Hoe gaat het nu @Denver?
M’n vriend had dus de huisartsenpost gebeld en die wilde me zien. Dus wij zeiden van we kunnen wel zelf even komen, is letterlijk 5 minuutjes rijden. Nee geen sprake van, er komt een ambulance die kant op. Paar minuten later stond er idd een ambulance met gillende sirenes voor de deur. Ze hebben me onderzocht, hartfilmpjes gemaakt en nog wat dingen, weet niet meer precies wat. Ze zagen wel wat afwijkingen, maar niet genoeg om me acuut op te nemen, maar moet wel komende week naar de cardioloog om er even naar te laten kijken. De druk op de borst is nu wat afgenomen maar ik ben nog heel erg moe vooral. Lief dat je het vraagt! Ook alle anderen!!
Wat fijn dat er wel naar gekeken is en dat er geen acute dingen zijn waarvoor je naar het ziekenhuis moet. Hopelijk zakt het weg en succes volgende week bij de cardioloog!
Fijn dat het gecheckt is!! Ik hoop dat alles meevalt in het ziekenhuis
Poepgaatje
Ohh sterkte! Goed dat ze je nagekeken hebben. Ik ben na een dag vol hartkloppingen zelf ook bij de cardioloog terecht gekomen maar was zelf eerst ook te koppig om er mee naar de huisarts te gaan. Gelukkig wel gedaan.
Hoop dat ze snel weten wat het veroorzaakt heeft!
Ah wat fijn dat je de tijd neemt om te reageren, bedankt! Ik zet nog wel even door, zo is het nog wel te doen. Probeer inderdaad wel te blijven eten. Weet je toevallig ook of door metronidazol de betrouwbaarheid van de pil afneemt?
@Jolie ik heb dit ook een keer gehad, met precies hetzelfde middel. Ik kon toen niks binnen houden, zelfs water kwam er weer uit, waardoor dat medicijn natuurlijk ook niet z’n werk kon doen. Ik heb toen toch op zaterdagochtend de HAP gebeld omdat het niet te doen was en die hebben me een middeltje tegen misselijkheid gegeven, specifiek metoclopramide. Bestaat overigens ook in zetpil-vorm dus je loopt dan niet het risico dat je het weer uitkotst voor het kan werken. Volgens mij werkt ondansetron meer specifiek op het braakprikkelcentrum in je hersenen en werken andere medicijnen direct op de maagsluitspier, dus het zou zomaar het verschil kunnen maken.
Het is misschien niet directe spoed, maar als je je medicijnen niet binnenhoudt is dat ook niet goed natuurlijk, bij mij hebben ze bij de HAP ook gezegd dat het goed was dat ik gebeld had. Ik hoefde overigens alleen telefonisch mijn klachten uit te leggen en toen kon ik het recept meteen ophalen, ik hoefde geen arts er voor te zien. Dus als het echt niet meer gaat kan je wel overwegen even de HAP te bellen. Of als je wel nog een dagje kan wachten (ik weet niet hoe erg je klachten zijn) morgen je huisarts bellen?
@Denver jeetje wat schrikken… sterkte! <3
Voor nu hou ik gelukkig wel alles binnen icm met ondansetron. Dat ik me niet helemaal top voel kan ook komen doordat ik ongesteld moet worden. Maar als dit het is dan is het wel oke. Ben alleen bang dat ik straks door die ondansetron heen ben, dan ga ik zeker vragen om dat middel dat jij noemt. Durf het niet aan zonder. Vind het wel mega irritant dat ik 5 dagen lang 3x 1 tablet moet slikken, maar in 1x 4 tabletten ging helemaal mis dus zal wel beter zijn zo .
Geen dokter maar wel ervaringsdeskundige () dus als je wil mag je mij een PB sturen, misschien kan ik je helpen?
Ik zou zonder het forum waarschijnlijk niet gebeld hebben. Ik ben nogal van ‘gaat wel over’ en ik ben dan bang dat ik me aanstel en een arts/ambulance weg hou van iemand die het ‘echt nodig heeft’.
Maar de reactie van de assistente aan de telefoon liet me wel inzien dat het toch wel nodig was, ook al bleek het achteraf wel mee te vallen en was het niet iets om me acuut mee te nemen.
Misschien een gekke vraag (beetje late to the party). Hoe ben jij erachter gekomen dat je het syndroom van Tietze hebt? En welke klachten heb jij voornamelijk? Heb je pijnmedicatie/ hoe ga je hiermee om?
Weet iemand misschien of je blaren pleister ook over een open blaar mag plakken? Ik heb op beiden hielen een open blaar die is gaan bloeden, en ik heb alleen blarenpleisters bij me. Ik moet nog 4 dagen vrij veel lopen en heb geen andere schoenen bij me. Ik zag op internet verschillende verhalen (dat het wel kon, mits schone wond; dat het absoluut niet mag). Ik kan ook wel normale pleisters kopen, maar dan moet ik weer een stuk lopen, wat dus pijn doet.
Ik doe het wel altijd. Alleen dan wel zolang erop laten zitten tot het geheeld is, anders is het naar met eraf trekken.
ik heb as we speak blarenpleisters op m’n open blaren. Kan echt niet normaal rondlopen anders. Op m’n doosje pleisters stond er ook dat het niet op een geïnfecteerde wond mag, maar als het gewoon schoon is denk ik dat het geen kwaad kan.
Kun je het benauwd (of benauwd gevoel) krijgen, doordat je te veel gegeten hebt?
Rare, misschien ook wel domme, vraag misschien…
Ik heb dit wel eens in elk geval. Dan zit voor mijn gevoel mijn maag etc. zo vol dat ik gewoon niet lekker kan ademhalen en dus een beetje oppervlakkig ga ademen = benauwd gevoel krijgen.
Edit: oh ik zie dat je vraag al even geleden gesteld is. Hopelijk is het benauwde gevoel al weg inmiddels.
Thanks! Was vanmorgen minder gelukkig, had t inmiddels ook al met mn fysio besproken.
Ik doe het wel, maar maak het van te voren altijd wel even schoon (ff onder de douche afspoelen)
Hoe is het nou met je? Heb je er deze week nog last van gehad en ben je al bij de cardioloog geweest?