Het grote medische vragen-topic

Ik ben gezegend met 2 voeten met hallux valgus. Ik heb er met periodes last van, maar volgens de arts is het nog niet erg genoeg om het te opereren (was bij sportarts, heeft ook foto’s gemaakt). Nu heb ik al een paar dagen zo’n ontzettende pijn in mijn linkervoet dat ik er gewoon niet van kan slapen. Het klopt en steekt en als ik er maar iets op druk of mijn grote teen beweeg, doet het zoveel pijn. Schoenen kunnen ook amper nog aan dus loop ik op teenslippers wat eigenlijk weer helemaal niet goed is voor mijn voeten maar ik kan niet anders nu. Wat kan ik tegen deze pijn doen dat het wat draaglijker wordt?

Weet iemand of dit een likdoorn of een wratje is? Het doet totaal geen pijn, niet als ik er op druk en ook niet als ik er overheen krab of erop sta.
Zit onder mijn voet. Zet de foto in spoiler, sorry voor mijn droge huid. :see_no_evil:

Foto plekje

Foto weg

Sorry voor de detailfoto maar heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn? Een beet, een allergie? Ik heb het op mijn enkels en had het vorige week ook, op dezelfde plaats. Het lijkt wat geel, gevuld met pus

1 like

Doet het helemaal geen pijn? Bij een likdoorn zou het een steek moet geven als je er recht op duwt en bij een wrat een pijnlijk gevoel als je op de zijkant duwt of erin knijpt alsof het een puist is die je wil openknijpen

Lijkt mij een hele gewone, standaard muggenbult zonder pus.

Oh oke dit is gênant :sweat_smile: maar ik heb amper muggenbeten en dan zijn het bij mij eigenlijk gewoon rode ‘puntjes’ en nu is het meer langwerpig. Maar zoveel te beter dan

1 like

Nee echt helemaal geen pijn. Zeker geen steek. Ik kan mijn nagel erin drukken zonder dat het zeer doet. Denk dan eerder toch een wratje, ondanks dat ik dat puistjes gevoel niet heb haha. Maar volgens mij had ik dat vroeger toen ik wel eens een wratje had ook niet echt. :thinking:

1 like

Antibiotica-vraag!
Ik heb een kuur van 7 dagen 4 pillen. Ik ben er vandaag (op dag 7) 2 vergeten. Moet ik die morgen nog innemen?

Ik denk dat het een wratje is. Ziet er wel echt precies uit als een wrat en ik heb nog nooit een wrat gehad die pijn deed.

1 like

Oke dan doe ik gewoon morgen weer om 07:00 en 13:00! Thanks!

Jep hier iemand met gluten intolerantie. :raising_hand_woman:t3: Bij mij is het pas op latere leeftijd vastgesteld. Wat ik persoonlijk heb is dat ik wel een een beetje gluten binnen kan krijgen. Dan krijg ik wel altijd direct last van mijn buik , dus ik doe het eigenlijk nooit. Denk je zelf dat je intolerant bent voor gluten?

1 like

Lijkt mij duidelijk een wrat.

1 like

https://www.google.com/search?client=ms-android-samsung&source=android-browser&ei=S40IXca8IpSChbIPqtyHkAU&q=likdoorn+soorten&oq=likdoorn+soorten&gs_l=mobile-gws-wiz-serp.3..0.10383.13925..14290...0.0..0.130.716.10j1…0…1…0i71j41j0i22i30.mbAz_Fp60yw
Er zijn verschillende likdoorns. Een zaadlikdoorn doet bijvoorbeeld geen pijn.

1 like

Een aangemeten zooltje kan echt veel doen voor je hallux valgus!

1 like

Oh oke! De medisch pedicure had het mij zo uitgelegd toen ik twijfelde

Ik heb geen idee. Ik krijg op onverklaarbare momenten hele erge maagpijn of krampen in m’n buik, vaak gepaard met gierende dia. Maar heb gister een zelf test gedaan en die was negatief. Heb nu maar een afspraak met de huisarts, hopelijk weet die nog iets.

Ik ben net bij de huisarts geweest en het is een slijmbeursontsteking op die knobbel. Heb in elk geval een verwijzing naar de podotherapeut gekregen.

Hopelijk gaat die ontsteking in elk geval snel over, maar mocht iemand daar nog tips voor hebben zijn ze welkom!

Oei lijkt me heel pijnlijk! Heb helaas geen tips voor je

Ik word echt gestoord van alle bulten en shit die ik gehad heb de laatste tijd. Maar is dit een gewone insectenbeet of misschien een tekenbeet denken jullie? Het is mijn onderarm. Ik heb geen teek gezien, dus lijkt mij gek aangezien het een zichtbare plek is. Maar het lijkt wel alsof ik een soort van kring zie?

grrr heb dus van die witte dingen in mijn haar.

Ik dacht gelijk: fok! Luizen!!

Maar er zijn niks geen beestjes te bekennen. En ik las op internet dat als je eitjes hebt je echt je best moet doen om ze van je haren te krijgen. Maar deze (buisjes) glijden er zo uit als ik er aan zit.

Wat is het dan wel? Het ziet er zo onverzorgd uit en ook nog zwart haar.