Het grote medische vragen-topic

Als het braken aan blijft houden zou je ook zetpillen tegen het braken kunnen nemen zodat daarna ook je medicatie hopelihk binnenblijft en het eten en drinken ook.

Ik heb weer eens een wondje tussen mijn tenen, denk dat het ergens ook schimmel kan zijn. Zijn er ook schimmelcremes te krijgen zonder recept of toch even de huisarts bellen?

1 like
1 like

Aahh super dankjewel.

@o0Lin0o ik ga zometeen de huisarts bellen. Heb sinds dat ik wakker ben niet meer gebraakt dus ik heb even wat thee gedronken maar al m’n spieren doen pijn en voel me wel nog misselijk. Hopelijk geven ze inderdaad zetpillen want die hielpen toen echt zo goed. Dankjulliewel voor de reacties. Ik zal tussendoor proberen genoeg water te drinken :slight_smile:

Oke jullie mogen lachen hoor.
Ik heb een nieuwe thermosfles en die nam ik gister mee in de auto. Bij het eerste stoplicht dacht ik dat het een goed idee was om alvast mijn thee te proeven dus ik giet… maar super lomp en veel te hard, en ik giet die hele thee langs mijn mond. En SUPER heet natuurlijk.

Nu heb ik dus 2 rode strepen over mijn kin lopen precies waar die thee is gelopen :sob::sob::sob: ik lijk wel dracula.
Vandaag is het niet minder geworden en nu ben ik ineens bang dat het altijd rood blijft en ik eeuwige Dracula blijf. Kan ik er nog iets op smeren om het sneller te laten herstellen? Gaat het wel weg?

5 likes

Ohhh hier moest ik echt keihard om lachen, sorry. (Wat overigens gelijk werd afgestraft door een hoestbui waar ik bijna niet meer uitkwam.)

1 like

Wat fijn dat je nieuwe thermosfles zo goed werkt!

6 likes

Hahahaha thanks mate.

Alleen durf ik hem nooit meer te gebruiken.
Wil iemand nog een goeie thermosfles gratis overnemen? Werkt prima en is maar 1 keer gebruikt:+1:
De thee zit er nog in. Misschien is hij inmiddels koud.

2 likes

Ineens vuurrode wangen, helemaal gloeiend, en jeuk! Niet te doen. Heb niks verkeerd gegeten of gedronken vandaag… Schouders en nek beginnen ook te kriebelen brr

Super lief dat je ernaar vraagt. Niet meer hoeven te braken! Wel nog pijn aan m’n spieren en wat hoofdpijn. Ik doe gewoon rustig aan. Niet te veel eten en genoeg drinken. Morgen voel ik me vast beter!

Het klinkt heel erg als de griep dit jaar, krijgen mensen ook enorme hoofdpijn van, veel spierpijn en alle bijkomende malaise.

1 like

Ik heb ook een tijdje domperidon geslikt. Ik had toen heel veel last van misselijkheid, maar de dokter kon verder geen oorzaak vinden. Het werkt heel prettig en scheelde echt wel in mijn misselijkheid. De klachten zijn uiteindelijk vanzelf gestopt. Misschien lag het wel aan stress of iets dergelijks.
Het is wel enkel verkrijgbaar op doktersrecept, dus ik weet niet of jouw vader je dat dan voor kan/mag schrijven?

Ik heb sinds gisteren een plekje op m’n hand. Je kan het niet zien of voelen, maar als ik het aanraak voelt het alsof ik met een soort van speldenkussentje in m’n hand prik. Iemand ideeën? Er is niets gebeurd. Ik ben ook niet in contact met planten of insecten geweest. Glas ook niet.

Ik kreeg een kuurtje domperidon van de huisarts mee en dat werkte wel prima (had ook een rommelige buik en misselijkheid). Ooit heb ik metaclopramide gehad, maar kreeg daar nare bijwerkingen van (diarree en m’n kaakspieren gingen heel hard trekken dus had 12 uur lang een scheve en pijnlijke bek).

1 like

Ik heb een vraag over mn migraine medicatie, misschien weet iemand van jullie het, anders vraag ik t wel bij mn huisarts na.
Ik heb sumatriptan en zoals ik het me herinner zei de huisarts destijds dat ik het moest innemen zodra ik een migraine aanval voelde opkomen. Op internet lees ik dat je t moet innemen bij de eerste tekenen van hoofdpijn (in de bijsluiter staat: u kunt dit middel het beste nemen zodra u de migraine op voelt komen)

Nou begint mijn migraine altijd met een aura dus voel ik het lang en breed aankomen, maar nu weet ik dus niet meer of ik die pil al bij het beginnen van dat aura mag nemen of echt pas bij de pijn zelf?

De aura is al een teken van migraine. Dus dan kan je hem al innemen zodat je de pijn ook voor bent.

1 like

Bij de losartan kan het geen kwaad. Bij gelijktijdig gebruik van citalopram en een NSAID (aleve) is het risico op een maagbloeding vergroot. Vaak wordt er een maagbeschermend middel geadviseerd als iemand echt per se een NSAID moet gebruiken.

1 like

Bij losartan moet bij gebruik van langer dan 2 weken achter elkaar de bloeddruk extra gecontroleerd worden. Bij citalopram wordt een maagbeschermend geadviseerd omdat het risico op bloedingen hoger zijn.

1 like

Ah dankje, dan deed ik het toch goed!