Het grote medische vragen-topic

Zijn er hier meer mensen die de anticonceptiepil slikken en standaard hoofdpijn in de stopweek hebben?

Ik slik meestal 2 strips achter elkaar en las dan een stopweek in. 9/10 keer heb ik de hele week een soort zeurende pijn die er gewoon de hele tijd is en niet weggaat met paracetamol oid. Als ik pech heb slaat het door naar migraine.

Herkenbaar voor iemand? Is hier makkelijk iets aan te doen?

Ik zou zelfs de huisartsenpost bellen…

1 like

Nieuwe forumtrend wellicht?

5 likes

Ik heb de bultjes ook! De eerste waren van een paar dagen geleden en die zijn inmiddels weg, en ze lijken er nu niet echt meer bij te komen dus hoop dat ik er met een paar dagen weer vanaf ben. Lijkt inderdaad wel een plaag van mini-muggen?

1 like

Ik krijg spontaan overal jeuk

@crazyplantlady @Tsundoku @anon50122296 @Krabsalade

Ja jullie hebben gelijk, ik ga morgenochtend meteen de huisarts bellen.
En ik was er zelf ook wel ongerust over alleen ik heb al eerder tintelingen en andere rare dingen in mijn lichaam gevoeld en dat kwam toen door paniek. Dus nu probeerde ik steeds te denken: oh het gaat wel over, ik heb vast onbewust stress. En daardoor durf ik misschien ook niet zo goed naar de huisarts. Alleen ik heb dat nooit dagenlang gehad en zeker niet aan 1 kant van mijn lichaam. Daardoor begon ik nu ook wel te twijfelen. Dus morgenochtend bel ik meteen.

2 likes

Domme vraag waarschijnlijk, maar ik vraag me altijd af hoe dat gaat :thinking: Ga jij dan veel minder of nooit naar de huisarts omdat je jezelf kan diagnosticeren indien nodig? En wanneer / waarom ga je dan wel? En is het dan een collega die je kent of gewoon de huisarts uit je jeugd bijvoorbeeld? :thinking:

3 likes

Ooh chill haha :grinning: wel grappig dat je directe collega je uitstrijkje heeft genomen, maar ik neem aan dat dat in jullie context niet zo raar is :grin:

Wie is jouw eigen huisarts dan? Is dat een college of iemand van een andere praktijk? Mag je eigenlijk ook officieel je eigen huisarts zijn of is daar dan weer een wet of regel tegen?

Nooit over nagedacht dat huisartsen zelf ook een huisarts hebben :biggrin:

Hahaha gezellig :grin: (niet sarcastisch, klinkt best leuk eigenlijk)

@yuna heb je al de huisarts gesproken?

Heeft iemand hier al eens een wrat (aan de voetzool) laten behandelen bij de huisarts? Gebeurt dit standaard via het bevriezen van de wrat? Is dit pijnlijk en doet dit de dagen erna nog pijn (zo ja: hoe lang?).

Ja ik als kind, dus al wel een hele tijd geleden, bij mij was het inderdaad via bevriezing. Pijn deed het niet, ik voelde vooral kou en dat was niet per se prettig maar prima te verdragen. Kan me eigenlijk niet herinneren of ik er daarna nog veel last van had maar juist doordat ik het me niet kan herinneren denk ik van niet!

1 like

Ik heb vandaag precies 2 weken geleden een vnus behandeling ondergaan, om een spatader te verwijderen. Nu heb ik nog steeds een verdoofd gevoel rond de plek waar de katheter is ingebracht. Het is niet gevoelloos, maar ik heb wel minder gevoel op dat plekje. Is dit normaal?

Oh ok, dus het herstelt best snel. Ik ben het al een tijdje aan het uitstellen omdat ik schrik heb dat het 2 weken na de behandeling nog pijn zou doen en dat niet handig is omdat ik veel rechtsta/wandel. :slight_smile:

ik moet binnenkort een wortelkanaalbehandeling maar moet de afspraak nog inplannen. hoor echt heel wisselende verhalen over de napijn en ellende die je er van hebt :frowning: zal ik het op de eerste dag van m’n “weekend” doen zodat ik dan nog een hele dag thuis kan zitten als ik erg veel last heb? of wat is wijsheid? zijn er ervaringsdeskundigen in de zaal? :nerd_face:

Hoe kom je zo snel mogelijk van een verkoudheid af? Het duurt nu al 2 weken en ik moet zondag het vliegtuig in voor 10 uur, dus wil gewoon dat het weg is.
Het is nu vooral veel snot en slijm dat tussen je neus en keel zit. Ben al elke dag meerderen keren aan het neussprayen, maar krijg er ook vaak bloedneuzen van

Beetje domme vraag dit, maar ik ben helemaal lek gestoken door muggen. Ik heb er in een paar dagen meer dan 50 gekregen over mijn hele lichaam en zie er niet uit, lijkt wel of ik de waterpokken heb! :pensive:
Niks helpt; geen spray met een beetje deet, creme, citronella of zo’n elektrische stekker… Mijn schoonmoeder roept dat ik ‘zoet bloed’ heb en teveel suiker eet nu ik zwanger ben. Lijkt mij BS, maar iemand een gouden tip hoe ik van de jeuk en bulten af kom, en eventueel nog een redmiddel om ze te verjagen? (iets wat gebruikt mag worden bij zwangerschap)

Klamboe ophangen? En heb je Azaron geprobeerd voor de jeuk?

Heb een aantal wortelkanaal behandelingen gehad en amper last van gehad. Beetje gevoelig maar meer ook niet.