dat is gewoon het klote van fib… na de diagnose kan je er niets mee! Ik loop hier nu al 8 jaar mee, dacht ik. Afgelopen jaar ben ik weer naar mijn huisarts gegaan omdat het zoveel erger werd.
zij stuurde mij door naar de reumatoloog. (die heeft bij mij 8 jaar geleden de diagnose gestelt) eenmaal daar kwam de twijfel. Ze noemen het nu SOLK trouwens ( somatisch onvoldoende lichamelijk verklaarbare klachten) Wat zij (in mijn geval) voorstelde was neuroloog. maar als laatste zeker eens internist. Een goed bloedonderzoek e.d. vond dat zo logisch. wat kan een reumatoloog nou eenmaal?
Nu ben ik van reuma - neuro - oogarts - MDL arts omdat ze bij mij iets op het spoor zijn. Maar eindelijk omdat iemand eens alles ging onderzoeken ook op heel zeldzame aandoeningen!!!
Er zijn zoveel ziektes met een soortgelijk beeld als fibro. een simpel bloedonderzoek bij de huisarts kan dat dus zeker niet uitsluiten.
Verder wat mij helpt, zeker in het slapen is CBD en omega 3 een goed merk. met hoge concentratie DHA en EPA ( EPA 750mg/l DHA 250 mg|) heb ik.
Succes