Het grote medische vragen-topic

Ja! Zo kan je je stopweek ook makkelijk verschuiven. Let er alleen op dat je je stopweek niet langer maakt dan 7 dagen, dan ben je nml niet meer beschermd.

1 like

Yes oke ik snap hem, dankjewel!!

1 like

Oh hahah, zo vaak heb ik het niet. Voel je het dan niet ook in je buik? Dat lijkt mij wel irritant. Zo lang je verder nergens last van heb denk ik niet dat het een probleem zal zijn. Alleen irritant wellicht.

1 like

Weet iemand wat een evt oorzaak kan zijn van een daling in vitamine b12 waarde? Ik ben niet minder vlees/zuivel etc gaan eten. Begin 2018 zat ik op 331 en nu op 161. Kan er op internet vrij weinig over vinden…

Maagbeschermers of een maaginfectie. Ik heb dat laatste en een maagverkleining.

Heeft iemand een idee voor t volgende? Ik prikte in maart voor ijzer: 7,7. Toen ben ik gaan bijslikken. Gister weer uitslag: 7,2… en ik word steeds vermoeider. Hoe kan dit?

Nee, ik ben nauwelijks ongesteld (PCOS en vit D-tekort). B12 krijg ik spuiten voor… Huisarts wil over 2-3 maanden weer opnieuw prikken. Ik slik me helemaal de pleuris in vitamines, word er gek van. Ik heb een gastric sleeve, dus geen malabsorptie. Multivitamine zou moeten volstaan.

Klopt! Weet weinig tot niets over b12 maar leek me een flinke daling aangezien het gehalveerd is dus was even benieuwd. Thanks in ieder geval voor je antwoord, ook @Kaarsgeur.

De bepaling voor Hb kan zeker een halve punt schommelen in het lab, ik heb wel eens twee minuten na elkaar bij een patiënt bloed ingestuurd en dan toch vrij grote verschillen gezien in Hb. Van 7.7 naar 7.2 is eigenlijk niet echt een verschil, als je nu over 3 maanden weer prikt en het is dan 6.5 dan kun je zeggen dat er een dalende trend is, maar voor hetzelfde geld is het volgende keer 7.8 zonder dat dat voor jou echt anders voelt.

1 like

Weet iemand misschien wat dit is? Ik dacht gewoon eczeem dus ben al een paar weken met eczeem crème aan het smeren maar het doet niks :woman_shrugging:t2:

Samenvatting

Ik moet gyno daktarin gebruiken tegen een vaginale schimmelinfectie maar ik lees horrorverhalen op meldpunt medicijnen! Vrouwen die melden dat de bijwerkingen (jeuk en het gevoel alsof je vagina on fire staat) vele malen erger zijn dan de klacht zelf. Hoe zijn de ervaringen hier? Ik durf niet meer!

Bedoel je het eitje of de creme? Ik ben vrij gevoelig voor bijwerkingen maar ik heb nog nooit last gehad hiervan. Als je het eitje hebt: vergeet geen maandverband in te doen :stuck_out_tongue:

het eitje! en dank voor de tip :wink:

1 like

Eitje heb ik nooit bijwerkingen van gehad. Ja misschien een beetje jeuk maar dat had je daarvoor ook al. Het is wel echt goor wat er allemaal uitkomt en ik heb altijd echt 3 dagen lang maandverband in.

Ok ik ben dond door iets gestoken op vakantie, voelde het op dat moment ook even, maar niet echt pijn oid. Zou het een teek kunnen zijn geweest? (Heb weinig beestjes daar gezien en waren dan vaak bijen of wespachtigen). Het was op een resort maar wel met genoeg groen in de buurt. Het is de afgelopen paar dagen groter geworden wel, eerst was het midden een beetje hard maar nu niet meer, de eerst dag erna jeukte het ook, zoals een muggenbult. Need I be worried of niet XD

Ik heb de laatste weken best wel vaak uit het niets pijn op de borst. Het is heel stekend en ik kan dan eigenlijk amper wat doen, zitten, staan, liggen, zuchten, niets doet het verminderen. Dit houdt soms 5 minuten, soms 20 minuten aan. Ik denk niet dat het met spanning te maken heeft want het komt op hele random momenten. Is het overdreven om hiervoor naar de huisarts te gaan?

Dazen ken ik wel idd! Ik dacht alleen dat die veel meer pijn deden hahaha. Als het er medio deze week nog is dan ga ik wel even langs, kan sowieso pas donderdag op zijn vroegst gaan :’). Was nog een ander meisje dat ook zo’n plek op d’r rug had in het resort

Wauw, ik dacht even dat ik al een foto van mijn been had geplaatst. :sweat_smile:

Ik heb dus sinds twee dagen acht van deze grote schijven op mijn been. Het zijn echt harde en pijnlijke plekken, die per dag groter worden en ook warm aanvoelen. Voel me ook futloos.
Is dit “gewoon” een allergische reactie of moet ik hiermee wel naar de huisarts?

  • foto’s weg-

Waarschijnlijk is dit een beetje kansloze vraag maar misschien heeft iemand de gouden tip. Ik ben sinds gisteren een beetje misselijk met vlagen, heb af en toe buikpijn en ontlasting is ook wat dunner (niet echt diarree). Ook niet echt honger. Maar nu ga ik dinsdag dus op vakantie dus ik heb een beetje paniek. Ik ben bang dat het erger wordt :frowning:

Bel gewoon even je huisarts. Je kunt altijd even met de assistente overleggen. Denk dat dit wel groot genoeg is om te bellen.

2 likes

Heeft iemand verstand van gluten-intolerantie? Kan je dat op latere leeftijd ontwikkelen, kan het alleen bij bepaalde combinaties last geven (zoals met suiker of met vet) en kan het zo zijn dat je er onder bepaalde omstandigheden pas last van krijgt zoals na een hoeveelheid of op een moment van de dag?