Het grote medische vragen-topic

Ik heb vandaag precies 2 weken geleden een vnus behandeling ondergaan, om een spatader te verwijderen. Nu heb ik nog steeds een verdoofd gevoel rond de plek waar de katheter is ingebracht. Het is niet gevoelloos, maar ik heb wel minder gevoel op dat plekje. Is dit normaal?

Oh ok, dus het herstelt best snel. Ik ben het al een tijdje aan het uitstellen omdat ik schrik heb dat het 2 weken na de behandeling nog pijn zou doen en dat niet handig is omdat ik veel rechtsta/wandel. :slight_smile:

ik moet binnenkort een wortelkanaalbehandeling maar moet de afspraak nog inplannen. hoor echt heel wisselende verhalen over de napijn en ellende die je er van hebt :frowning: zal ik het op de eerste dag van m’n “weekend” doen zodat ik dan nog een hele dag thuis kan zitten als ik erg veel last heb? of wat is wijsheid? zijn er ervaringsdeskundigen in de zaal? :nerd_face:

Hoe kom je zo snel mogelijk van een verkoudheid af? Het duurt nu al 2 weken en ik moet zondag het vliegtuig in voor 10 uur, dus wil gewoon dat het weg is.
Het is nu vooral veel snot en slijm dat tussen je neus en keel zit. Ben al elke dag meerderen keren aan het neussprayen, maar krijg er ook vaak bloedneuzen van

Beetje domme vraag dit, maar ik ben helemaal lek gestoken door muggen. Ik heb er in een paar dagen meer dan 50 gekregen over mijn hele lichaam en zie er niet uit, lijkt wel of ik de waterpokken heb! :pensive:
Niks helpt; geen spray met een beetje deet, creme, citronella of zo’n elektrische stekker… Mijn schoonmoeder roept dat ik ‘zoet bloed’ heb en teveel suiker eet nu ik zwanger ben. Lijkt mij BS, maar iemand een gouden tip hoe ik van de jeuk en bulten af kom, en eventueel nog een redmiddel om ze te verjagen? (iets wat gebruikt mag worden bij zwangerschap)

Klamboe ophangen? En heb je Azaron geprobeerd voor de jeuk?

Heb een aantal wortelkanaal behandelingen gehad en amper last van gehad. Beetje gevoelig maar meer ook niet.

Dankjewel nog! Ik heb zinkzalf gesmeerd, het zag er dezelfde avond al veel beter uit en het is inmiddels zo goed als helemaal weg, op een schraal plekje na. Ik blijf smeren en doe er ook wat talkpoeder op (ook onder mijn andere borst), dat is ok, toch? X

1 like

Ik heb een zeer gezond gewicht maar mijn buik is al voor lange tijd erg opgezet dat ik nu vaak maat 42 ook niet pas. Met dit zelfde gewicht had ik een dikke jaar geleden een kledingmaat die veel kleiner was. Ik eet nu een jaar geen vlees meer en heb een lange periode toch zo’n 4 keer per week een vleesvervanger gegeten (2 x per week iets anders maar doe vaak 2 dagen met iets) met soja. Ik heb 3 weken geleden soja-dingen helemaal opzij geschoven omdat ik echt nergens uit kan opmaken hoe mijn buik zo dik kan zijn. Maar ik merk tot op heden geen verschil. Aangezien ik dagelijks een uur fiets, veel wandel, hooguit 1 keer per drie weken 1 x iets ongezonds eet en ook geen frisdrank/cafeïnehoudende dranken etc neem, vind ik het wel bizar dat mijn buik zo is.

Ik eet verder eigenlijk alleen groente, fruit, noten en soms wat melkproducten. En mijn menstruatiecyclus is gewoon normaal en ik ben niet zwanger. Maar naar verhouding ziet het er ook best raar uit. Mijn armen, benen etc zijn gewoon hetzelfde gebleven maar mijn buik niet.

Je mag inderdaad geen gewichten plaatsen, zoals in de huisregels vermeld staat. Dus graag even je bericht aanpassen. Goed om nog even door te nemen als je niet op de hoogte bent (wat iedereen in principe hoort te zijn):

Is het een combinatie supplement of alleen vitamine d? Het schijnt dat wanneer je de combinatie d en k2 neemt het beter opneembaar is

Oke, hellup. Ik kom van de tandarts, en heb een ontsteking en een open wond in mijn tandvlees. Nu heb ik pulmonalisstenose (een hartaandoening) en moet ik eigenlijk direct antibiotica hebben bij dit soort dingen (risicogroep endocarditis profylaxe). Moet je dan de tandarts of je huisarts bellen? En is het spoed of valt t wel mee? Want beide de huisarts en tandarts zijn pas over 45 min bereikbaar…

Idd best vreemd. Is het precies een jaar terug dat het de vorige keer gemeten is? Vorig jaar was het in april/mei geloof ik al echt mooi weer, dit jaar was het later, misschien dat het daar in ligt? Gelukkig is het nog steeds wel een goede waarde…

1 like

Iemand een idee wat dit is op mijn duim? Mijn nagel styliste zegt dat ik hiermee naar de dokter moet, maar lijkt me vreemd.

Warmtebultjes? Plaatjes op internet zien er heel heftig uit maar ik heb dit ook wel eens op mijn vingers zoals jij. Ze drogen dan vanzelf uit.

Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar het rechter (op de foto) lijkt op wratvorming.

1 like

Nee lood is juist niet goed

Ik heb het continu en dat lijkt me dan raar. @Rozevarken ja, dat zou kunnen. Inderdaad dat bij mijn duim aan de onderkant bedoe ik.

Ik heb dat bij al mijn vingers gehad een paar jaar geleden en het ging ook niet weg met stikstof. De huisarts heeft uiteindelijk een sterker goedje gebruikt om het weg te krijgen, omdat ze blijkbaar erg hardnekkig zijn bij de nagelranden. Ik zou als ik jou was, nu het nog redelijk in de beginfase zit, even naar de huisarts gaan om het weg te laten halen met stikstof of iets anders.

1 like

Ik heb ook zoiets gehad en dat kwam door gelnagellak, bij mij jeukte het ook heel erg de eerste paar dagen en daarna ging het vervellen.

1 like