Oh ik heb dit ook vaak en noem het gewoon een hypo hoor. Lage bloedsuikerspiegel. Hongerklop is veel erger dacht ik
Ik ben geopereerd en vandaag mag de witte pleister eraf, maar nu zit het drukverbandje eronder ‘vast’ aan de wond. Als het goed is zitten eronder nog wel hechtpleisters. Kan ik hem het beste proberen los te weken?
Als er een hechtpleister zit zal deze ook losweken.
Is er iets geroepen dat het er zelf af moest vallen of dat jij hem eraf moest halen? Als je echt twijfelt even de poli bellen.
In de folder met leefregels staat dat ik hem er zelf eigenlijk gisteren al af mocht halen. Maar dacht laat hem voor de zekerheid zitten. Pleister met hechtpleisters mag er over 10 dagen af. Maar ik mag wel ook sinds vandaag douchen (nog niet gedaan). Dat zou dan ook gek zijn toch want dan laten die hechtpleisters toch ook los?
Hechtpleisters laten niet (altijd) los met douchen. Als je er een gaasje overheen plakt blijven ze vaak prima zitten. (Bij steristrips iig… ik wacht dan wel minstens 24 uur met het natmaken)
Hoe gevaarlijk/ongezond is het om een heel laag vetpercentage te hebben? Ik ben sowieso al dun van mezelf maar nu ik 5-6x per week sport (kracht en cardio mocht dat wat uitmaken) groeien m’n spieren heel erg maar je kan ook duidelijk zien dat er nauwelijks vet overheen zit. Als ik het meet (7 punts manier geloof ik) dan kom ik uit op 8-10% vet
Stomme vraag misschien, maar 4 wkn. geleden uitstrijkje laten maken ivm eerder ontdekt HPV. Uitstrijkje was helemaal goed, maar de assistente kon niks zien over hoe het met het HPV virus stond (als in: nog wel / niet aanwezig) en ze wist ook niet wanneer die uitslag kwam. Hoe lang duurt dat gemiddeld voordat die er is?Want anders moet ik elke dag bellen straks bij wijze van en dat is ook een beetje overdreven.
Bij het vervolguitstrijkje wordt niet opnieuw op HPV getest maar alleen op afwijkende cellen.
Bij mij als ‘t goed is wel. Ik ben niet via bvo gekomen namelijk, maar juist met een omweg waardoor HPV werd gezien en daardoor een uitstrijkje moest. Toen 6 mnd. later was de HPV nog niet weg en daarom moest ik weer terug 6 mnd. later (dat was nu). Maar goed misschien is het wel een soort van er doorheen geschoten dan ofzo? Ik bel nog weleens volgende week om ‘t te checken.
Als t goed is hoor je dat bij je volgende vk afspraak. Ik iig altijd wel als de opdr van het bloedprikken bij de verloskundige vandaan komt
Geen idee met gevaarlijk, ik kan er dus heel weinig over vinden. Maar een te hoog vetpercentage (bijv obesitas) heeft allerlei nare gevolgen en ik vroeg me af of dat ook bij een heel laag vetpercentage gebeurt. Eet verder meer dan genoeg en ben onvruchtbaar dus een tekort aan voedingsstoffen en menstruatie zal geen probleem worden haha
Heb hem na 45min zachtjes weken met washandje losgekregen. Blijkt alleen dat er geen hechtpleister onder zit? Nouja zal wel met een reden zijn en gewoon goed en netjes gehecht zijn. Nu rustig aan herstellen, dat gaat me alleen niet snel genoeg
Hoe groot is de kans dat een vingertje van een 1,5 jarige breekt door een vinger tussen de deur? Vinger is rood, niet mega gezwollen, ze buigt m wel zelf, maar zegt wel au. Ik ga er voor t gemak even vanuit dat het gewoon gekneusd is en ze morgen al minder last heeft?!
(En voor m’n eigen schuldgevoel… want ik deed de deur -zachtjes- dicht)
Is er iemand met tips voor hielspoor? Ik moet elke dag ongeveer 4 km lopen. Wordt het met gewenning minder of blijft de pijn?
Wordt er vanuit de huisarts wel eens gecorrespondeert per post wat betreft facturen en dergelijken? Nu ik dit schrijf een consult is toch ‘gratis’ dus krijg ik hier uberhaubt bericht over?
Iemand ervaring met een vnus spatader behandeling? Vandaag naar de vaatchirurg geweest, en ik moet binnenkort deze behandeling ondergaan.
Ik heb al een tijdje ‘s avond last van m’n onderbeen( staand beroep) Ik zag een zichtbare ader maar het is niet zo een dikke spatader. Toch maar naar de huisarts gegaan, en een verwijzing gekregen. Vandaag bij het duplex onderzoek bleek dat de ader bij m’n lies al niet goed is
Het is vast inmiddels al een stuk beter, maar die kans is niet zo enorm groot, zeker niet bij zachtjes dichtdoen, bij door de wind dichtslaande deuren enzo wordt de kans wel groter natuurlijk.
Ik heb er niet zo veel verstand van, maar volgens mij heb je daar zooltjes en tapebehandelingen voor? Bij wie je daarvoor dan precies moet zijn weet ik ook niet, ik denk niet dat het vanzelf beter wordt als je niks aan je looppatroon/frequentie/ondergrond verandert.
Je kan eerst proberen je ontlasting proberen goed soepel te houden met vezels en water en dingen van de drogist, als het dan alsnog niet minder wordt/weggaat kun je altijd nog langs de huisarts.
Volgens mij (maar ik ben geen huisarts) doet een huisarts(enpraktijk) dat niet zelf, ze declareren alles bij je zorgverzekeraar en die stuurt weer aan je door wat je nog moet betalen na vergoeding. Het consult is ‘gratis’ (je hoeft het niet zelf direct te betalen, maar het kost natuurlijk wel gewoon geld), maar bloedonderzoek en dergelijke moet je wel zelf betalen.
Geen eigen ervaring, wel eens bij geweest, dus als je vragen over de praktische uitvoering hebt kan ik misschien helpen, hoe het voelt en hoe het resultaat is weet ik niet.
Als je inlogt bij je verzekering kun je dat allemaal zien als het goed is. Dan zie wat de huisarts heeft gedeclareerd en wat de zorgverzekering heeft betaald.
Goede tip! Het gaat mij meer om eventuele brieven… Ik zag toen ik eenmaal thuis was dat er een oud adres op de verwijsbrief staat en ik wil niet dat er eventuele post op dat adres komt. Gegevens van mijn digi D en zo zijn wel correct en post van mijn zorgverzekering is ook up to date, dus dan zal het wel goed zitten.
Ja zooltjes wel inderdaad! Maar die werken na verloop van tijd niet meer bij mij. Tape wist ik niet, dus daar ga ik even onderzoek naar doen! Thanks!