Heb een zakje ORS gisteren, maar dat vind ik echt niet te drinken, gelukkig heb ik inderdaad van die bouillon zakjes hier, ga ik er meteen eentje vanavond van nemen als “avondeten”
Ik ben maandag van de trap gevallen. Eigenlijk nergens last van, op wat blauwe plekken op benen na. Maar sinds gisteravond heb ik echt last van m’n benen. M’n knie is wat dikker en ik m’n benen voelen aan alsof ik intensief gesport heb, ook voelen m’n benen soms een beetje ‘ verdoofd’
Nogal een open deur dit, maar kan dit door de val komen?
Jazeker, je benen hebben een goede optater gekregen. Daarnaast heb je ze waarschijnlijk ook even flink aangespand.
Daarnaast is 2e dag spierpijn vaak het ergste.
Ik weet niet of dit nou heel erg medisch is, maar ik heb de laatste tijd het idee dat ik een soort vaag gevoel van keelpijn krijg na het eten of drinken van zuivel. Kan dat een soort allergie of intolerantie zijn? Voorheen had ik dit eigenlijk nooit.
Heb je dit zelf gemeten? Met zo’n bloeddruk en pols zou ik toch even contact opnemen met je huisarts.
Nope arts zelf, maar die constateerden ook dat ik uitgedroogd was.
Overigens, dit was een even snel antwoord. Voel me nog niet echt ok.
Maar die gaf mij dus aan dat ik moest blijven drinken, gaf ORS mee, domperidom voor de misselijkheid en gaf aan dat als ik rond 8 uur geen verbetering merkte, ik met spoed naar de huisartsenpost moest.
Daar hadden ze complete schijt aan mij leek wel, stapte vrouwen naar binnen die aan het zingen waren, jongen die zijn grote teen gestoten had met voetbal en ik moest meer dan een uur wachten. Vriend heeft uiteindelijk om een bed gevraagd en ik was gewoon echt uitgeput, pissig, wilde huilen want voelde me niet serieus genomen maar er kwamen geen tranen uit. Deze man gaf aan dat mijn bloeddruk nog wel laag was ( gaf geen cijfers ) maar gaf me metoclopramide tegen de misselijkheid en tramadol tegen de buikpijn.
Ik heb vandaag voor het eerst echt wat gegeten, 2 scheppen snijbonen. Maar het gaat nog steeds echt verre van goed. Maar deze dienstdoende arts vond het niet nodig dat ik aan een infuus met vocht moest. Die vond het blijkbaar een beter idee om mij vol te stoppen met medicatie? Maar goed, ik ben zelf geen arts dus daar oordeel ik niet over. Vind het alleen zo bizar dat 2 verschillende artsen 2 verschillende aannames doen.
TMI
Diarree spoot uit me wanneer ik iets dronk, ik zag sterretjes wanneer ik überhaupt er aan dacht om mijn bed uit te komen, heel mijn mond was uitgedroogd, ik was misselijk… en ik was gewoon compleet van de wereld voor mijn gevoel. Ik durfde niet te drinken, want dan moest ik naar het toilet, en als ik naar het toilet moest, moest ik de trap af, en als ik de trap af moest, ging ik bijna nok en moest ik zelfs nog naar het toilet, 3 werf hoera voor mijn vriend die 2 vrije dagen met calamiteiten heeft opgenomen en mij geholpen heeft. Alleen jammer dat bij niet voor mij opgekomen is. Maar die zag een infuus zelf absoluut niet zitten. Mij had het niet zo geboeid, als ik sneller opgeknapt zou zijn al helemaal niet. Buikgriep sucks.
Hoe oud ben je? Zo op het eerste gezicht op dit plaatje niet superzorgwekkend, maar nieuwe moedervlekken na ongeveer je 30e-35e zijn wel iets om te laten bekijken of op z’n minst goed in de gaten te houden.
Ik word 33 dit jaar.
Zou kunnen, maar de meeste voedsel-intoleranties/allergieën uiten zich in diarree/misselijkheid/winderigheid, dat soort dingen. Van zuivel krijg je soms meer/stugger slijm, misschien dat dat in combinatie met het weer/verkoudheid/etc/etc nu een vervelend gevoel geeft?
Dan zit je net een beetje op de grens Ik zou hem in ieder geval goed in de gaten houden (groei, kleurverandering, jeuk, bloeden, dat soort dingen) en een keer laten zien als je toch bij de huisarts komt, ik zou er niet deze week met stoom en kokend water een afspraak voor maken.
