Het grote medische vragen-topic

Nope.

Oh dat is inderdaad een stuk roder ja! Ik ga morgen langs de apotheek voor mijn medicijnen, misschien vraag ik het wel even snel daar na. Hahah ik ben zo panisch voor teken.

ik dacht dat dit gewoon een droge hoofdhuid was= buisjes/schilfertjes

Heeft iemand ervaring met het weghalen van wratjes? Ik kom net van de pedicure, dacht dat ik likdoorns had maar het blijken wratjes te zijn en die behandelt ze niet. Ik heb net even zitten googlen en twijfel nu wat ik het beste kan doen - salicylzuurzalf (en dan van de drogist of de sterkere op voorschrift?), één van de honderdduizend wrattenpennen of soortgelijke dingen van de drogist (welke dan?), of gewoon naar de HA gaan om te laten bevriezen? Ik weet dat je er niet persé iets mee hoeft, maar een aantal doen pijn als ik m’n voet verkeerd neerzet dus wil er wel graag van af.

Heeft iemand tips voor een betere weerstand? Ik ben de laatste tijd vaak snot verkouden wat dan overgaat in hoesten/keelpijn. Ik dacht eerst dat het misschien ligt aan dat ik nu examentraining heb gegeven aan scholieren en daardoor in aanraking kom met andere virussen ofzo. Maar dan zou dat toch niet bijna om de week het geval zijn?

Ik heb diverse (oude) wratten weggekregen met appelciderazijn.
Maar dat is wel vrij bewerkelijk en je moet het best een tijd volhouden. Daar moet je wel zin in hebben.

1 like

Ik ben deze week al twee keer teringhard door dezelfde enkel gegaan (zodat hij helemaal opzwelt en blauw wordt). Lopen gaat op zich wel maar het is duidelijk even een zwakke plek. Kan ik dan het beste een rekverband er strak omheen doen?

Ik weet niet hoeveel steun zo’n rekverband echt geeft. Ik denk dat je je enkel het beste kunt tapen. Kan gewoon met sporttape. Als je zoekt op ‘enkel tapen’ vind je heel veel foto’s en filmpjes.

1 like

Ik heb al een paar dagen last van hoofdpijn en meh gevoel, en werd vanmorgen wakker met mega zere keel/gehemelte/oren, gezwollen klieren in de hals. Door de dag heen is het alleen maar erger geworden en ben bang dat er een flinke keelontsteking doorheen komt. (Het voelt alsof ik blaren bovenin achterin keel/gehemelte heb en scheermesjes heb doorgeslikt oid)

Ik ben 3 jaar geleden geopereerd nadat mijn keel en neusamandelen erg vergroot waren en chronisch ontstoken waren en sindsdien is mijn keel altijd wel mijn zwakke plek en gaat die zeer doen als mijn weerstand minder is. Nu voelt het alleen echt als vanouds alsof er een dikke ontsteking aankomt…
Ik heb aankomende week een mega drukke week waarvoor ik ma-woe extern zit voor werk en donderdag avond een hertentamen heb op school die ik moet halen. Ik heb dus best wel wat stress en kan absoluut niet hebben dat ik nu ziek ben/ga worden want gewoon echt geen tijd voor…

Ik twijfel of ik morgenochtend de huisarts bel om daar langs te gaan, ik hoop dat ze me een antibiotica kuur geven en dat ik die slik en alles gewoon meevalt. Mijn ervaring is helaas (door mijn verleden met heeeeel vaak keelontsteking) dat ze je liever een hele lange tijd ermee laten lopen en zeggen “beter slapen, drink maar veel thee blablabla geef het tijd” en “we weten niet of het een virus of bacterie is en dan kunnen we beter geen AB kuur geven nu”…
En in dat laatste geval is het redelijk zonde om morgenochtend eerst een uur aan de lijn te hangen voordat ik een afspraak kan maken en dan daarheen te gaan en weer 3 jaar te wachten terwijl ik mega veel te doen heb en de kans groot is dat ik met niks naar buiten loop…

Ik wil gewoon absoluut niet ziek worden en geen tijd voor keelontsteking, en dit voelt wel anders dan normaal als ik keelpijn heb als mijn weerstand minder is :(:frown: wat denken jullie??

