Gekke vraag misschien en misschien een beetje te luchtig voor dit topic, maar door de persoonlijke vragen topic vroeg ik me af of het voor mij mogelijk is dat mijn bloedgroep AB- is. Mijn vader heeft AB- en mijn moeder O+ . Nu las ik ooit dat het hierdoor niet mogelijk is om AB- te hebben. Klopt dat?
Klopt bloedgroep O is recessief tov A en B en bloedgroepen bestaan altijd uit twee letters. Je moeder heeft dus eigenlijk bloedgroep OO, je vader AB, en jij zou AO (wat A wordt) of BO (wat B wordt) moeten hebben. Ik vermoed dat een van de bloedgroepen gewoon niet klopt, fout onthouden ofzo?
Interessant. Mijn vader heeft echt min, want hij heeft zo’n sleutelhanger van Sanquin gekregen toen hij voor de zoveelste keer kwam. En mijn moeder weet het van haarzelf door de zwangerschap.
Het is zo jammer dat ik niet makkelijk te weten kom wat ik heb, want ik kan geen bloed doneren. Anders had ik dat gedaan.
De min kan overigens wel gewoon, er geldt ook weer dat min recessief is tov plus. Je moeder kan dan bv ± hebben (wat voor + staat) je vader heeft --, waardoor jij ook – kan hebben.
Aaah oke! Dank je voor de uitleg
Wat zijn jullie beste anti-hooikoortstips? Welke pilletjes (drogist) werken goed? Ik heb zoveel last van prikkende, tranende ogen, vandaag echt extreem. Ik zie er uit alsof ik de hele tijd op het punt sta om in tranen uit te barsten met van die waterige oogjes. Heeft het trouwens zin om bij de huisarts een allergietest te doen?
Wat zijn de criteria voor een neuscorrectie door medische oorzaak? Ik heb net even gegoogled en het is heel algemeen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb sowieso maandag een afspraak bij de huisarts, maar dacht vraag het hier ook even.
Ik heb al jarenlang kno problemen. M’n keelamandelen zijn er inmiddels uit, maar sindsdien zijn m’n neusproblemen alleen maar toegenomen. Mijn neus zit continu dicht, ik heb steken in m’n neustussenschot, ik word minimaal 1 keer per nacht wakker vanwege m’n neus. Ik ben jaren geleden al eens naar de huisarts geweest en hij zei wel dat ik kleine, smalle neusgaten heb, en een versmalling aan m’n neusbrug. Ik heb toen dymista neusspray gehad en andere neusspray’s, maar die helpen niet. Is er een kans dat ik in aanmerking kom?
Een vriendin van mij had ook moeite met ademen e.d. dat zag de kno arts meteen. Operatie van haar is volledig vergoed. Dus ja denk het wel.
Iemand enig idee wat dit is , of het besmettelijk is en hoe ik er van af kom?
Het brand een beetje en het jeukt .
Komen huidschilvers af .
Het is een foto van mn oog .
Ik ben geen arts of zo, maar ik heb tijdens mijn studie wel het een en ander geleerd over laboratoriumuitslagen en over de nieren.
Ik heb in de spoiler een schema gezet. Als je naar dit schema kijkt valt je vader’s alb/creat ratio onder 3-30 Mg/mmol (micro-albuminurie). Ik denk dat de huisarts zijn bloeddrukmedicatie heeft verhoogd, zodat de ratio stabiel blijft. Maar je vaders ratio is ten opzichte van vorig jaar wel gestegen, dus wat dat betreft lijkt het me wel verstandig om opnieuw contact op te nemen met de huisarts voor een eventuele doorverwijzing.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Ik heb ook een soortgelijk iets gehad vorig jaar wat met vette crème, olie of wat dan ook niet minder werd (Ik dacht aan hele droge huid) en dat bleek een huidschimmel te zijn. Ging met anti-schimmelcreme gelukkig snel weer weg
Ik heb nu (een week voor mijn menstruatie) een bultje in/op mijn schaamlip. Het wordt iedere dag groter en verdwijnt ook weer. Ik heb dit nu al drie keer eerder gehad. Dan overweeg ik de dokter, maar trekt het al weg en ga ik niet. Ik kan niet ontdekken waardoor het komt. Het zit altijd op dezelfde plek. Weet iemand wat het kan zijn?
Ingegroeide haar? Als het meer in je lies zit opgezwollen lymfeklier?
Het zit echt in mn binnenste schaamlip. Dus die zijn het denk ik niet. Dacht zelf misschien een cyste ofzo.
Ik heb gisteren gewoon weer koorts gemeten. 2 weken geleden ook al (toen met fikse verkoudheid), begin februari ook al (toen niet lekker maar niet heel verkouden) en halverwege januari verhoging (toen niet lekker maar niet verkouden). Dit keer was ik echt maar 2 dagen niet lekker. En geen tekenen van verkoudheid, maar vooral heel warm, moe en uitgeput (en diarree). Wat kan dit toch zijn? Ik heb bij de huisarts vorige maand bloed laten onderzoeken maar daar kwam niks uit qua ontstekingswaarden of vitaminetekort.
Ik heb wel veel last van stress, maar ik vind het zo gek dat dat er opeens uit kan komen in de vorm van koorts en volgens mij kan dat ook niet. Ja je weerstand wordt lager als je stress hebt, maar dat het zich meteen openbaart vind ik raar. Het lijkt ook altijd alsof het een paniekaanval is of in ieder geval samengaat met paniekaanvallen (hyperventilatie en het idee niet goed te worden/zijn).
Ben bijna in staat om weer naar de dokter te gaan omdat ik het niet normaal vind om in 3 maanden tijd zoveel dagen me ziek te voelen. Maar die zal ook wel niet veel kunnen doen denk ik?
Haha heel vervelend als je hoofd je zo gek maakt. Het wordt toch al getest, die uitslag krijg je vanzelf.
Vraagje aan de huisartsen. Gewoon nieuwsgierigheid. Zeggen jullie altijd meneer of mevrouw ‘achternaam’? Ik zat vandaag in de wachtkamer en alle artsen riepen dus meneer/mevrouw ‘de Boer’ En toen ik aan de beurt was zei mijn arts gewoon: Elsa…? Misschien komt het omdat ik al 31 jaar bij hem kom, maar het viel me gewoon op.
Mijn dokter doet dat ook. Iedereen is meneer en mevrouw en ik ben Gustav. Bij de rest zegt hij het ook heel zakelijk en bij mij heel casual. Maar ik kom er al vanaf kleins af aan.
Koorts was een dag weg, maar nu vannacht lig ik weer ziekig in bed. Kan mijn draai niet vinden arggg nog geen oog dicht gedaan of zo wel dan gare dromen.
Ze hebben genoeg bij de drogist en huisarts kan niet zoveel doen. Ik zou het hem zelf laten halen hij moet ook op preventie letten. Genoeg bewegen, veel water drinken, vezelrijk eten, niet persen, meteen bij aandrang naar de wc.