Het grote medische vragen-topic

Bedankt hiervoor, je hebt helemaal gelijk. Heb een afspraak gemaakt bij de huisarts.

Vanochtend bloedverlies gehad, vanmiddag eerste echo met kloppend hartje.
Dat was dus niet de oorzaak.

Paar maanden terug ook ineens tussentijds 2 keer bloedverlies gehad, toen was ik niet zwanger.

Ben best wel hypochonder, meteen bang voor baarmoederhalskanker etc. Wil even langs de huisarts voor een uitstrijkje.

Is er iemand die hier even een nuchtere kijk op heeft? Loop mezelf weer gek te maken op het moment

1 like

Iedere ochtend heb ik een verstopte + loopneus. Na een aantal keer snuiten is het meestal wel weg. Dit is echt ontzettend vervelend. Het lijkt wel of ik echt chronisch iets aan mijn neus heb. Neusspray en cetrizine werkt niet bij mij. Heeft iemand een goede tip voor mij?

Fijn dat je een goede echo had! Ik heb tijdens mijn eerste trimester ook 3x bloedverlies gehad; eerste keer vrij licht en rond de 5 weken, na seks dus wss daaraan te linken. Tweede keer ineens snachts na het plassen rond de 6-7 weken en sochtends nog steeds, niet mega veel maar wel constant een beetje. Echo liet toen ook een kloppend hartje zien. Derde keer was rond de 9-10 weken en echt heel heftig, niveau ongesteld. Geen krampen, maar het bleef maar lopen. Echo liet niets geks zien en na een dag of twee was het weg, toen nog een dag of 2 oud bloedverlies (had verloskundige al voor gewaarschuwd). Inmiddels de 37 weken voorbij een vooralsnog ziet alles er perfect uit bij de kleine!

1 like

Als je twijfelt zou ik toch de huisarts even vragen hoor. Wellicht kunnen ze een holter onderzoek doen (dat je 24 uur zo’n kastje mee krijgt). Dan heb je maar het zekere voor het onzekere.

Ik had zelf ook last van hartkloppingen (maar dan niet te linken aan inspanning, dus ook regelmatig in rust heel absurd hoge hartslag ineens en ook ineens weer weg) en word nu grondig onderzocht door een cardioloog en krijg medicijnen omdat het een ritmestoornis bleek die zijn oorsprong vind in de hartkamer (ventrikeltachycardie).

Just to be sure, ook als je jong bent kan er iets met je hart zijn, en het moet nog even mee toch.

Edit: sorry ik had je vraag helemaal niet goed gelezen. Je bent al eens getest. Hieronder wordt volgens mij al goed uitgelegd hoe het ongeveer werkt.

2 likes

Ik heb even een beetje gezocht op het forum, maar heb er geen posts over kunnen vinden. Zijn hier toevallig mensen die ook last hebben van lipoedeem, of hier ervaring mee hebben? Ik heb eigenlijk gewoon altijd gedacht dat mijn lichaam uit verhouding was en dat mijn onderlichaam nou eenmaal een stuk voller was dan mijn bovenlichaam, maar mijn huisarts attendeerde mij erop dat ik wel eens last kan hebben van lipoedeem. Ben daarom vorige week naar de dermatoloog geweest en zij vertelde me dat ik dat dus inderdaad lipoedeem heb in mijn benen en dat daar eigenlijk vrijwel niks aan te doen is.
Ik was al begonnen met bindweefselmassage een tijd terug, maar dat haalde best weinig uit, de dermatoloog vertelde me ook dat dat inderdaad in mijn geval weinig resultaat zal gaan hebben.

Eigenlijk vertelde zij me dat de enige optie liposuctie is. Ik ben door haar nogal aan het denken gezet en een beetje aan het rondkijken wat ervaringen van mensen hiermee zijn en vroeg me eigenlijk ook af of er hier op het forum mensen zijn die ervaring hebben met lipoedeem en/of liposuctie van de benen.

Mijn linkeroog brand al bijna een week non-stop. Ik denk dat het ontstoken is maar naast het branderige gevoel heb ik geen andere klachten. Ik heb sinds ik het door had geen lenzen en mascara meer gebruikt. Na hoelang bel je de huisarts voor zoiets? Eerdere oogontstekingen waren met een paar dagen weg maar ik vind het nu wel lang duren zonder enige verbetering. Ik haat het om een bril te dragen :nerd_face:

Mag je met gordelroos zwemmen? Ik heb een plek op mijn buik en ben het eigenlijk vergeten te vragen, internet zegt verschillende dingen.

Ja komt inderdaad door het waterpokkenvirus. Echt shit man met deze temperaturen, hebben net sinds deze week het zwembad opstaan.

1 like

Morgen ochtend bel je de huisarts. Met ogen zijn ze heel voorzichtig.
Toen ik het gevoel had wat in mijn oog te hebben moest ik direct komen.

1 like

Haha oké toch maar even bellen morgen!

Hoi even een vraagje tussendoor. Ik werd vanochtend wakker met een bultje onder mijn oog, in de buurt van mijn ooghoek. Het is dik en wel opgezwollen in vergelijking met mijn andere oog. Het doet niet constant pijn, behalve als ik er op druk. Ik voel het wel echt zitten. Is het verstandig om hiervoor de huisarts te bellen, of is het iets wat binnen een paar dagen weg is.

Is het geen wegenschijter?

Update: vanmiddag uitstrijkje laten maken… uitslag volgt nog :roll_eyes:

Een vraag waarvan ik het antwoord niet op internet kan vinden. M’n vriend heeft oorpijn, dus ik heb oordruppels gekocht, alleen doet het nu al 2x best pijn als ik die in z’n oor druppel. Weet alleen niet of ik dit erbij hoort of dat hij dit beter niet kan gebruiken

Heeft iemand hier ervaring mee? Gaat om otalgan trouwens

Ik heb een gaatje in mijn trommelvlies en als ik daar weleens oordruppels in deed, deed het heel erg pijn. Die pijn voelde ik dan wel wat dieper in mn hoofd, dus niet in mn gehoorgang.

Ahh misschien is dat het! Maar kan het kwaad, of weet je dat ook niet haha?

In de bijsluiter staat dat het niet mag, schijnt risico te geven op gehoorschade. Maarja een onbehandelde oorontsteking geeft ook risico’s…

Ik stopte meestal als het druppelen pijn deed. Dat was omdat het zo’n pijn deed dat ik dacht : dit kan niet goed zijn. Meer op gevoel gebaseerd.

Als de oorpijn aanhoudt, misschien beter even langs de huisarts?

Ja precies, daar ga ik hem morgen maar heen sturen! En thanks voor je antwoord

Ik heb al 2 maanden bultjes, een soort van zwellingen op de onderkant en zijkant van m’n voet, precies op de boog zeg maar. In de eerste week of twee dacht ik dat het meerdere muggenbulten waren omdat het zo jeukte. Maar de jeuk is uiteindelijk weggetrokken en de bultjes zitten er nog. Soms is dat gebied ook echt gezwollen.

Volgens google heb ik plantaire fibromatose. Herkent iemand dit? Ik heb trouwens toch maar een afspraak bij de huisarts gemaakt, nadat ik door had dat ik het inmiddels al 2 maanden heb.