Is er een tandarts in de zaal?
Afgelopen dinsdag heb ik een wortelkanaalbehandeling gehad aan een van mijn voortanden van mijn onderkaak. Dit, naar aanleiding van pus (sorry, vies) dat aan de achterkant van deze tand omhoog kwam, indien ik daarop drukte. Ik heb gelukkig geen pijn gehad.
Nu heb ik die wortelkanaalbehandeling gehad en krijg ik meer last. De pus komt ook nog altijd omhoog indien ik op die plek duw. Ook is het gedeelte achter de voortand verdikt ten opzichte van voor de behandeling. En ik heb pijn aan mijn kin.
Wat zal ik doen?
Ik had dit vorig jaar ook een tijd, met overgeven erbij. Op den duur bijna elke ochtend. Het is bij mij vanzelf weer overgegaan. Ik denk dat het te maken had met stress. Kan het bij jou ook zoiets zijn? Het kan geen kwaad om hiermee naar de huisarts te gaan lijkt me! Sterkte want het is echt super vervelend.
Ik kom hier ook even binnen vallen met een vraag. Ik heb nu denk ik al zo’n 1,5/2 jaar vreselijke jeuk aan mijn ogen. Die jeuk is dan aan de binnenste ooghoeken en mijn wimperrand. Ik heb het constant, dus niet in een bepaald seizoen. Ik heb ook gedacht aan een allergie voor stof, maar ik heb het overal en ook als ik mijn huis goed schoon houd. Het ligt ook niet aan mijn make-up, want ik had het ook toen ik weken geen make-up droeg. De jeuk is voornamelijk ‘s avonds heb ik het idee. Ik word er echt helemaal gestoord van. Iemand een idee wat dit kan zijn? Heeft het zit om hiervoor naar de huisarts te gaan of kan die ook niet zo veel?
Jazeker hier kun je zeker mee naar de huisarts.
Je had beter even voor 17.00u je eigen tandarts kunnen bellen voor advies, nu heb je eigenlijk maar 2 opties over, het proberen uit te zingen tot maandagochtend met pijnstillers van de drogist, of een diensttandarts zoeken voor een exorbitant bedrag.
Misselijkheid is echt een vage klacht, vaak zonder duidelijke oorzaak. Ik heb er bij vlagen veel last van gehad bij stress, ook echt weken achter elkaar. En had ik het een dag niet en ik dacht ‘oh wat fijn, ik hoop dat het weg blijft’, dan bleef ik er toch mee bezig en was ik aan het eind van de dag vaak weer misselijk doordat ik er een beetje aan bleef denken. Uiteindelijk is het vanzelf weer verdwenen. Afleiding zoeken hielp bij mij wel een beetje. Mocht je echt niet kunnen/durven eten of veelvuldig kokhalzen of braken, dan zou ik wel even naar de huisarts gaan.
@Merel @rodepaprika ik ga maandagochtend meteen naar de tandarts. De pijn is prima te doen maar ik vertrouw het niet.
Ik heb ze ook! Zijn soms ook bultjes, geen flauw idee wat het is.
@Sobremesa Mag je wel ibuprofen?
Ik ben net bij de huisarts geweest en ben doorverwezen naar de gynaecoloog omdat ik me een beetje zorgen maak over eventuele endometriose. Ben meerdere dagen per maand uit de running vanwege buikkrampen, ook door pijnstilling heen.
Ik ben blij dat ik naar de gynaecoloog kan, maar nou gaf de huisarts aan dat die misschien een kijkoperatie voor gaat stellen als ze denken dat de kans op endometriose groot is. Ik wil daar wel van te voren vast over nadenken en ben me nu vast een beetje aan het inlezen. Maar ik krijg niet echt een beeld van hoe ‘ingrijpend’ zoiets nou echt is, ze noemen het wel minimaal invasief maar het is toch onder narcose. Zit ook naar plaatjes van littekens te kijken maar sommige zijn heel groot en andere weer heel klein, en ik merk dat ik het lastig vind om te bepalen hoe ik erin sta.
Als het ‘moet’ van de gynaecoloog ga ik het uiteraard wel doen maar als het als optie gegeven wordt, zo van ja de kans is aanwezig, wil je dat we kijken of niet (weet niet zeker hoe waarschijnlijk dit scenario is), weet ik niet zo goed wat ik zou willen. Kan iemand misschien iets zeggen over hoe heftig/ingrijpend zoiets nou echt is?
Dankjewel voor je reactie! Ik stuur je even een pb