Het grote medische vragen-topic

Oké gekke vraag misschien. Vaak ben ik voor ik een ontsteking ontdek “anders”. Ik kies meer voor mezelf tegenover de mensen om me heen, inclusief knallende ruzies. Ik heb er dan lak aan en normaal ben ik niet zo.
Is dit toeval of is dit een soort zelfbescherming.

ik heb dit ook een tijdje gehad, ook alsof m’ hele lijf sliep. Ik werd hier zo bang van. Volgens mijn huisarts bleek het bij mij een magnesium tekort te zijn. Ik slip het nu bij en heb er nog enkel last van als ik heel erge stress heb.

1 like

Kan ook door een spier komen oid die op een zenuw drukt? Geen idee eigenlijk.
Maar ik vind dat je gewoon even de HAP moet bellen. Die kunnen direct advies geven! Je mag voor vragen ook prima bellen :slight_smile: Cursieve tekst

Oh echt? Mijn neuroloog had namelijk tegen mij gezegd dat ik het moest innemen zodra ik zeg maar de aura kreeg.

Wel stom dat sommige artsen dus weer andere dingen zeggen. Dat maakt het altijd wel verwarrend

Ik heb op mijn linkerschouderblad al vrij lang (15 jaar denk ik?) een redelijk grote moedervlek. Hij is zo’n 8 millimeter groot en ligt vrijwel plat op de huid. Sinds een jaar groeien er wel eens enkele haartjes uit, maar nu zag ik laatst dat de kleur ineens onregelmatig is. Normaal was hij lichtbruin maar nu zitten er twee soort van onregelmatig gevormde diepbruin/zwartige stippen in.

Ik heb verder redelijk veel verschillende soorten moedervlekken, een hele lichte huid met sproetjes.

Is het raadzaam om dit aan een huisarts voor te leggen of kan ik het beter eerst even zelf in de gaten houden?

Oké dit is dus helemaal niet dringend, maar ik vraag het me al een tijdje af. Ik heb al jaren hooikoorts, en één van de dingen waar ik dan last van krijg is dat m’n oog vaak dicht gaat zitten. Ik krijg geen dikke oogleden oid, maar het voelt alsof mijn onderste ooglid naar boven trekt. Het is meestal maar één oog, niet altijd dezelfde, als het heel heftig is allebei. Vaak kan ik ze nog wel openkrijgen tot een spleetje maar niet verder. Als het gebeurt gaat het altijd gepaard met pijn achter m’n oog, vaak ook hoofdpijn en pijn in m’n wang, kaak en nek, alleen aan de kant van het dichte oog.

Vind ik allemaal best, maar sinds één a twee jaar heb ik er veel vaker last van. Merkte het eerst vooral in parfumerieën of als ik langs iemand liep met een heftige parfumwalm, later ook als het ergens muf/benauwd was, en de laatste tijd op volledig willekeurige momenten, zowel binnen als buiten, en ik kan geen duidelijke triggers meer aanwijzen. Soms gebeurt het in huis maar over het algemeen heb ik thuis nergens last van dus denk niet dat het stof is.

Ik vraag me nu dus af of het ook iets anders dan allergie kan zijn, aangezien het dus heel inconsistent is en ik geen triggers meer aan kan wijzen. Heb me suf gegooglet maar kan er helemaal niks over vinden, ook niet als symptoom van hooikoorts/allergie.

Ah fijn voor je dat het meeviel!!

2 likes

Ik heb buikgriep en mijn anus is helemaal schraal door de diarree en het vegen, zou het helpen om er vaseline op te smeren? Voor mijn idee veeg ik het er dan net zo leuk weer af als ik weer naar de wc ga maar ik ben wanhopig en denk beter iets dan niets.

1 like

Ik zou het sowieso smeren, na de ontlasting maar ook tussendoor. Als je dan moet heb je tenminste alvast wat zitten en is afvegen een stuk aangenamer.

1 like

@Pantalones Hoe gaat het nu met je? Heb je nog dat rare gevoel aan je gezicht?

