Het grote medische vragen-topic

De meeste mensen met druk op de borst, klam en benauwdheid bellen een ambulance en die brengt je dan met gillende sirenes naar een ziekenhuis, het is absoluut iets waar naar gekeken moet worden.

We weten hier nu eigenlijk te weinig om te zeggen of het ‘onschuldig’ is of niet. Boezemfibrilleren bij een gezonde jongedame is niet het meest voor de hand liggend, het zou allerlei andere ritmeproblematiek of misschien zelfs wel dingen in de categorie hartaanval kunnen zijn, en dat kan variëren van totaal onschuldig tot dodelijk.

Ik zou op z’n minst maandag naar de huisarts gaan, en als het opnieuw gebeurt zou ik dus wel 112 bellen, pijn op de borst is niet normaal en in alle gevallen een alarmsymptoom.

1 like

Bedankt voor je reactie! Dan is het mogelijk toch iets minder onschuldig dan ik dacht, en kan ik sneller reageren als het weer gebeurt, ipv te denken ‘oh gaat wel over’.

Ik heb dit ook een tijd gehad (precies de symptomen die je noemt) en bij waren het net als bij @NoTime hartkloppingen als gevolg van een paniekaanval. Nou zou ik inderdaad zeker je huisarts opzoeken en er naar laten kijken, en alert zijn als het weer gebeurd, want betrer safe than sorry. Maar even om aan te geven dat het naast allerlei andere mogelijke oorzaken niet direct ernstig hoeft te zijn. Misschien wel een geruststellende gedachte tot je maandag je huisarts spreekt :slight_smile:

Van de dokter heb ik metronidazol gekregen waarvan ik drie keer per dag een tablet moet nemen. Had hiervoor een soortgelijk antibioticum waarvan ik 's avonds vier tabletten in één keer in moest nemen. Hier werd ik toen zo mega misselijk van dat ik 's morgens heb moeten braken en waardoor het dus waarschijnlijk niet gewerkt heeft. Ik heb hiervoor twee andere soorten antibiotica gehad (andere klachten), waar ik ook heel beroerd van werd. Ben vandaag met die metronidazol begonnen icm ondansetron tegen misselijkheid (had ik nav een operatie), en voel me nu al een beetje slecht worden. Iets anders om de klachten te verhelpen had ze niet, maar ik hou dit toch geen vijf dagen vol zo :cry:. Iemand die hier toevallig verstand van heeft en tips voor heeft? Misschien die ondansetron eerder innemen dan de antibiotica of zo? Ik doe het al tijdens het eten. Wil van die stomme klachten af maar die overgevoeligheid is zoooo kut.

Ja ik kan dit ook aan de arts vragen maar wil niet onnodig de weekenddienst bellen, kan dit maandag alsnog doen. Bij de apotheek waren ze er vaag over: ‘ja dat is een bijwerking’. En de arts zei er verder ook niet veel over.

Iedereen bedankt voor de reacties. Het werd net weer erger en mn vriend heeft toch de huisartsenpost gebeld en er komt een ambulance om me even te checken

4 likes

Jeetje, hopelijk is het niets ernstigs. Sterkte!

Sterkte! Ik hoop dat het niks ernstigs is.

Hoe gaat het nu @Denver?

M’n vriend had dus de huisartsenpost gebeld en die wilde me zien. Dus wij zeiden van we kunnen wel zelf even komen, is letterlijk 5 minuutjes rijden. Nee geen sprake van, er komt een ambulance die kant op. Paar minuten later stond er idd een ambulance met gillende sirenes voor de deur. Ze hebben me onderzocht, hartfilmpjes gemaakt en nog wat dingen, weet niet meer precies wat. Ze zagen wel wat afwijkingen, maar niet genoeg om me acuut op te nemen, maar moet wel komende week naar de cardioloog om er even naar te laten kijken. De druk op de borst is nu wat afgenomen maar ik ben nog heel erg moe vooral. Lief dat je het vraagt! Ook alle anderen!! :heart:

35 likes

Wat fijn dat er wel naar gekeken is en dat er geen acute dingen zijn waarvoor je naar het ziekenhuis moet. Hopelijk zakt het weg en succes volgende week bij de cardioloog!

