semi-verstopping :’( lijkt ook met het veranderen van de seizoenen te komen, wat ik eerst weet aan gewoon wat minder bewegen…) maar heb ook aaaaltijd ijzertekort en de laatste jaren echt regelmatig aften en ontstoken tandvlees (terwijl ik echt lovende woorden krijg van de tandarts over mijn schone gebit!). Ik las net dat aften ook kunnen betekenen dat je een glutenintolerantie hebt dus… mmm.
Misschien herinneren jullie je wel dat ik laatst zo beurs was na het bloedprikken dus ik voel er weinig voor om weeeeer bloed te laten prikken haha, maar ik dacht altijd dat je gewoon maandenlang zo’n dieet moest volgen voordat je het wist dus dan is bloedprikken wel een makkelijkere, eerste stap.
Lang verhaal kort: ik twijfel of ik dit moet aanvragen bij mijn huisarts. Die zelftests lijken me wat minder betrouwbaar. Maar misschien heeft iemand ervaring met een test bij de huisarts of thuis? Dan hoor ik graag ervaringen 
Sorry warrig verhaal
Dit is niet echt een vraag, meer een dagboekverslag