Het grote medische vragen-topic

Mijn huisgenoten denken dat de bobbel waar ik een tijdje geleden over heb gepost een abces is. Ik ben echt bang, nou gaan ze daar natuurlijk in snijden. Heeft iemand wel eens een abces gehad? Kan ik zelf iets doen om de pijn te verminderen? Vind t zo naar en goor, kan pas dinsdag naar mn huisarts

De beroepsvereniging van verzorgende en verpleegkundigen.

Warme kompressen. Waar heb je het zitten?

Onder mn tiet. Ik las net dat het ook iets als hidradentitis ofzo kan zijn en ik kan wel janken.

Als het je eerste plek in je leven is hoef je daar geen zorgen over te maken. Ervaringsdeskundige hier en volgens mij begon dat al vanaf mijn puberteit. Ik denk dat iedereen wel eens zo’n plek als jij kan hebben.

1 like

Gelukkig dankjewel :heart: Ik kan pas dinsdag naar de dokter. Ik stuur je wel een berichtje op instagram

1 like

Ik ben de laatste dagen zo onzeker. Misschien is hier iemand met een ritmestoornis die me tips kan geven over hoe ik het wat meer los kan laten.

Ging met hartkloppingen naar de huisarts. Holteronderzoek gehad (kastje wat 24u hartritme meet). Naar aanleiding van 2 afwijkende ritmes (voor de kenners VT) geregistreerd en meerdere ‘overslagen’ (PVC’s).

Bij de cardioloog inmiddels echo en fietstest gehad. Zijn beiden goed. Nu een MRI want de ritmestoornis is er nog. Slik een bètablokker om de boel te reguleren maar ben er heel erg moe van. Afgelopen week ook een paar keer een drukkend gevoel op de borst gehad. Huisarts gezien, bloeddruk/hartslag/zuurstof allemaal goed.
En toch ben ik zo onzeker. Ik ben zo moe, terwijl ik normaal energiek ben. Ik slaap naast mijn normale nachtrust overdag ook gerust 6 tot 8 uur. Hond uitlaten is haast al te veel. Daardoor lukt het me ook niet echt mijn zinnen te verzetten.

Bedankt voor de informatie! Heb zelf geen intertrigo, maar vind het wel interessant omdat ik wel regelmatig patiënten heb op mijn afdeling met intertrigo. Fijne site ook!
V&VN is zoals hier boven al gezegd werd de beroepsvereniging van verpleegkundigen en verzorgenden.

1 like

bij mij is de helft van m’n kies afgebroken. Ik ben naar de tandarts gegaan toen het stuk er nog inzat maar uiteindelijk was het niet meer te redden. Ik denk dat het heel afhankelijk is van hoe hij afgebroken is en wat de conditie is van de rest van de kies.
Moest het stukje eruit vallen is het belangrijk om hem vochtig te houden, in een glas water of melk doen bijvoorbeeld

1 like

Bij mij zei de tandarts toen ik in de stoel zat en hij voor het eerst keek dat het echt nog alle kanten op kon. Het was 50/50. Pas toen het stukje eruit gehaald was wist hij dat het iet meer te redden was. Ik zou zeker niet van het ergste uitgaan

Ik heb hetzelfde gehad en ben ook heel bang van de tandarts.
Mijn kies is toen wel “geplakt” en daarna nog twee keer kunstmatig heel gemaakt, maar uiteindelijk is het na jaren toch een kroon geworden.
Achteraf gezien had ik liever meteen een kroon gehad, dat had me jaren van gedoe en angst gescheeld. Die geplakte kies brak eerst op een kaasstengel en later op een krokant aardappeltje. En iedere keer was ik weer half in paniek.
De kroon was ook niet fijn, maar ik ben nu wel na heel veel jaar sukkelen van al het gedoe af. Maar een kroon kan pas een half jaar na de wortelkanaalbehandeling geloof ik.

1 like

Update: ik was weer bij de arts in het ziekenhuis en benoemde dat ik het verslag voortaan niet meer naar mijn huisarts wilde. Dat ik, als ik weer eens bij mijn huisarts zou zijn, zou vragen of ze het uit mijn dossier wilde halen. Was geen enkel probleem, sterker nog: ze stuurde zelf direct een bericht naar mijn huisarts met het verzoek het verslag te verwijderen. Blijkbaar geen gek verzoek :slight_smile:

1 like

@yuna ben je uiteindelijk bij je dokter geweest? En hoe gaat het nu?

Ja, die zei dat het waarschijnlijk door stress of een verkeerde beweging kwam. Het gaat overigens nog niet beter, ik heb vandaag ook wat meer gelopen en nu heb ik ook nog eens best wel pijn in mijn rechterbeen en voet. De bovenkant van mijn voet voelt ook heel erg verdoofd aan. Moet het even 2 weken aankijken en als het niet beter gaat mag ik terugkomen.

Ah shit zeg! Ik hoop dat het snel beter gaat! Beterschap.

1 like

Dankje! Hoop het ook

Als in continu, hele dagen lang? Ik heb wel dat mijn buik af en toe echt hele harde geluiden maakt. Meestal als ik ‘lang’ niet gegeten heb of als ik juist net gegeten heb. Ik voel het dan ook echt in mijn buik, maar mensen om mij heen horen het ook echt haha.

1 like

Ik heb een pil vraag. Ik slik gewoon een eenfasepil (de standaard huistuinenkeukenpil haha). Ik zit in mijn derde week, dag 3. Ik ben al sinds zondag ongesteld. Kan ik niet gewoon nu al die stopweek inlassen of moet ik deze 4 dagen per se nog slikken omdat het anders niet meer veilig is? Kom er niet echt aan uit.

Altijd minstens 3 weken afmaken, daarna mag je ieder moment stoppen. Heb je hiervoor dus al een pilstrip afgerond en die ongesteldheid uitgesteld mag je stoppen, is dit pas de eerste pilstrip sinds je laatste ongesteldheid moet je doorgaan!

1 like

De vorige keer heb ik hem doorgeslikt! Dus dan zou het al goed moeten zijn dan?