Het grote medische vragen-topic

Bij mij in het dorp hebben best veel mensen dezelfde achternaam. Als er 20 man in de wachtkamer zou zitten (bij wijze van spreke) en hij zou mijn achternaam noemen, zou er gegarandeerd iemand anders ook opstaan. Bij ons is het volgens mij voor en achternaam hahaha #incestdorp

2 likes

Pff ik loop al een maand met klachten zoals buikpijn links onder en opgezwollen klieren gehad. Ook heb ik een doorbraakbloeding gehad. Nu heb ik donderdag eindelijk een afspraak maar ben echt een beetje bang :(. Ben echt bang dat ik al tijden met misschien een soa ofzo loop of dat er iets is met mijn eierstok.

Is er iets wat ik kan doen om er voor te zorgen dat ik misschien geen schimmelinfectie krijg van mijn antibiotica? Ik heb 4 weken geleden deze antibiotica ook gehad en toen kreeg ik schimmelinfectie en dat wil ik niet nog een keer.

Probiotica nemen kan misschien helpen

1 like

Zijn het niet ‘nieuwe’ striemen/striae in plaats van spataderen?

Speciaal hiervoor een account aangemaakt. Ik heb sinds ongeveer 2jr een bultje op mn schaamlip wat steeds groeit en weer krimpt. Het wordt soms ook echt groot, dat ik er last van heb of het met scheren open snij. Het is geen ingegroeide haar en uitknijpen heeft ook geen zin, komt alleen maar bloed uit (slecht I know).

Toen de huisarts voor iets anders een uitstrijkje maakte, heb ik haar erna laten kijken en ze wist het niet. Toevallig had ik een pre-zwangerschapsafspraak bij gynaecoloog staan en de huisarts adviseerde haar erna te laten kijken. Toen was het natuurlijk net weer wat teruggekrompen, maar het leek niks geks. Dacht eerst ook dat het samenhing met mn cyclus, maar nu ik zwanger ben veranderd het ook constant van grootte. Ik sta iedere 2 weken onder controle bij de gyn, dus toen het weer groot was die erna laten kijken. Die denkt dat het een soort vetbultje is, heeft goed gevoeld etc en het is wel heel duidelijk een soort erwtje als het groot is, dus geen “wortel” eraan. Ze wil het een keer opensnijden om te kijken of ze het weg kunnen halen, maar ivm infectiegevaar wacht ik daar even mee tot na de zwangerschap.

Bedankt voor je reactie. Ben inmiddels naar de dokter geweest ervoor. Er waren vooraf twee opties herpes of bartolin klier. Omdat ik geen pijn, jeuk of koorts heb, het maar een dingetje is en hooguit 5 dagen er zit, denkt de dokter bartolin klier.

Gekke was wel… voor mijn was het groot en toen ging de dokter het onderzoeken en een paar uur later was het weg. Hoe dan?

Hopelijk is dat van jou te verhelpen na de zwangerschap.

1 like

Mijn dokter zei als het plekje niet meer zichtbaar is nog 2 weken doorsmeren!

Ik heb zelf ook flink wat rode striemen gehad op mijn benen, maar uiteindelijk worden ze steeds minder fel en daarna zelfs wit. Heeft wel best lang geduurd bij mij.

1 like

Voor mij helpt elke dag cetirizine en neusspray van de huisarts (ik heb mometason), paracetamol op erge dagen, en m’n gezicht constant een beetje deppen met een nat washandje.

Cetirizine (pilletjes) kun je wel bij de Etos en zo halen hoor! En ook wel neussprays. Maar voor mijn gevoel is die neusspray van de huisarts bij mij wel het meest effectief van alles wat ik geprobeerd heb. Maar ja dat is voor iedereen persoonlijk.

1 like

Ceterizine is het goedkoopste bij de lidl :). Ik heb zelf altijd niezen en een loopneus. Prevalin neusspray (drogist) en een pilletje is genoeg voor mij. Ik las wel ergens dat ceterizine pas na een paar uur werkt?

1 like

Qua niet op recept werken de pilletjes vd Lidl bij mij het beste!

1 like

Ik vind Strepsils prettig omdat het vaak wat verzacht, en volgens mij zit er wel iets anti-bacterieels in maar weet niet hoe effectief dat nou echt is. Trachitol en Strepfen bevatten wel iets pijnstillends, heb die zelf eigenlijk nooit maar hoor wel veel om me heen dat mensen die fijn vinden.

Er zit iets licht pijnstillends in strepsils en trachitol, maar je kan net zo goed gewoon zuigen op dropjes of andere snoepjes. Het gaat er vooral om dat je zuigt en speeksel aanmaakt, want dat helpt wel voor je keel.

1 like

Trachitol verdooft je keel een beetje waardoor je minder last hebt van de pijn. Als je echt veel pijn hebt met slikken is dat wel fijn.

1 like

Niet echt een vraag maarja. Van de week was ik bij mijn huisarts en er zat een nieuwe assistente. Een meisje waarmee ik op de middelbare school heb gezeten. Nouja best zuur want ik kwam urine inleveren voor oa een soa test (negatief trouwens yes!).

Ik was net op een verjaardag van een vriend en zij was daar ook. Haar vriend is dus ook blijkbaar bevriend met hem. Op een gegeven moment dacht ik gewoon dat ze naar me keken en was zo bang dat zij tegen hem zei: ‘zo dat meisje daar, vloeistof, heeft gisteren een soa test bij ons gedaan.’

Echt kut zeg, vooral ongemakkelijk. Maarja vraag me wel af tot hoe ver gaat het beroepsgeheim en hou je jezelf daar ook echt aan? Zeker tegenover je partner

@Tom_Riddle ik heb helaas geen inhoudelijk antwoord op je medische vraag. Je hebt wel recht op een second opinion als je twijfelt aan het oordeel van je zorgverlener. Je kan dit zelf aangeven bij je huisarts, maar je kan hier ook de hulp van je zorgverzekering voor inschakelen. Zij kunnen hierin ondersteunen maar ook bemiddelen. Wil je wel even een knuffel sturen, echt een rot situatie zeg.:frowning_face::heart: Hopelijk kun je nog lekker slapen

Zij moet zich echt houden aan beroepsgeheim en mag geen gegevens over jou verstrekken. (Even voor mezelf: ander beroep maar ook beroepsgeheim: ik houd me er echt aan, het is er niet voor niets. Kan ook pittige gevolgen hebben als ik dat niet doe.)

1 like

Heb je weleens cannabisolie geprobeerd? Sommige mensen zeggen dat zij daar baat bij hebben.