Het grote medische vragen-topic

Maar dan kun je toch maar 1x ziek worden voorkomen? Elke keer dat ik nu weer ziek ben, betekent volgens mij dat een nieuwe (groep) influenzavirus mij ziek heeft gemaakt.
Overigens ben ik dan meestal goed verkouden (ik snotter nu wat af) en dat is geen griep…

Wat voor koffie drink je? Ik kan niet tegen ‘zelfgezette’ koffie (filter, french press, …) maar drink wel vaak koffie uit een espressomachine, dus onder hoge druk gezet, en dan heb ik meestal geen last. Bij mij is het wel vooral misselijkheid dus misschien niet helemaal hetzelfde als bij jou.

In koffie zit wel meer cafeïne dan in cola dus zou kunnen dat je anders op koffie reageert.

Ja misschien toch maar overwegen dan.
Voel me zo naar bleg

1 like

Ik ga nu weer aan de Prednison en 2 soorten antihistamine. Als dat na een maand niet voldoende werkt, dan krijg ik die Xolair injecties. Schijnen wel heel goed te werken dus zou dat het liefste vandaag nog krijgen :sweat_smile: altijd maar afwachten wat die pillen doen.
Gisteren naar de HAP moeten gaan ivm enorm opgezwollen hoofd pff. Zakt nu een beetje weg gelukkig, hopelijk zakken alle plekken en bulten ook zo weg.
Als ik begin aan die Xolair laat ik je wel weten hoe dat gaat, als je dat wil.

Als ik na een wandelingetje van drie kwartier thuis kom, heb ik veel last van m’n voeten (voel het tijdens het wandelen al). Ze zijn dik, rood, warm en m’n aders zijn opgezwollen. Ook als ik m’n been hoger heb dan het andere been, verschillen m’n voeten van kleur. Wat kan dit zijn? :confused:

Ja houd me op de hoogte!!!
Succes :hugs:

1 like

Huisarts?

Ik heb best hoge koorts en rillingen en hoesten en neusverkoudheid etc. Maar ik werd opeens uit een dutje wakker van een stekende pijn links in mijn onderbuik. Nu ben ik wat hypochondrisch en meteen bang dat er iets met mijn eileiders ofzo is :s Gisteren bloedde ik namelijk en vandaag niks. Dacht dus dat mijn menstruatie een week te vroeg was. Maar de kans op griep/verkoudheid is groter dan een ontstoken eileider toch?
Soms maak ik mezelf echt gek :s

Wat kan ik doen om beter om te gaan met benauwdheid?
Ik heb al een kussen onder mn matras liggen op aanraden van fysio.

Is niet supererg, maar als ik lig heb ik er wel wat last van (met fysio al bezig om het minder te maken). Vooral met stress en paniek.
(Arts zegt dat alles goed is en dat dit wel kan en erbij hoort). Is vooral ook als ik plat lig dus

Lief dat je het vraagt! Veel wakker geweest. Voel nog wel gekke pijntjes in mijn onderbuik maar staat niet op de voorgrond. Nog steeds koorts zo te voelen dus dat wordt weer een fijn dagje maar niet heus… klaar mee.

Laatst postte ik al dat mijn nichtje en neefje waterpokken hadden, nu blijkt het gezin ook luizen gekregen te hebben… Vraag me af of er iets is dat ik kan doen om me er tegen te behoeden? Ik heb trouwens haar op korte boblengte.

geen koppie stoot ;-), en tee trea olie. dan vinden ze niet fijn.

1 like

Van het consultatiebureau kreeg ik mee, als het hardnekkig is is het een schimmel. Schimmelcreme smeren kan geen kwaad. Op de niet open plekken en even lekker in de blote billen laten liggen.

Ik smeerde uiteindelijk met regelmaat wat rode vlekjes in met schimmelcreme en mijn dochter heeft nooit meer luieruitslag gehad.

1 like

Ja die crème is het. Succes!!

Je kunt ook na het smeren even maizena op de billen poederen. En dan even bloot laten :grin:

1 like

Lavendelolie!
En het beste wat je kan doen is je haar op een dot of in een hoge staart. Luizen springen niet dus je kan het enkel krijgen van haar tegen haar contact. Als er luizen zijn in de klas (ik ben leerkracht) let ik er toch altijd wat op om minder te knuffelen. Vind het wel jammer voor de kinderen maar zou zelf echt niet graag luizen krijgen

1 like

Ik las laatst een artikel dat 90% van de luieruitslag schimmel is… maar of het waar is :woman_shrugging:t2:

1 like

Zo sneu! Dochter heeft t ook heel erg gehad een tijdje terug, leek wel 1 grote schaafwond. Inderdaad tweemaal daags miconazol smeren. Met billen vegen proberen meer te deppen dan te vegen. Liefst net een washandje of iets met alleen water. Dan ook even de billetjes wat laten luchten als dat lukt.

1 like

Ik zat sinds donderdag verstopt en dat gaat nu al iets beter, nog steeds veel buikpijn, maar al wel ontlasting gehad gister. Gister moest ik ineens heel vaak plassen en kwam er ook echt een sloot uit elke keer. Ik moest ook echt rennen, omdat mijn blaas elke keer zoiets had van JE MOET NU. Vanochtend toen ik wakker werd moest ik weer rennen en kwam er weer een sloot uit. En moet nu eigenlijk alweer een beetje, ongeveer drie kwartier later, nog niets gedronken tussendoor.

Kan hier een achterliggende medische reden voor zijn? Want ik vind het echt heel vervelend en het voelt ook niet heel gezond.