Laatst postte ik al dat mijn nichtje en neefje waterpokken hadden, nu blijkt het gezin ook luizen gekregen te hebben… Vraag me af of er iets is dat ik kan doen om me er tegen te behoeden? Ik heb trouwens haar op korte boblengte.
geen koppie stoot ;-), en tee trea olie. dan vinden ze niet fijn.
Van het consultatiebureau kreeg ik mee, als het hardnekkig is is het een schimmel. Schimmelcreme smeren kan geen kwaad. Op de niet open plekken en even lekker in de blote billen laten liggen.
Ik smeerde uiteindelijk met regelmaat wat rode vlekjes in met schimmelcreme en mijn dochter heeft nooit meer luieruitslag gehad.
Ja die crème is het. Succes!!
Je kunt ook na het smeren even maizena op de billen poederen. En dan even bloot laten
Lavendelolie!
En het beste wat je kan doen is je haar op een dot of in een hoge staart. Luizen springen niet dus je kan het enkel krijgen van haar tegen haar contact. Als er luizen zijn in de klas (ik ben leerkracht) let ik er toch altijd wat op om minder te knuffelen. Vind het wel jammer voor de kinderen maar zou zelf echt niet graag luizen krijgen
Ik las laatst een artikel dat 90% van de luieruitslag schimmel is… maar of het waar is
Zo sneu! Dochter heeft t ook heel erg gehad een tijdje terug, leek wel 1 grote schaafwond. Inderdaad tweemaal daags miconazol smeren. Met billen vegen proberen meer te deppen dan te vegen. Liefst net een washandje of iets met alleen water. Dan ook even de billetjes wat laten luchten als dat lukt.
Ik zat sinds donderdag verstopt en dat gaat nu al iets beter, nog steeds veel buikpijn, maar al wel ontlasting gehad gister. Gister moest ik ineens heel vaak plassen en kwam er ook echt een sloot uit elke keer. Ik moest ook echt rennen, omdat mijn blaas elke keer zoiets had van JE MOET NU. Vanochtend toen ik wakker werd moest ik weer rennen en kwam er weer een sloot uit. En moet nu eigenlijk alweer een beetje, ongeveer drie kwartier later, nog niets gedronken tussendoor.
Kan hier een achterliggende medische reden voor zijn? Want ik vind het echt heel vervelend en het voelt ook niet heel gezond.
Nee alleen anticonceptie en heb gister 2 paracetamol genomen voor hoofdpijn.
Klinkt alsof de ontlasting in je darmen tegen je blaas aan drukt…
heb je vaker last van verstopping? Anders even overleggen met je huisarts voor macrogol , dat maakt het zachter waardoor het er makkelijker uitkomt.
Ja ik ga wel even naar de huisarts als dit zo door blijft gaan. Bedankt voor je advies.
Maizena kan ook wel eens goed helpen!
Wat helpt t beste tegen diarree?
Dit klinkt wel redelijk heftig! Natuurlijk kan het de eerste keer een beetje pijn doen daar onder maar een stekende pijn en misselijkheid klinkt niet normaal. Ik zou denk ik toch gewoon even naar de dokter gaan om te kijken of alles goed is.
Gewoon even bellen en uitleggen! Die van mij zou dat zo voor je doen. Je zou het ook zelf kunnen proberen trouwens
Huisarts? Zeg je dat je er pijn aan hebt…
Bij PCOS horen veel hele kleine cystes, waarvan de kans best wel klein is dat ze knappen en pijn doen, en daarbij gebeurt dat zelfs bij een cyste van normale grootte niet zo snel (en hoeft het niet altijd pijn te doen, zoals je ovulatie, wat in principe ook het knappen van een cyste is!).
Mits je geen héle wilde seks hebt gehad en je de pijn niet aanhoudt of erger wordt, zou ik ervan uitgaan dat er niets ergs is gebeurd. De eerste keer seks was voor mij en heel veel vrouwen die ik ken ook heel erg pijnlijk, ook voor best wel lang. Het is gewoon een hele nieuwe ervaring op een plek waar normaliter niet zo veel actie is! Echter kan bellen natuurlijk ook geen kwaad, als je je veel zorgen maakt kun dat je misschien wat kalmeren. <3
@suus ik had dat ook hoor! Heb ik wel een paar keer gehad in het begin. Zover ik weet is alles goed gekomen haha
Ik heb sinds ik weer aan de pil zit regelmatig last van spotting. Zou dit kunnen komen doordat de pil misschien niet sterk genoeg is voor mij?
Verder twijfel ik of het ook in verband staat met seks, want ik heb het idee dat ik na seks ook last heb van spotting (een dag later) maar heb geen idee of dit toeval is. Heb geen soa/hpv dus daar komt het niet vandaan.