Ik zou wel bellen voor een kuur. Jij kent je eigen lichaam het beste en als je denkt dat er een keelontsteking aankomt…

Rekverband, tapen, of zo’n speciaal gewrichten beschermings ding ( een soort strakke sok, kun je vast bij de apotheek halen)

Mij werd altijd aan geraden dit alleen te dragen als je het nodig hebt. Dus alleen als je langer buiten onderweg bent enzo, en thuis uitdoen. Door de steun is de kans op overbelasting groter.

1 like

Hoe erg is het als mijn bocaal met 24 uurs urine heeft gelekt? Ik denk dat er 100 ml ofzo verloren is. Ik heb geen tijd om opnieuw te beginnen, anders had ik dat natuurlijk gedaan. Die deksels zijn altijd zoo rot en ik was me hier altijd zo bewusr van. Nu dus niet…

Ik denk niet erg. Het was al gemengd toch? Dat is er al een 24 uur gemiddelde gemixt
Ze hebben uiteraard niet twee liter urine nodig maar het 24 uur gemiddelde

Dat is waar! Was idd al klaar met de 24 uur dus is al gemengd. Thanks, stelt me weer gerust haha. Geen zin om weer opnieuw te moeten.

1 like

Ik las dit vanmorgen en dacht dat is inderdaad zo…

8 uur gebeld, kon om 09.05 terecht bij het 5 minuten spreekuur. Normaal niet zo positieve ervaring met naar de huisarts gaan maar vandaag vond ik het fijn. Het was een andere huisarts dan ik normaal heb. Heb nu een antibiotica kuur en hoop dat ik me snel beter voel.

1 like

Gelukkig, veel beterschap

Ik durf het bijna niet te vragen, maar aangezien ik net verhuisd ben en hier nog geen huisarts heb, wil ik toch graag jullie mening.

Moet ik hiervoor een huisarts inschakelen? Het zit links van mijn rechterborst. Eerst was het een plat rood vlekje en nu sinds een tijdje is het gegroeid en bloedde het pas ook een beetje. Het lijkt op een moedervlekje, maar hij is niet zo bruin?

Mijn persoonlijke ervaring is dat al die wrattenpennen niks uithalen, salicylzuurzalf kan helpen om de dikke eelt erop/omheen wat te verminderen (wel goed opsluiten met een pleister eroverheen), maar uiteindelijk werkt stikstof het best. Vaak kan het bij de assistent en dan sta je ook binnen 5 minuten weer buiten.

Op de spoed zou ik je (als er geen breuk bij zit) een drukverband geven voor ten minste 3 dagen (daarna zakt het verband meestal af en dan heb je er niks meer aan), belasten op geleide van pijn, en dan na 1 week terug voor tapebehandeling.
Als je iemand hebt die een goed drukverband kan aanleggen zou ik dat doen.

Ik heb echt heel weinig verstand van huidbeelden, maar verandering, groei, jeuk en bloed klinken als vier hele goede redenen om dat eens nader te laten bekijken. Beter 100x een onschuldig plekje laten zien dan 1x thuis blijven met iets gevaarlijks.

3 likes

Ik ben twee maanden geleden bevallen. Flinke knip gehad en vanbinnen erg gescheurd. M’n lichaam wilde niets weten van de hechtingen, de verloskundige heeft 3x een aantal hechtingen verwijderd (die oa door m’n huid naar buiten kwamen zetten, lekker…) De laatste keer was dik drie weken geleden.

De knip is nu geheeld maar m’n vagina blijft zeer doen, ik kan wel met een vinger naar binnen maar kan me gewoon niet voorstellen om seks te hebben. Is dit normaal of duurt het herstel zo wel erg lang?

Ik ben gisteren mijn pil vergeten (week 3) en google zegt nu dat ik mijn stopweek moet overslaan. Weet iemand waarom dit is? Ik slik liever niet door, vind ik eng haha en ben liever gewoon ff ongesteld, maar dan ben ik dus niet veilig?