Eet je veel dierlijke producten, en dan met name vlees en melk? Toen ik gestopt ben met deze producten is mijn stoelgang echt gigantisch verbeterd. Dierlijke enzymen zijn voor je darmen veel moeilijker te verteren dan plantaardige. Ik weet dat FODMAP vlees niet meeneemt dus dat eet je nu waarschijnlijk vrij veel, dus het kan lonen om daar eens een tijdje mee te stoppen. Als je echt een chronische aandoening of allergie blijkt te hebben is het natuurlijk een ander verhaal, maar ik denk dat het zeker het proberen waar is.
Ik heb een fitbit die ook hartslag meet, af en toen bekijk ik dat en nu viel het me op dat ik afgelopen nacht rond 4 uur een gigantische piek had, tot wel 148 BPM. Ik lag toen gewoon in bed te slapen. Waar kan dit door komen? Heb zoiets nog nooit eerder gezien. Ik weet dat je hartfrequentie flink kan fluctueren en dat af en toe zo’n hoge hartslag niet direct erg is. Zeker niet tijdens inspanning. Maar dit was gewoon terwijl ik lag te slapen? Ik vind het best raar (en een beetje eng…)