Dankje wel, ik had er al een paar opgezocht.
Kan het bv erger worden of ook vanzelf overgaan? De arts vertelde dat jongeren er vaak overheen groeien, maar zo jong ben ik niet haha.
Dus van de mazelen zou er dan geen ander type zijn en word ik ten onrechte ongerust gemaakt haha, nee hoor. Heb liever dat ze goed ingeënt is. Dank jullie. Was idd ook erover aan het lezen. Mijn vriend is uit 74 en zijn moeder heeft heel lief zijn kaarten erbij gepakt (sommige mensen zijn zo gestructureerd) en zelfs hij heeft in 76 extra de mazelen prik gekregen.
@HvO
Ja, dat ben ik! Het stelt me wel gerust dat ik in ‘het profiel’ pas. Ik merk wel dat m’n bloed snel zakt na een tijdje lopen (Blood pooling? Weet niet hoe het in het Nederlands heet). En ben soms licht in m’n hoofd.
Ja ik mocht helemaal niks, behalve tijmsiroop maar dat doet niks tegen het slijmprobleem. In de rest zat Broomhexine en dat werd afgeraden om te gebruiken.
Volgens de assistente van de HA is het enige dat kon helpen warm drinken en honing, maar warm drinken doe ik altijd al en dat levert niks op helaas.
Met eten lukt aankomen me niet, maar misschien moet ik maar meer spieren gaan kweken🙈
Ik heb sinds een paar weken dat als ik overeind kom mijn onderrug ineens zo een pijn doet dat ik ‘vast’ blijf hangen en dat ik mijn rug niet overeind gestrekt krijg. Als ik dan even een paar minuten ontspan en dan langzaam opstrek dan zakt de pijn langzaam weg. Gebeurd nu ongeveer 2/3 keer per dag.
Kleine sidenote: 2 jaar geleden een ruggenwervel instabiel gebroken en sindsdien nooit meer zo goed/flexibel geworden al voorheen.
Kan ik hier wat mee? Of moet ik braver mijn oefeningen gaan doen
Ik heb mn duim gebroken (voelt hetzelfde als de vorige keer) maar geen vervoer om me naar de eerste hulp te brengen. Nu js het natuurlijk ook geen spoedje en kan het wachten tot morgen maar het doet wel super pijn; moet ik alsnog de HAP bellen? Snap echt als ze zeggen “neem een paracetamol en morgen ben je de eerste” maar weet even niet waar ik goed aan doe
Ik heb nieuwe medicatie om beter te slapen, die zou ik rond 1900 uur moeten nemen.
Alleen word ik er na een uur al moe en duizelig en niet alert van (goh, das de bedoeling. Snap ik). Maar ik sport op maandagavond altijd en kan het dan niet zo vroeg nemen, want daarna kan ik niet meer sporten.
Zou het heel erg zijn om de medicijnen dan om 21.30 te nemen?
Eerder sporten is geen optie. Niet sporten wel (in theorie)
Ik ben echt een poesy, want ik durf niet zo goed meer te bellen naar de assistente. Vorige keer kreeg ik namelijk alleen maar zuchtende antwoorden met een ondertoon. Best naar, want de drempel om al te bellen voor een afspraak ligt al vrij hoog bij mij en heb ik afgelopen maand al een aantal keer gedaan
Zuivel kan je een naar slijmerig gevoel geven in je mond/keel. Er zijn geen harde bewijzen dat het daadwerkelijk de slijmproductie stimuleert, maar het kan alsnog vervelend voelen. Dus het kan wel lonen om de zuivel een paar dagen te laten staan, kleine moeite en baat het niet dan schaadt het niet toch?
Quetiapine. 25 mg.
Omdat het een paar uur duurt voor het werkt (blijkbaar, ik ben na een uur al slaperig en kan dan eigenlijk niks meer)
Oké, super. Dankjewel voor je antwoord!
Ik slik dit ook en neem het iedere avond om 22.00 en dan ga ik rond 00.00 naar bed. Ik zou het dus gewoon wat later nemen als je niet om 21.00 wil slapen
Ah top, dankje!!
Ik heb sinds gisteren af en toe een gevoel van warmte op de huid van mijn knie. Het voelt aangenaam en niet sterk, en ik heb verder geen roodheid, pijn of kloppend gevoel. Heeft iemand enig idee waar het aan kan liggen? Mijn eerste ingeving was mijn bodylotion, waar essentiële oliën inzitten, maar die smeer ik al anderhalve maand dagelijk. Kan het zijn dat mijn huid er plotseling zo op reageert?
De diagnose kan in principe door een psychiater of een GZ-psycholoog gesteld worden. Een GZ-psycholoog hoeft niet alleen in de GGZ werkzaam te zijn. Ik denk dat je er vanuit mag gaan dat een geregistreerde psycholoog doorverwijst naar iemand die bevoegd en bekwaam is om de diagnose te stellen. Maar hier even navraag over doen kan natuurlijk nooit kwaad!
Mag je een operatie eisen? De arts gaf me 3 opties, maar de andere 2 opties zie ik niet zitten. Zou het liefst direct een operatie willen om van de pijn af te zijn.
Heb de arts ook gemaild (moest van de receptioniste, arts heeft het druk). Hoelang mag ik de arts geven om mijn mail te beantwoorden?
Ik vind ‘eisen’ een gek woord, maar als dat als optie aan jou gegeven is mag je zeker die optie kiezen. Dat lijkt me iets om samen met je dokter te beslissen na het afwegen van alle voors en tegens.
Ik zou denken dat je met een dag of 4-5 wel eens kan bellen om te vragen wanneer je een reactie kan verwachten, maar ik weet niet wat gebruikelijk is.
ik heb de afgelopen tijd vaak en veel onstilbare dorst en ook een opgezette klier in mijn nek… iemand een idee wat dit kan zijn?
Ik heb dus vitamine B12 te kort en moet deze maand wekelijks een injectie halen, en daarna elk kwartaal. Verder moet ik komende maanden ook elke week een vitamine D ampul slikken. Heeft iemand enig idee wanneer ik verbetering zal merken? Ik ben eigenlijk altijd wel duf en moe, en nu ik dit weet lijk ik alleen maar moeier te worden
Ik merk het zelf meteen al de dag van de spuit! Ik krijg het al zo’n 4 jaar elke maand.
Verder is voor vitamine D beter om elke dag 5000 iu + 200 mg vit k2 te slikken de rest van je leven. Wat was je waarde? Dagelijks is beter dan 1 keer in de week. Ik bestel het zelf via de beheerder van de facebookpagina van “vitamine D en K2 tekort”.
Vitamine D kan je pas echt na 2/3 maanden voelen, hangt af van je gewicht.