Zoals ik het lees op sense.nl en thuisarts.nl heb je inderdaad de keuze tussen nu stopweek of doorslikken. Bij allebei de keuzes ben je nog veilig, het enige waar je rekening mee moet houden is dat je stopweek wel gewoon 7 dagen is. Dus niet ineens langer, omdat je eerder was begonnen oid.
Ja maar waarom is dat? Waarom kan ik niet gewoon een stopweek houden? Ik ben maar 1 pil vergeten. Vind het een beetje onzin.
Als je nu 1 pil vergeet begint er een eitje te rijpen. Als je dan 3 dagen wel neemt (om je strip af te maken) en dan een stopweek start is er dus als een ‘half-af’ eitje onderweg dat voor het einde van je stopweek zou kunnen springen. En dan kun je zwanger worden, en dat was waarschijnlijk wat je probeerde te voorkomen met die pil.
I love you.
Dit soort info staat nooit op die sites. Zo uitgelegd klinkt het allemaal heel logisch en aannemelijk.
Thanks!!!
@Axolotl en @Tsundoku ik wilde nog even zeggen dat ik nu bijna drie weken die Tea Tree Petal Fresh shampoo gebruik in combinatie met appelciderazijn als een soort conditioner en dat het al zoveel beter gaat met mijn hoofdhuid echt fantastisch. Ziet er veel beter uit en jeukt een stuk minder. Heel erg bedankt nog voor de tips!! Wat zou ik zonder dit forum moeten.
Ik had hetzelfde, toen ik 23 maanden later beviel en natuurlijk scheurde was het over. Daarvoor lang last gehad
Ik heb ineens zo’n kloofje/scheurtje tussen m’n kleine en vierde teen. Hoe kom ik eraan en hoe kom ik eraf
Oh hier nog een vraag over. Als ik nu doorslik, kan ik dan onveilig seks blijven hebben? Of moet ik een condoom pakken?
Als je nu direct doorgaat met een nieuwe strip heb je in feite een ‘stopweek’ van 1 dag gehouden (de dag die je gemist had), en dan blijf je gewoon veilig, tenzij je nog een pil vergeet in je nieuwe strip.
Goed tussen je tenen afdrogen en smeren met miconazolcreme als het natte kloofjes zijn, bij droge kloven (maar die zitten vaker op je hak enzo) moet je het eelt bestrijden en de huid vet houden.
Bij mij heeft dat ook wel lang geduurd. En nu nog, ruim een jaar later, blijft het wel een gevoelige plek. Niet meer pijnlijk, maar een ‘rauw randje’ ofzo.
Mocht je het aandurven… wat echt niet hoeft als je het nog niet wilt! Voldoende glijmiddel gebruiken.
Om langdurig je klachten te verminderen zul je moeten kijken waar de stress vandaan komt en hier wat aan proberen te veranderen. Anders doe je alleen maar aan symptoombestrijding en dat is meestal niet zo (lang) effectief
Rust!! Ik ben iets minder dan twee weken letterlijk (flauwvallen en/of meerdere keren vlak achter elkaar hyperventileren en er bijna niet uitkomen) en figuurlijk (hele heftige mental breakdowns) neergestort na gewoon doorgaan ondanks de klachten die jij ook beschrijft. Ik wist diep van binnen dat het kwam door langdurige stress, maar ik hield mezelf een kleine griepje voor/gaat vanzelf wel over. Ik moest per direct stoppen met werken na een bezoekje aan de huisartsenpost ‘s nachts omdat ik echt dacht dat ik dood ging door de hartkloppingen en het gevoel hebben dat ik bijna niet adem kon halen. Ik zit nu met zware overspanning/ burn-out klachten thuis. Alsjeblieft, pak je rust want ik gun dit echt niemand.
De plasma concentratie van wat precies? Veel waardes zijn een plasma concentratie van iets
Zou ik even met de poli overleggen of dat handig is en hoeveel e.d.
Bedankt hiervoor, je hebt helemaal gelijk. Heb een afspraak gemaakt bij de huisarts.
Vanochtend bloedverlies gehad, vanmiddag eerste echo met kloppend hartje.
Dat was dus niet de oorzaak.
Paar maanden terug ook ineens tussentijds 2 keer bloedverlies gehad, toen was ik niet zwanger.
Ben best wel hypochonder, meteen bang voor baarmoederhalskanker etc. Wil even langs de huisarts voor een uitstrijkje.
Is er iemand die hier even een nuchtere kijk op heeft? Loop mezelf weer gek te maken op het moment
Iedere ochtend heb ik een verstopte + loopneus. Na een aantal keer snuiten is het meestal wel weg. Dit is echt ontzettend vervelend. Het lijkt wel of ik echt chronisch iets aan mijn neus heb. Neusspray en cetrizine werkt niet bij mij. Heeft iemand een goede tip voor mij?
Fijn dat je een goede echo had! Ik heb tijdens mijn eerste trimester ook 3x bloedverlies gehad; eerste keer vrij licht en rond de 5 weken, na seks dus wss daaraan te linken. Tweede keer ineens snachts na het plassen rond de 6-7 weken en sochtends nog steeds, niet mega veel maar wel constant een beetje. Echo liet toen ook een kloppend hartje zien. Derde keer was rond de 9-10 weken en echt heel heftig, niveau ongesteld. Geen krampen, maar het bleef maar lopen. Echo liet niets geks zien en na een dag of twee was het weg, toen nog een dag of 2 oud bloedverlies (had verloskundige al voor gewaarschuwd). Inmiddels de 37 weken voorbij een vooralsnog ziet alles er perfect uit bij de kleine!