Het grote medische vragen-topic

Nee alleen anticonceptie en heb gister 2 paracetamol genomen voor hoofdpijn.

Klinkt alsof de ontlasting in je darmen tegen je blaas aan drukt…
heb je vaker last van verstopping? Anders even overleggen met je huisarts voor macrogol , dat maakt het zachter waardoor het er makkelijker uitkomt.

1 like

Ja ik ga wel even naar de huisarts als dit zo door blijft gaan. Bedankt voor je advies.

Maizena kan ook wel eens goed helpen!

Wat helpt t beste tegen diarree? :sob:

Dit klinkt wel redelijk heftig! Natuurlijk kan het de eerste keer een beetje pijn doen daar onder maar een stekende pijn en misselijkheid klinkt niet normaal. Ik zou denk ik toch gewoon even naar de dokter gaan om te kijken of alles goed is.

Gewoon even bellen en uitleggen! Die van mij zou dat zo voor je doen. Je zou het ook zelf kunnen proberen trouwens

1 like

Huisarts? Zeg je dat je er pijn aan hebt…

Bij PCOS horen veel hele kleine cystes, waarvan de kans best wel klein is dat ze knappen en pijn doen, en daarbij gebeurt dat zelfs bij een cyste van normale grootte niet zo snel (en hoeft het niet altijd pijn te doen, zoals je ovulatie, wat in principe ook het knappen van een cyste is!).
Mits je geen hƩle wilde seks hebt gehad en je de pijn niet aanhoudt of erger wordt, zou ik ervan uitgaan dat er niets ergs is gebeurd. De eerste keer seks was voor mij en heel veel vrouwen die ik ken ook heel erg pijnlijk, ook voor best wel lang. Het is gewoon een hele nieuwe ervaring op een plek waar normaliter niet zo veel actie is! Echter kan bellen natuurlijk ook geen kwaad, als je je veel zorgen maakt kun dat je misschien wat kalmeren. <3

2 likes

@suus ik had dat ook hoor! Heb ik wel een paar keer gehad in het begin. Zover ik weet is alles goed gekomen haha

1 like

Ik heb sinds ik weer aan de pil zit regelmatig last van spotting. Zou dit kunnen komen doordat de pil misschien niet sterk genoeg is voor mij?

Verder twijfel ik of het ook in verband staat met seks, want ik heb het idee dat ik na seks ook last heb van spotting (een dag later) maar heb geen idee of dit toeval is. Heb geen soa/hpv dus daar komt het niet vandaan.

Wij krijgen idd recepten van praktijken op naam van patiƫnten. Staan dan bij dat ze het op de praktijk bezorgd willen hebben, maar het wordt dan gedeclareerd op naam van de patiƫnt.

1 like

Niet hetzelfde, maar mijn enkel is een keer verbonden bij de huisarts met drukverband (heel slordig, ook niet goed met watten enzo maar echt alleen verband en niet eens goed) en toen kregen we een rekening van rond de tien euro voor dat rolletje verband. Terwijl ik hetzelfde bij de kruidvat had kunnen kopen en het zelf beter had kunnen verbinden.
Ik ging er van uit dat ze echt steun drukverband aan zouden leggen wat je zelf niet makkelijk doet, maar nee… een rekening verder mocht ik het alsnog zelf doen.

Best chill ook wel om dat thuis te hebben… haha, wat nou als je niet gebeld had? Had je het dan kunnen houden? Best apart toch

Misschien weg laten halen door een plastisch chirurg. Die kijken vaak beter naar de vorm van de incisie en de splijtlijnen van de huid. Krijg je een heel mooi/onzichtbaar litteken. Je kunt ook naar een privƩkliniek gaan. En even bij je zorgverzekering navragen wat zij vergoeden natuurlijk

1 like

Wat werkt het beste tegen misselijk zijn / overgeven?

Cola helpt mij meestal wel bij misselijkheid.

1 like

Bij mij helpen van die kleine crackers/toastjes…liefst met een beetje zout erop.

2 likes

Ik heb gigantische na pijn van een wortelkanaal behandeling van gister… maar ik ben zwanger en kan dus behalve een paracetamol geen pijn medicatie in nemen. En dat durf ik al niet. Iemand nog een idee hoe ik mezelf hier door heen krijg?

Wel de paracetamol op gezette tijden innemen.
Misschien zou koeling op de wang nog iets helpen? Vaak trekt de pijn na 2 dagen wel redelijk weg.

1 like