1 like

Fijn dat het gecheckt is!! Ik hoop dat alles meevalt in het ziekenhuis :kissing_heart:

1 like

Poepgaatje :see_no_evil:

1 like

Ohh sterkte! Goed dat ze je nagekeken hebben. Ik ben na een dag vol hartkloppingen zelf ook bij de cardioloog terecht gekomen maar was zelf eerst ook te koppig om er mee naar de huisarts te gaan. Gelukkig wel gedaan.

Hoop dat ze snel weten wat het veroorzaakt heeft!

1 like

Ah wat fijn dat je de tijd neemt om te reageren, bedankt! Ik zet nog wel even door, zo is het nog wel te doen. Probeer inderdaad wel te blijven eten. Weet je toevallig ook of door metronidazol de betrouwbaarheid van de pil afneemt?

1 like

@Jolie ik heb dit ook een keer gehad, met precies hetzelfde middel. Ik kon toen niks binnen houden, zelfs water kwam er weer uit, waardoor dat medicijn natuurlijk ook niet z’n werk kon doen. Ik heb toen toch op zaterdagochtend de HAP gebeld omdat het niet te doen was en die hebben me een middeltje tegen misselijkheid gegeven, specifiek metoclopramide. Bestaat overigens ook in zetpil-vorm dus je loopt dan niet het risico dat je het weer uitkotst voor het kan werken. :slight_smile: Volgens mij werkt ondansetron meer specifiek op het braakprikkelcentrum in je hersenen en werken andere medicijnen direct op de maagsluitspier, dus het zou zomaar het verschil kunnen maken.

Het is misschien niet directe spoed, maar als je je medicijnen niet binnenhoudt is dat ook niet goed natuurlijk, bij mij hebben ze bij de HAP ook gezegd dat het goed was dat ik gebeld had. Ik hoefde overigens alleen telefonisch mijn klachten uit te leggen en toen kon ik het recept meteen ophalen, ik hoefde geen arts er voor te zien. Dus als het echt niet meer gaat kan je wel overwegen even de HAP te bellen. Of als je wel nog een dagje kan wachten (ik weet niet hoe erg je klachten zijn) morgen je huisarts bellen?

@Denver jeetje wat schrikken… sterkte! <3

2 likes

Voor nu hou ik gelukkig wel alles binnen icm met ondansetron. Dat ik me niet helemaal top voel kan ook komen doordat ik ongesteld moet worden. Maar als dit het is dan is het wel oke. Ben alleen bang dat ik straks door die ondansetron heen ben, dan ga ik zeker vragen om dat middel dat jij noemt. Durf het niet aan zonder. Vind het wel mega irritant dat ik 5 dagen lang 3x 1 tablet moet slikken, maar in 1x 4 tabletten ging helemaal mis dus zal wel beter zijn zo :sweat_smile:.

Geen dokter maar wel ervaringsdeskundige (:nerd_face:) dus als je wil mag je mij een PB sturen, misschien kan ik je helpen?

Ik was 2 maanden aan de pil en toen weer gestopt. Nu was ik pas weer ‘gewoon’ ongesteld en dit stopte 5 dagen geleden. Nu ben ik wéér ongesteld en voel ik vooral kramp aan een kant van mijn buik. Kan dat? Is dat normaal? Ben dat nl niet gewend en sowieso niet weer na 5 dagen want dat heb ik noooit gehad

Leek me zo raar want dat heb ik nooit gehad en sowieso lijkt me dat zo vroeg na 5 dagen… maar ik deed net een ovulatietest en die is positief :thinking:. Maar lig wel krom van de kramp

Update: vanmiddag naar de huisarts. De pijn blijft. Vooral bij lopen en zitten. Echt niet oké.