Het grote medische vragen-topic

Mag je met gordelroos zwemmen? Ik heb een plek op mijn buik en ben het eigenlijk vergeten te vragen, internet zegt verschillende dingen.

Ja komt inderdaad door het waterpokkenvirus. Echt shit man met deze temperaturen, hebben net sinds deze week het zwembad opstaan.

1 like

Morgen ochtend bel je de huisarts. Met ogen zijn ze heel voorzichtig.
Toen ik het gevoel had wat in mijn oog te hebben moest ik direct komen.

1 like

Haha oké toch maar even bellen morgen!

Hoi even een vraagje tussendoor. Ik werd vanochtend wakker met een bultje onder mijn oog, in de buurt van mijn ooghoek. Het is dik en wel opgezwollen in vergelijking met mijn andere oog. Het doet niet constant pijn, behalve als ik er op druk. Ik voel het wel echt zitten. Is het verstandig om hiervoor de huisarts te bellen, of is het iets wat binnen een paar dagen weg is.

Is het geen wegenschijter?

Update: vanmiddag uitstrijkje laten maken… uitslag volgt nog :roll_eyes:

Een vraag waarvan ik het antwoord niet op internet kan vinden. M’n vriend heeft oorpijn, dus ik heb oordruppels gekocht, alleen doet het nu al 2x best pijn als ik die in z’n oor druppel. Weet alleen niet of ik dit erbij hoort of dat hij dit beter niet kan gebruiken

Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat om otalgan trouwens

Ik heb een gaatje in mijn trommelvlies en als ik daar weleens oordruppels in deed, deed het heel erg pijn. Die pijn voelde ik dan wel wat dieper in mn hoofd, dus niet in mn gehoorgang.

Ahh misschien is dat het! Maar kan het kwaad, of weet je dat ook niet haha?

In de bijsluiter staat dat het niet mag, schijnt risico te geven op gehoorschade. Maarja een onbehandelde oorontsteking geeft ook risico’s…

Ik stopte meestal als het druppelen pijn deed. Dat was omdat het zo’n pijn deed dat ik dacht : dit kan niet goed zijn. Meer op gevoel gebaseerd.

Als de oorpijn aanhoudt, misschien beter even langs de huisarts?

Ja precies, daar ga ik hem morgen maar heen sturen! En thanks voor je antwoord

Ik heb al 2 maanden bultjes, een soort van zwellingen op de onderkant en zijkant van m’n voet, precies op de boog zeg maar. In de eerste week of twee dacht ik dat het meerdere muggenbulten waren omdat het zo jeukte. Maar de jeuk is uiteindelijk weggetrokken en de bultjes zitten er nog. Soms is dat gebied ook echt gezwollen.

Volgens google heb ik plantaire fibromatose. Herkent iemand dit? Ik heb trouwens toch maar een afspraak bij de huisarts gemaakt, nadat ik door had dat ik het inmiddels al 2 maanden heb.

Ik geloof niet dat ik een bijdrage kan geven voor anderen, mijn medische kennis is nogal beperkt.

Maar als iemand tips heeft voor mijn opgezwollen, dikke, zware, vocht-vasthoudende, hobbit-voeten dan zijn ze meer dan welkom. (Met het warme weer is het echt een drama, mijn vingers worden overigens ook dikke worsten.)

Minder zout eten en meer water drinken! Je zweet veel en daarom houdt je lichaam vocht vast. Te veel zout versterkt dat effect ook nog eens. En als je thuis bent lekker je (strakke) schoenen uit en op blote voeten rondlopen.

@GEEZ bedoel je echt een zwembad of gewoon een badje in de tuin? Een openbaar (binnen-)zwembad zou ik inderdaad vermijden, door de warme temperatuur en alle mensen daar is dat een broedhaard van infecties. Een badje in de tuin kan prima, je mag namelijk wel gewoon douchen of in bad met gordelroos. Een koud bad kan de pijn zelfs wat verlichten. :slight_smile: Ik zou als je er uit gaat evt wel nog even afdouchen en zorgen dat je de plek goed droog maakt.

Let er wel op dat je nog besmettelijk kan zijn, dus als er ook andere mensen in het badje gaan even daar op letten.

3 likes

Ik denk dat ik een soort schimmelinfectie heb. Heb het wel vaker maar ik zag nu echt een soort rode kleine puistjes rondom mn vagina opening. Wat kan dit zijn? Het jeukt ontzettend…

Heb je het vooral ndat je in de zon hebt gezeten, en dan op de plekken die niet bedekt zijn (armen, hals, onderbenen etc)? Bij mij ziet zonneallergie er namelijk precies zo uit (ik heb een milde vorm); slecht zichtbare uitslag, maar vooral erge jeuk. Een antihistaminetabletje helpt tegen de jeuk, je kan gewoon hooikoortspillen bij de Etos halen!

1 like

Ik las op het forum de tip om met plakband over de plekken te gaan (dus op je huid plakken en dan lostrekken, soort milde DIY vorm van waxen :biggrin:) en daarna met lauw water af te spoelen. Met het plakband trek je de haartjes er af en met het lauwe water spoel je de laatste restjes weg! Hopelijk helpt het een beetje!

Ik heb zelf gelukkig nog geen last gehad van die rups, even afkloppen.

Ik had vannacht dus hetzelfde. Werd gek van de jeuk en kon echt niet meer slapen. Maar het is ook een beetje mindset (klinkt stom!!!). Gewoon niet meer krabben hoe moeilijk het ook is. Dan wordt het minder.

Ik heb laatst voor het eerst een uitrijktje gehad voor baarmoederhalskanker. (boven de 30 iedere 5 jaar). Nu ontvang ik een brief dat ik geen afwijkende cellen heb maar wel HPV bij draag. Dat ik over een half jaar opnieuw een test moet doen of er dan afwijkende cellen zijn. Nu zit ik meteen met 100 vragen en lig ik rusteloos in bed. Kan iemand mij gerust stellen of meer uitleg geven? ( al bijna 10 jaar 1 partner en geen klachten) ik bel maandag sowieso nog even de huisarts.