Het grote medische vragen-topic

Maar dan moet zo’n beest echt over je heen gelopen hebben of niet?

Ik dacht zelf aan rode mieren omdat daar soms een paar van zie lopen op mijn bureau. Maar heb geen idee eigenlijk

Nee, hij laat brandharen los die je met het blote oog niet kunt zien.

1 like

Wow oke, ik moet eerlijk zeggen dat ik wel eens gehoord had van die rups, maar niet wist dat die brandharen bulten etc. konden opleveren. Ik weet wel dat er hier in de wijk nesten zaten/zitten. Gelukkig gaan de bulten vanzelf weg zag ik. :blush:

1 like

Ik heb liever dat het muggenbulten zijn. Maar ik krijg er steeds meer, ook in mijn gezicht, terwijl ik hier op kantoor zit. En ik werk op een plek waar geen ramen open mogen. Nou ja, wat het is ook is. Ik word gestoord van die jeuk. Niet te doen.

Ik heb ook al een aantal gevallen gehoord in mijn omgeving. De eikenprocessierups komt niet alleen voor in eiken. De haren van de rups komen mede door de wind in de lucht terecht, op je blote huid of kleren. Met plakband kan je de haren van je huid afhalen en je kleding goed wassen.

Heeft iemand een ontzettende aanrader tegen roos? Ik heb al geprobeerd: Eucerin dermo capillaire (soort kalmerende shampoo met ureum, lactaat en polidocanol ls belangrijkste actieve ingrediënten); Andrelon classic anti-roos (met zinc pyrithione wat zou moeten helpen); en Zarqa anti-roos shampoo (met piroctone olamine). Heb ze allemaal een week of 3-4 gebruikt maar blijf er last van hebben, vind de schilfers niet eens zo’n drama (als ik van mijn hoofd af blijf valt dat ook erg mee) maar word echt gek van de jeuk :frowning:

Bij mij en mijn zusje hielp Resdan goed!

2 likes

Update echo vergrote lymfeklieren zoontje: zag er normaal uit…

Normaal krijg je de uitslag pas na 2 dagen via de h.a. Maar ik heb net zo lang zitten zeiken tot ze de foto’s ging laten beoordelen en kwam vertellen dat er niks is om zorgen over te maken.

Ik ben een slechte als het om mijn kind gaat

3 likes

Weet 't niet zeker maar als ik op huidarts.com kijk denk ik dat 't wel roos is, heb zover ik kan zien geen rode plekken op mijn hoofdhuid en ook niet bepaalde voorkeursplaatsen met veel schilfers oid. En het zijn echt kleine schilfers ook. Die shampoo van @Catalina (dankjewel nog!) is wel eentje met een ingrediënt dat ik nog niet had geprobeerd (salicylzuur) en dat ik hier en daar wel als aanrader zie dus ga die denk ik maar proberen en anders misschien langs mijn huisarts (voelt een beetje als een non probleem maar zou fijn zijn als de jeuk minder wordt en las dat evt een shampoo met ketoconazol zou kunnen worden voorgeschreven).

2 likes

Haha, yes, dank!

1 like

kan me iets herinneren van gember shampoo van the body shop

Tea tree shampoo van Petal Fresh! Ik heb een soort eczeem op m’n hoofdhuid en sinds ik deze shampoo gebruik is het bijna helemaal weg!

1 like

Hoe is het gegaan?

Sorry voor de dubbelpost

O ja die heb ik ook geprobeerd idd na tips op 't forum! Was 'm ff vergeten want heb 'm weggegeven toen ik daar geen baat bij had (rook wel lekker). Maar wel bedankt!

Goed, dankje :grin: had hierboven al een update gepost.

Maar het zag er goed uit gelukkig :blush:

1 like

Ah ik zie het net inderdaad. Wat een opluchting! :grin:

Sinds vrijdag voel ik een erg moe, zwak gevoel in de rechterkant van mijn lichaam. Vooral in mijn voet, been, arm en hand. Ik heb last van krachtverlies en alles wat ik met mijn rechterhand doe gaat niet soepel. Het voelt alsof ik er op heb gelegen en het bekneld heb, en dat gevoel gaat niet over. Mijn been voel ik minder maar zodra ik ga lopen voelt ook die heel oncomfortabel. Nu ging maandag ook opeens de rechterhelft van mijn gezicht en mijn oor tintelen en voelde het verdoofd, dat was overigens na een halve dag weer voorbij.

Weet iemand hoe dit kan komen? Ik stel naar de huisarts gaan nogal uit omdat ik bang ben dat er niks is en dit gewoon door (onbewuste) stress komt.

Ik zou hiervoor wel zeker de huisarts bellen hoor! Zeker omdat het niet 1 deel van je lichaam is maar echt de hele rechterhelft. Niet toevallig last van migraine? Dan kan je last van hebben van uitvalverschijnselen, maar dat duurt dan niet zo lang geloof ik! Kortom: ik zou me erg zorgen maken als ik dit zou hebben en direct bellen haha

Dank voor je uitgebreide antwoord @Tsundoku super nuttig om te weten! Die azijn heb ik toevallig staan, ga eens een poging wagen :slight_smile:

1 like