Het grote medische vragen-topic

Ik ben twee maanden geleden bevallen. Flinke knip gehad en vanbinnen erg gescheurd. M’n lichaam wilde niets weten van de hechtingen, de verloskundige heeft 3x een aantal hechtingen verwijderd (die oa door m’n huid naar buiten kwamen zetten, lekker…) De laatste keer was dik drie weken geleden.

De knip is nu geheeld maar m’n vagina blijft zeer doen, ik kan wel met een vinger naar binnen maar kan me gewoon niet voorstellen om seks te hebben. Is dit normaal of duurt het herstel zo wel erg lang?

Ik ben gisteren mijn pil vergeten (week 3) en google zegt nu dat ik mijn stopweek moet overslaan. Weet iemand waarom dit is? Ik slik liever niet door, vind ik eng haha en ben liever gewoon ff ongesteld, maar dan ben ik dus niet veilig?

Zoals ik het lees op sense.nl en thuisarts.nl heb je inderdaad de keuze tussen nu stopweek of doorslikken. Bij allebei de keuzes ben je nog veilig, het enige waar je rekening mee moet houden is dat je stopweek wel gewoon 7 dagen is. Dus niet ineens langer, omdat je eerder was begonnen oid.

Ja maar waarom is dat? Waarom kan ik niet gewoon een stopweek houden? Ik ben maar 1 pil vergeten. Vind het een beetje onzin.

Als je nu 1 pil vergeet begint er een eitje te rijpen. Als je dan 3 dagen wel neemt (om je strip af te maken) en dan een stopweek start is er dus als een ‘half-af’ eitje onderweg dat voor het einde van je stopweek zou kunnen springen. En dan kun je zwanger worden, en dat was waarschijnlijk wat je probeerde te voorkomen met die pil.

11 likes

I love you.

Dit soort info staat nooit op die sites. Zo uitgelegd klinkt het allemaal heel logisch en aannemelijk.

2 likes

Thanks!!!

@Axolotl en @Tsundoku ik wilde nog even zeggen dat ik nu bijna drie weken die Tea Tree Petal Fresh shampoo gebruik in combinatie met appelciderazijn als een soort conditioner en dat het al zoveel beter gaat met mijn hoofdhuid :sob::sob::sob: echt fantastisch. Ziet er veel beter uit en jeukt een stuk minder. Heel erg bedankt nog voor de tips!! Wat zou ik zonder dit forum moeten.

3 likes

Ik had hetzelfde, toen ik 23 maanden later beviel en natuurlijk scheurde was het over. Daarvoor lang last gehad

1 like

Ik heb ineens zo’n kloofje/scheurtje tussen m’n kleine en vierde teen. Hoe kom ik eraan en hoe kom ik eraf :unamused:

1 like

Oh hier nog een vraag over. Als ik nu doorslik, kan ik dan onveilig seks blijven hebben? Of moet ik een condoom pakken?

1 like

Als je nu direct doorgaat met een nieuwe strip heb je in feite een ‘stopweek’ van 1 dag gehouden (de dag die je gemist had), en dan blijf je gewoon veilig, tenzij je nog een pil vergeet in je nieuwe strip.

1 like

Goed tussen je tenen afdrogen en smeren met miconazolcreme als het natte kloofjes zijn, bij droge kloven (maar die zitten vaker op je hak enzo) moet je het eelt bestrijden en de huid vet houden.

1 like

Bij mij heeft dat ook wel lang geduurd. En nu nog, ruim een jaar later, blijft het wel een gevoelige plek. Niet meer pijnlijk, maar een ‘rauw randje’ ofzo.

Mocht je het aandurven… wat echt niet hoeft als je het nog niet wilt! Voldoende glijmiddel gebruiken.

1 like

Ik heb allemaal lichamelijke klachten en ik ben er 99% zeker van dat ze door stress komen. Er zijn wat dingen die vervelend zijn, maar waar ik mee kan leven. Mijn lichaam voelt de hele tijd gespannen, mijn hart gaat bijna de hele dag tekeer, ik ben de hele tijd moe, etc. Maar ik ben dus ook een groot gedeelte van de dag ontzettend duizelig en misselijk, heb hoofdpijn en buikpijn en ik heb op de stomste plekken pijnsteken. Van de week werd ik bijvoorbeeld wakker door de pijn in mijn ribben/zij en nu heb ik steken in mijn rechter bovenbeen. Oh en ik heb soms pijn met plassen en steken in mijn rug/zij ter hoogte van mijn nieren. En die klachten zijn meer dan een beetje vervelend

Ik probeer echt te ontspannen, maar het lukt me maar niet. Ik weet dat het een domme vraag is, maar zijn er nog andere manieren om mijn pijn te verlichten? Want ik kan zo echt niet functioneren.

Om langdurig je klachten te verminderen zul je moeten kijken waar de stress vandaan komt en hier wat aan proberen te veranderen. Anders doe je alleen maar aan symptoombestrijding en dat is meestal niet zo (lang) effectief

Rust!! Ik ben iets minder dan twee weken letterlijk (flauwvallen en/of meerdere keren vlak achter elkaar hyperventileren en er bijna niet uitkomen) en figuurlijk (hele heftige mental breakdowns) neergestort na gewoon doorgaan ondanks de klachten die jij ook beschrijft. Ik wist diep van binnen dat het kwam door langdurige stress, maar ik hield mezelf een kleine griepje voor/gaat vanzelf wel over. Ik moest per direct stoppen met werken na een bezoekje aan de huisartsenpost ‘s nachts omdat ik echt dacht dat ik dood ging door de hartkloppingen en het gevoel hebben dat ik bijna niet adem kon halen. Ik zit nu met zware overspanning/ burn-out klachten thuis. Alsjeblieft, pak je rust want ik gun dit echt niemand.

Ik word volgende week geopereerd (laparoscopie) en blijkbaar ben ik er onbewust toch meer mee bezig want ik slaap al dagen heel slecht/weinig :disappointed_relieved: Ik wilde valeriaan halen maar nu las ik dat dit niet goed is voor een operatie omdat het de verdoving kan versterken? Tot hoe lang voor de operatie zou je nog valeriaan mogen nemen?

De plasma concentratie van wat precies? Veel waardes zijn een plasma concentratie van iets :stuck_out_tongue:

1 like

Zou ik even met de poli overleggen of dat handig is en hoeveel e.d.