1 like

Eerder dronk ik best veel koffie. Maar op een gegeven moment had ik steeds vaker dat ik me duizelig voelde, licht in mijn hoofd en misselijk. Ik ben gestopt met koffie en er nooit meer last van gehad. Nu heb ik gisteren koffie gehad (ging goed), vandaag weer en kreeg weer dat nare gevoel. Is dat mogelijk van koffie? Ik heb het namelijk niet als ik veel cola drink, dus lijkt me dan niet van de cafeïne te komen.

Ik word helemaal knettergek van de jeuk door netelroos. Zit helemaal onder de vlekken en bulten en trek de jeuk amper nog.
Zit nu aan 3x per dag Fexofenadine wat de apotheker erg hoog vond, werkt helaas niet… kan donderdag terecht bij de dermatoloog maar ze mag nu echt dr best gaan doen met iets anders zoeken, dit is antihistamine soort nummer 4 en heb 2x Prednison gehad en niks werkt (voldoende). Zit ook een zwelling onder m’n voet waardoor lopen vrij pijnlijk is zonder schoen. Ben er echt ff helemaal klaar mee :pensive:

Ik heb precies hetzelfde, vraag me ook al een hele poos af of dat kan en hoe dat zit. Duizelig, misselijk, hartkloppingen soms. Heb er nog nooit iemand anders over gehoord.

Heb het ook niet áltijd als ik koffie drink maar vaak wel, de link is in elk geval wel duidelijk.
Bij andere cafeïnehoudende producten heb ik er geen last van (energydrank drink ik nooit maar cola, thee, chocola gaat prima). Vraag me ook al tijden af of het wel de cafeïne is of dat er iets anders in koffie zit wat dit veroorzaakt. Heb ook nog geen link kunnen leggen tussen bijv. Koffie + lege maag, koffie + weinig slaap of dat soort mogelijk extra “uitlokkende” factoren.

‘Fijn’ dat ik niet de enige ben. Ik kon er op internet namelijk ook niet echt iets over vinden. Ik heb inderdaad soms ook hartkloppingen. Ik kan verder ook geen link vinden, want gisteren bijna niks gegeten voor de koffie en vandaag juist na een flinke lunch. Ik krijg ook niet altijd meteen last ervan, want nu had ik het pas twee uur later. Ik kan natuurlijk gewoon weer stoppen met koffie, maar eigenlijk geniet ik best van een bak koffie :sob:.

1 like

oh zoooooo k!!!

bij mij is het nu na 15 jaar minder dan vroeger. of leer ik er mee leven??
maar goed, mij help 3x cetirizine of 2x en dan 'savonds 1 nedeltran. die laatste is top.

ondertussen zit ik op 2 cetirizine of 1 C. en 1 Nedeltran.

Ik lees wel meer goede ervaringen met Nedeltran!
Fijn dat die combi goed voor je werkt!
Mijn hemel moet er niet aan denken dat ik dit nog 15 jaar heb, respect voor je hoor pff.

Tnx :wink:
En helaas vinden ze ook in 95% van de gevallen geen oorzaak.
Ik ben van eigen ziekenhuis naar het AMC gegaan en weer door naar het VU. Maar Nope. Vanalles gevonden behalve de oorzaak hahaha

Maar goed ondertussen loop ik voor andere dingen weer in het ziekenhuis en zijn ze iets op het spoor. Heel zeldzaam en ik hoooooop dat dat ook de oorzaak is van de urticaria

Oh dat zou fijn zijn als je eindelijk een oorzaak zou weten!! Hopelijk is het verder niets ernstigs uiteraard! :hugs:
Gek eigenlijk he dat je lichaam zo heftig reageert op iets en dat iets wordt niet gevonden.

1 like

Nou ja, als het nooit gevonden word is er toch ook nooit eens goed onderzoek naar gedaan?
Valt niets aan te verdienen

Oh ja ik heb ook nog Neoral gekregen. In acute gevallen wil dat nog wel eens helpen alles plat te leggen en het niet meer terug komt. Best zwaar maar bij mij deed het niets