Je hand/pols bestaat uit allerlei hele kleine botjes die met hele kleine peesjes aan elkaar zitten en als je daar iets in breekt/scheurt/uit de kom maakt kun je daar heel lang (de rest van je leven) last van houden. Ik zou het wel even laten bekijken, je zal nu waarschijnlijk geen gips ofzo meer krijgen, maar als er iets echt scheef aan het vastgroeien is kan een operatie wel nodig zijn om te voorkomen dat al die gewrichtjes daar verslijten.
Aha, goed om te weten. Dan ga ik morgen toch de huisarts maar even bellen. Dankjewel!
Heel raar maar ik heb zeg maar een bloedvat of ader of iets wat eindigt midden in mijn handpalm. Het lijkt alsof het naar buiten wilde groeien maar niet verder kwam. Anyway, dat plekje doet zeer. Zouden ze zoiets dicht of weg kunnen branden?
Blijkbaar heb ik een allergische reactie gehad op de pleisters die ik heb gebruikt. Hele huid waar het op heeft gezeten is rood en schraal. Heb nu telkens een katoenen zakdoek er op en dat helpt volgens mij wel
Ik gooi ‘m er nog maar even als een reminder in. Is alweer even geleden.
Ik slik nu meer dan 2 jaar quetiapine om te slapen, 50mg. Kan het zijn dat ik nu zo aan deze dosis gewend ben dat het niet meer zo goed werkt? De laatste 2 maanden slaap ik steeds slechter en word ik een paar keer per nacht wakker terwijl ik hiervoor echt als een blok in slaap viel en helemaal niet wakker werd. Wil sowieso even met mijn huisarts overleggen als het niet beter wordt maar ben wel benieuwd.
Ik heb in het verleden ook antidepressiva in een lage dosering als slaapmedicatie gehad, en ik moest om die reden om de 8/9 maanden een week of 2 medicijnstop doen, meestal planden we dit zo als ik vakantie had. Weet niet of het echt zo werkt of niet, maar ik vond het altijd wel ‘werkzamer’ voelen na de stop.
Dat klinkt op zich wel logisch. Even resetten. Ben de laatste tijd sowieso al aan het twijfelen over deze medicatie aangezien ik er ook van aan kom en inmiddels voel ik me daar niet meer zo chill bij. Eerst nam ik dat nog voor lief omdat ik echt top sliep maar nu dat niet meer zo is begon ik me een beetje af te vragen of het misschien tijd is voor een ander middel. Maar even stoppen kan ik wel proberen!
Ik vraag mij af wanneer je naar de huisarts gaat voor jeukende bulten en nasleep?! daarvan. De laatste tijd heb ik zo af en toe ineens jeukende bulten van 2 euromuntstukken lang echt geen idee waar dat ineens vandaan komt? Maar ook littekens van open gekrabte bultjes waar een soort vlekje omheen blijft zitten, die bij inspanning of als ik het warmer heb zichtbaarder worden.
Ik ben begin april op m’n nek gevallen en heb daarbij m’n rugspier gekneusd, daar veel rust voor gehouden en ging wel weer redelijk beter. Kon weer werken en sporten gewoon. Nu heb ik twee weken geleden m’n rug hard gestoten tegen een massief houten tafel en doet m’n rug weer zo’n pijn. Ik kan mezelf vooral bijna niet rechtop houden, zittend.
Ik probeer wel nog voldoende te blijven bewegen maar heb het idee dat de pijn alleen maar erger wordt. Maar het heeft denk ik geen zin om terug te gaan naar de huisarts (er zijn toen na die val wel fotos gemaakt om te kijken of er geen fractuur te zien was) of fysio, toch? Lijkt me dat de enige optie tot verbetering rust is en beweging op geleide vd pijn. Of heeft iemand toevallig andere ideeën?
Fysio is altijd slim, misschien kunnen zij het los masseren of kraken of oefeningen geven.
Wat @lentex zegt. Maar ik vind twee weken zo’n pijn dat je niet kunt zitten wel lang hoor. Ik dacht dat mensen die flink door hun rug gaan met een paar dagen wel weer op de been zijn meestal. En ik ben zelf een keer van een klimrek gedonderd, toen had ik een spiertje in mijn rug gekneusd, waarvan ik een kleine week niet kon lopen/rechtop kon. Maar ik ben absoluut geen deskundige, dus ik weet eigenlijk niet waarom ik me er tegenaan bemoei.
@Blauwra
Heb de fysio even gesproken en die zei toch enigszins rust houden en over 2 weken terugkoppelen
Goed dat je contact hebt gezocht! Rustig aan dan en hopelijk ben je snel van je pijn af!
Zijn er plekken waar geen tumoren kunnen groeien? Ik heb bijvoorbeeld nog nooit iemand gehoord met weet ik veel, tumoren op zijn/haar plasbuis om maar iets willekeurigs te noemen.
Brrr, dankjewel!
Ik zou wel naar de huisarts gaan, die kan je wat voorschrijven tegen de jeuk. Doet me denken aan prurigo nodularis, maar ben pas een paar maanden coassistent dus ik weet nog precies niks haha. Maar misschien herken je je daar wel in als je het googlet!
Dankje voor je antwoord! De jeuk is op dit moment wel prima te doen eigenlijk, omdat het er steeds maar 1 of 2 zijn. Ik heb gegoogled op prurigo nodularis, maar dat is het (volgens mij) gelukkig niet. Het blijven geen bulten, maar een oppervlakkige verkleuring en ook niet zo bij elkaar allemaal. Ziet er wel heftig uit die plaatjes daarvan!
Oh gelukkig maar, dat is ook wel heel naar! Mooi dat het dan meevalt. En als de jeuk echt vervelend wordt gewoon naar de huisarts gaan voor iets van koelzalf o.i.d.!
Die gekleurde vlekjes die erger worden als je je inspant/het warm is kunnen wellicht pityriasis versicolor zijn! Dat komt door een gist in je huid, de vlekjes kunnen ook jeuken, het groeit makkelijker bij hoge temperaturen en in een vochtig klimaat. Dit kun je eventueel behandelen met seleensulfide, maar het is verder onschuldig.