Wij krijgen idd recepten van praktijken op naam van patiënten. Staan dan bij dat ze het op de praktijk bezorgd willen hebben, maar het wordt dan gedeclareerd op naam van de patiënt.
Niet hetzelfde, maar mijn enkel is een keer verbonden bij de huisarts met drukverband (heel slordig, ook niet goed met watten enzo maar echt alleen verband en niet eens goed) en toen kregen we een rekening van rond de tien euro voor dat rolletje verband. Terwijl ik hetzelfde bij de kruidvat had kunnen kopen en het zelf beter had kunnen verbinden.
Ik ging er van uit dat ze echt steun drukverband aan zouden leggen wat je zelf niet makkelijk doet, maar nee… een rekening verder mocht ik het alsnog zelf doen.
Best chill ook wel om dat thuis te hebben… haha, wat nou als je niet gebeld had? Had je het dan kunnen houden? Best apart toch
Misschien weg laten halen door een plastisch chirurg. Die kijken vaak beter naar de vorm van de incisie en de splijtlijnen van de huid. Krijg je een heel mooi/onzichtbaar litteken. Je kunt ook naar een privékliniek gaan. En even bij je zorgverzekering navragen wat zij vergoeden natuurlijk
Wat werkt het beste tegen misselijk zijn / overgeven?
Cola helpt mij meestal wel bij misselijkheid.
Bij mij helpen van die kleine crackers/toastjes…liefst met een beetje zout erop.
Ik heb gigantische na pijn van een wortelkanaal behandeling van gister… maar ik ben zwanger en kan dus behalve een paracetamol geen pijn medicatie in nemen. En dat durf ik al niet. Iemand nog een idee hoe ik mezelf hier door heen krijg?
Wel de paracetamol op gezette tijden innemen.
Misschien zou koeling op de wang nog iets helpen? Vaak trekt de pijn na 2 dagen wel redelijk weg.
Ja zit inmiddels af en toe met een zakje erwten op mijn wang. Wat zijn gezette tijden dan? Want volgens mij mag ik er tussen de 4 en 6 ofzo op een dag, en dat durf ik dus niet.
Om de 6 uur een tablet van 500mg of 1000mg. Zodra je merkt dat het beter gaat kun je het verlagen naar om de 8 uur en dan snel mee stoppen. Paracetamol is een veilige pijnstiller tijdens de zwangerschap.
Ok, thanks ik ga het proberen!
Lieve mensen, hoe wapen ik mezelf tegen het ziek worden in de kinderopvang? Heb koud een maand een contract, heb 2 weken echt flinke griep gehad, 1 week beter en heb nu dus flinke buikgriep gekregen. Zo erg dat ik dus volgens mijn arts uitgedroogd was ( merk ook dat ik nog vet veel moeite heb met drinken, doe het wel maar pff… word er misselijk van )
Hoe wapen ik mezelf hiertegen? Ik vind het zelf bizar!
Je pakt t eerste jaar kdv veel virusjes op. Zelf zorgen voor goede weerstand, gevarieerd eten, voldoende slaap en tja thats it.
Ik was t eerste jaar werken onderwijs/kdv/kinderziekenhuis ook vaak de sjaak, inmiddels gaat t beter!
Daar valt praktisch niets tegen te doen, zijn virale infecties. Niets van vitamines oid beschermt daartegen. Na ieder contact handen desinfecteren (wassen is niet voldoende) is het enige wat je kan doen, maar die virussen verspreiden zich snel, dus zelfs dat biedt geen zekerheid.
Dikke pech dus… ik was mijn handen echt bij elk ding dat ik uitvoer. Hoop dat mijn weerstand zichzelf een beetje op gaat bouwen want dit is gewoon enorm rot. Volg een BBL opleiding en ik loop op deze manier zwaar achter met mijn opdrachten.
Het wordt vast wel beter! Is ook vrij logisch, je komt plots in een omgeving terecht met allemaal (voor je lichaam) nieuwe virussen. Na een tijdje bouw je immuniteit etc op en wordt je weerstand vanzelf beter
Dat geven ze inderdaad wel aan op school, nou moet ik zeggen dat mijn weerstand sowieso echt niet zo lekker is, maar ik ben dus nu 3 maal ziek geweest en dat heeft allemaal plaats gevonden in februari/maart. Ik ging mijn eerste week werken, weekend kreeg ik keelpijn en de maandag werd ik ziek. 2 weken lang flinke griep. Vorige week weer aan het werk gegaan, en werd dus weer zondag op maandag ziek… dus denk dat mijn weerstand nu sowieso echt vreselijk laag is. Drink met veel moeite ( kraanwater smaakt ineens weeïg zoet, zelfs mijn lievelings clipper thee ) dus drink nu echt hele sterke, bittere thee. Krijg dat nog enigsinds weg. Maar sinds maandag 1 beschuitje op en 2 theelepels yoghurt. Krijg gewoon niks naar binnen, al weet ik dat drinken nu het meest belangrijke voor mij is, maar wil gewoon mijn bloeddruk ook weer in orde krijgen ( die was 50/80 met een hartslag van 120… ) blijf hierdoor ook zo ontzettend dizzy en kan gewoon vrijwel niks anders dan op bed liggen. Tot vanmiddag toe kon ik eigenlijk niet eens mijn mobiel in mijn handen houden.
Dat is inderdaad niet fijn en kan mij voorstellen dat dat wel heel frusterend moet aanvoelen… Hier heb je nu waarschijnlijk niet veel meer aan, maar denk er zeker aan (als je dat niet hebt gedaan) volgende jaren een griepprik te nemen. Je kan natuurlijk nog steeds ziek worden, maar dat is toch al een ziekteperiode minder.
Heel veel beterschap nog. Verzorg jezelf, inderdaad veel drinken. Misschien dat bouillon lukt? Dat zou ideaal zijn, het zout houdt vocht vast in je lichaam en kan helpen je bloeddruk terug goed te krijgen.
Ik wilde het zelfde zeggen als hierboven. Mocht je geen griepprik hebben gehaald dit volgend jaar wel overwegen. Voor de rest kun je er weinig aan doen. Zie het als “extra weerstand opbouwen”. Goed je handen wassen, niet alleen met alcohol maar ook met zeep. Voor nu goed uitzieken voordat je weer gaat werken. Gelukkig wordt het al wat warmer weer.